RANDALL COLLINS TEORIE KONFLIKTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOCIÁLNÍ INDIKÁTORY V RÁMCI MĚŘENÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚVAHA NAD NEUDRŽITELNÝM STAVEM.
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Vzdělávání seniorů není jen zájmové vzdělávání
Iluze a realita virtuálních přátelství klíč k sociálním problémům PhDr. Vojtěch Bednář
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
Revize funkcionalismu a neofunkcionalismus (Merton, Alexander)
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Tři politické ekonomie sociálního státu
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ J. Holland
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Sociální stratifikace Ondřej Turek, 1A Čili rozdělení společnosti 2010.
T1 Východiska. Řízení širší pojem než management chápeme jako vztah mezi prvkem, který řídí (řídící subjekt) a prvkem, který je řízen (řízený objekt)
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Humanistické a existenciální teorie v SP
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Moc výkonná Pavel Šuranský.
Sociální diferenciace
Komunitní sociální práce
FINANČNÍ PRÁVO charakteristika odvětví práva
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
SOCIÁLNÍ STRUKTURA, STRATIFIKACE A MOBILITA
Sociální sítě a sociální kapitál – úvod do problematiky 1
CHARAKTERISTIKA FINANČNÍHO PRÁVA
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ SYSTÉMY
Sociální psychologie se zaměřením na sport
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Téma č. 3.: Moderní obecná pedagogika Doporučená literatura: Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, 2003.
Občanská společnost, státní občanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
SOCIOLOGIE 20. STOLETÍ. 20. století a sociologie  Snaha o syntézu teorie a empirie  Institucionalizace výuky a výzkumu  Dominují USA  Multidisciplinarita.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Právo jako filosofický pojem. Co je to právo? – I.  „Tážeš-li se mě, co je to právo, pak to nevím a netážeš-li se mě, pak to vím.“  Právo je společenský.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Mgr. Jitka LAŠTOVKOVÁ, Ph.D.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Státověda.
Ekonomika – základní pojmy.
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
SOCIÁLNÍ VYLOUČENÍ/EXKLUZE
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Stát Definice, funkce, typy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
MOTIVACE.
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
Moc médií 3.3..
Organizační struktura
Právo a spravedlnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Zjišťování kvality poskytovaných sociálních služeb
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
ÚVOD do Ekonomie, požadavky na studenty
Transkript prezentace:

RANDALL COLLINS TEORIE KONFLIKTU SVS RANDALL COLLINS TEORIE KONFLIKTU

RANDALL COLLINS *1941 Pracovník americké akademie věd a umění Autorem teorie konfliktu Postavení ve společnosti má být určeno podílem na moci

POSTULÁTY Každé individuum si konstruuje vlastní realitu Individuální poznání je konstruováno v sociálních kontaktech Jednotlivá individua mají moc nad subjektivními realitami druhých

POSTULÁTY Každé individuum se snaží maximalizovat svůj status podle zdrojů Každé individuum si nejvíce cení toho, v čem je nejlepší

POSTULÁTY Každé individuum hledá sociální kontakty, které mu poskytují nejvyšší sociální status Tam, kde se individuální zdroje v komunikaci liší, zahrnují sociální kontakty nerovnosti v moci Situace, v nichž individua uplatňují různou míru moci, zahrnují konflikt

POSTULÁTY Živočichové mají geneticky zakódované emoční odpovědi Základní sociální svazky mezi živočichy spočívají ve vzájemném podněcování signálů Lidé mají schopnost symbolismu Lidé mají silné pudy k sexuálnímu uspokojení Lidé silně odporují donucování Lidští samci jsou obvykle silnější než samičky

TEORIE KONFLIKTU Formuje se v průběhu 50.let 20.století Vzniká jako reakce na jednostrannosti strukturně funkcionálního přístupu

ZÁKLADNÍ TEZE Sociální systémy jsou založeny na protikladech Společnosti jsou nutně vnitřně rozdělené Život ve společnosti generuje strukturní opozici a nepřátelství Společenský život generují strukturní konflikty Každá společenská diferenciace zahrnuje mocenskou nerovnost Základní prvky společenského života jsou zájmy Sociální život obsahuje nátlak Společenský život generuje různost zájmů Sociální systémy mají tendenci ke změně

PODSTATA TEORIE KONFLIKTU Otázky: Jaké síly udržují soudržnost sociálních zájmu? Jaký je původ sociální nerovnosti?... TK se ptá, pro koho je existující stav funkční, komu daná instituce či organizace slouží Základním východiskem je protikladnost zájmů