Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA Kateřina Beranová.
Advertisements

Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : únor 2012  Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C9-011 PředmětCHEMIE 9.ROČNÍK.
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
Recyklace Vypracoval: Michal Brzobohatý Třída: 2L
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Stavba buňky.
Život na vesmírne stanici
Vlastnosti plynů.
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
VYPAŘOVÁNÍ. VYPAŘOVÁNÍ ? Umíš odpovědět Kde dochází k vypařování ? Na čem závisí rychlost vypařování ? Může být vypařování nebezpečné ?
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Strach a proč se rádi bojíme
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_04-16 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
GENOVÉ INŽENÝRSTVÍ CRISPR-Cas9
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_124_Alkany Šablona Identifikátor školy:
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Neživá příroda vzduch a voda.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Iveta Váňová
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
Krev Vypracoval: Jan Dvorský Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Vypracoval : Matyáš Fritscher
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Vodní energie,přehrady
Abiotické podmínky života.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Rôzne obrázky v prezentácii
Projekt voda.
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
Vlastnosti plynů.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
02 kyslík VY_32_INOVACE_02 autor: Mgr. Helena Žovincová
FÁZOVÝ DIAGRAM.
Podmínky života v přírodě
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Vlastnosti alkanů.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
8. HYDROSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Transkript prezentace:

Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

Význam vody Voda je základní podmínkou života na Zemi, který v ní i vznikl. Jde o rozpouštědlo, ve kterém probíhají veškeré chemické děje v organismu. Lidské tělo obsahuje 70 % a rostliny až 90 % vody. Ztráta 20 % tělesné vody je smrtelná. Voda je nejdůležitější surovinou všech průmyslových odvětí. Základní podmínkou rostlinné a živočišné výroby. Přítomnost vodních ploch má v krajině vliv na klima i mikroklima. Hraje významnou roli v dopravě. Zdroj obživy.

Funkce vody Voda je nejen důležitou základní látkou, ale hraje klíčovou roli ve velmi jemně vyladěné rovnováze (vody) v těle. Podporuje vstřebávání živin, přenáší živiny k buňkám. Rozpouští a vylučuje nadbytečné produkty metabolismu. Zvlhčuje vzduch, který vdechujeme. Odpařováním při pocení pomáhá regulovat tělesnou teplotu. Umožňuje ohebnost kloubů. Vytváří pružný ochranný povlak kolem našich životně důležitých orgánů. Reguluje hladinu elektronů a protonů v buňkách. Chrání nás před kosmickým a jiným zářením. Současně uchovává záření.

Vlastnosti Voda se na zemi vyskytuje třech skupenství: Pevné – Led Kapalné – Voda Plynné – Vodní pára Teplota tání: 0°C Teplota varu: 100°C Hustota: 999,97 kg/m³

Zdroje