Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Past tenses in time clauses minulé časy v časových souvětích
Past simple & past continuous
Past tenses Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Minulý čas prostý Pravidelná slovesa.
Pracovní list Autor:Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 9.roč. Klíčové kompetence: výklad a pochopení gram. jevu Očekávané výstupy: Vyhledat specifické.
Minulý čas průběhový / prostý (8.ročník)
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past simple – past continuous VY_22_INOVACE_19 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Past simple or past continuous
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_45.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_04_Minulý čas pravidelných sloves AUTOR: Bc. Petra Baťová.
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Minulý čas prostý používáme, když hovoříme o určité době v minulosti, např. yesterday, on Monday, last summer/year/month, in 2002, four days ago. K infinitivu.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
PAST SIMPLE Minulý prostý čas.
Minulý čas prostý – 6.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Minulý čas Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Past Continuous – tvar a použití
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2196 NázevPast simple Téma hodinyMinulý čas PředmětAnglický.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_07_Past_simple.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Past continuous tense.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_08_Past_simple_1.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková While I was having a shower someone rang....
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý a průběhový.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Time prepositions Anotace: Materiál je určen pro žáky
Past simple x Past continous
Past simple – irregular verbs
Název: Past simple – regular and irregular verbs
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X Past continuous Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk – anglický jazyk Téma: Minulý čas prostý X Minulý čas průběhový Ročník: 9. školní rok: 2011/2012 Datum: Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/

 2 groups of verbs: REGULAR IRREGULAR REGULAR VERBS: přidáme koncovku -ed IRREGULAR VERBS: tvary slovesa se musíme naučit

?OTÁZKA: tvoříme pomocí pomocného slovesa do v minulém čase – DID Did he come home late? – Přišel domů pozdě? ZÁPOR: tvoříme pomocí DID + přidáme NOT He did not (didn´t) come home late. – Nepřišel pozdě domů.

 Tvoříme pomocí slovesa být v minulém čase (was, were) + k významovému slovesu přidáme -ing I was walking along a path. He was walking along a path. They were walking along a path.

 Tvoříme stejně jako u slovesa být Iwaswalking along a path. Hewaswalking along a path. Theywerewalking along a path.

 Tvoříme stejně jako u slovesa být I was not walking along a path. He was not walking along a path. They were not walking along a path.

PAST SIMPLE a completed action in the past – ukončená činnost lze přirovnat k českým vidům – dokonavý vid = prostý čas Když jsem přišla domů, babička už byla pryč. PAST CONTINUOUS An incomplete action in the past – neukončená činnost Nedokonavý vid = průběhový čas Když jsem přicházela k domu, vyšla babička.

 When I came home, my grandma was already away. – došla jsem domů, už jsem byla doma  When I was coming home, my grandma just got out of the house. – byla jsem na cestě domů, přicházela jsem

Were you playing /did you playfootball when you fell over? My dad was driving /drove homewhen he heard the news. Emma was opening /openedthe door when she saw the mouse. Did you do /were you doingwell in the history test last week? Paul didn´t buy /wasn´t buyinga CD because the shop was closed. While Tom was cooking /cookedMary set the table. Oliver didn´t go /wasn´t goingto the theatre last Saturday. The doorbell rang /was ringingwhile we were having dinner.

 I ………………… (go) to bed when I heard a noise downstairs.  Mum ……………….. (break) my favourite cup yesterday.  Jack and Ben ……………….. (visit) the museum two days ago.  Sara and Jess ………………… (play) chess when it started raining.  Ann ……………….. (make) a cake, but nobody ate it.  Susie got up late so she ……………….. (not catch) her bus.  Emily ……………….. (go) to the park when she met her friend Mary.

 Materiál slouží k vysvětlení rozdílu mezi minulým časem prostým a průběhovým  Materiál se skládá ze stručného připomenutí tvorby obou časů (žáci by je už měli znát), vysvětlení základního rozdílu mezi oběma časy a procvičením

 Klipart [on-line] [cit ]. Dostupný z www: cz/images/results.aspx?qu=potlesk&ctt=1#ai:MM |mt:3|