Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Strategie CŽU ČR a její implementace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Zákon č. 179/2006 Sb. a právní úpravy systému uznávání výsledků dalšího vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému Knihovnické profese v NSP Havlíčkův Brod, Zlata Houšková.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Mgr. Josef Slovák člen Rady Zlínského kraje pro oblast školství, mládeže a sportu Celoživotní učení – Kroměříž 2010 Systémové aktivity Zlínského kraje.
STRATEGIE CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ (CŽU) Zpracoval: PhDr. Pavel Beňo Tel.: n
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Podpora dalšího vzdělávání v MSK Zpracovala: Ing. Petra Kaláčová Datum: 26. dubna 2012.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Neformální vzdělávání jako součást Strategie celoživotního učení ČR Martin Sycha
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
VÝHLED NA ROK 2009 Prioritní osa 1 – Počáteční vzdělávání Prioritní osa 3 – Oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Pavlína Mikešová
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
KONFERENCE V RÁMCI TVD Aktuální situace ve VD PhDr. Marie Jírů Členka Výkonného výboru AIVD Koordinátorka AIVD pro Královéhradecký kraj
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Organizační struktura
Rozvoj dalšího vzdělávání jako jedna ze strategických priorit MŠMT Celostátní seminář, Celoživotní učení 12. května 2010 Kroměříž, Dům Kultury Kroměříž.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI.
1 Vzpomínky starého zbrojnoše Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Celoživotní vzdělávání
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI CZ.1.07/3.2.06/ Možnosti dalšího vzdělávání Zdroj: MŠMT, NSK, CUCU ÚK o.p.s.
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Aktuální vývoj v oblasti vzdělávání dospělých Konference k 10. výročí evropského programu Grundtvig 9. září 2010 Praha, Hotel President.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna Rekvalifikace a dílčí kvalifikace ; Monika Pokorná.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Organizační struktura
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Podpora procesů uznávání
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem

Základní informace o DV Definice DV (v zákoně č. 179/2006 Sb.) - Další vzdělávání je veškeré vzdělávání, které není počátečním Základní typy DV - Profesní (vč. rekvalifikací, směřující k NSK a normativního vzdělávání) - Občanské - Zájmové

CELOŽIVOTNÍ UČENÍ (VZDĚLÁVÁNÍ) POČÁTEČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (zejm. vzdělávání dětí a mládeže) DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH vč. VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH VE ŠKOLÁCH ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLÁCH SOUKROMÉ VZDĚLÁVACÍ INSTITUCE + PODNIKY

DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ OBČANSKÉ ZÁJMOVÉ (DALŠÍ) PROFESNÍ KVALIFIKAČNÍ REKVALIFIKAČNÍ NORMATIVNÍ

Efektivita vzdělávacího systému A – úplná shoda B – částečná shoda C – dílčí neshoda D – hrubá neshodaB ACD MÍRA NESHODY: 36 % u vyučených a 27 % u maturantů MÍRA SHODY: 50 % u vyučených a 40 % u maturantů

Strategie celoživotního učení ČR + Implementace

Opatření pro další vzdělávání A. Zvyšování účasti v DVB. Ověřování a uznáváníC. Sladění nabídky s trhem práceD. Rozvoj nabídky a dostupnost DVE. DV zaměstnanců podnikůF. Kvalita DVG. Informační a poradenský systém

Snižování daňové zátěže v oblasti DV pro  Podnikatele  Občany (pouze ve vazbě na zákon č. 179/2006 Sb.)  Vzdělávací instituce (DPH = 0 %) Projekty typu – „Vzdělávejte se!“ a „Školení je šance“ Podpora projektů mimo „de minimis“ A. Zvyšování účasti v DV

Národní soustava povolání Národní soustava kvalifikací Sektorové rady Propojení s počátečním vzděláváním (mj. UNIV) B. Ověřování a uznávání

Sektorové rady Sektorové dohody (efektivní využívání veřejných zdrojů) Politika založená na znalostech  AES; VŠPS; PIAAC Rekvalifikace v novém C. Sladění nabídky s trhem práce Vzdělávání ≠ kvalifikace = příprava na zkoušku Získání kvalifikace dle NSK

D. Rozvoj nabídky a dostupnost DV Výzvy v různých stádiích v různých krajích UNIV 2 Kraje (300 mil.) UNIV 3 Systém (450 mil.) UNIV 4 Kraje (320 mil.)

zavádění podnikových systémů rozvoje lidských zdrojů, modulových vzdělávacích programů, přípravy podnikových lektorů; podpořit progresivní vzdělávací aktivity podniků při rozšiřování výroby, zavádění nových technologií, inovačních změnách apod.; poskytovat finanční a organizační podporu restrukturalizujícím se podnikům pro DV E. DV zaměstnanců podniků

KONCEPT DV  Kvalifikace lektorů/manažerů vzdělávání  Rating vzdělávacích institucí Projekt REKVAL  posílení kapacit pro kontrolu  standardizace vzdělávacích programů  otevření nových oblastí pro rekvalifikace F. Kvalita DV

propojit dosud oddělené databáze vzdělávacích příležitostí do komplexního informačního systému (KONCEPT) Definovaní standardu/kvalifikace „kariérového poradce“ Stabilizace Národního poradenského fóra jako poradního orgánu MŠMT a MPSV G. Informační a poradenský systém