Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotosyntéza. Co to je? o Z řeckého fótos – „světlo“ a synthesis –„skládání“ o Biochemický proces, probíhá v chloroplastech (chlorofyl) o Mění přijatou.
Advertisements

Ch_023_Beketovova řada kovů Ch_023_Chemické reakce_Beketovova řada kovů Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Syntetická vlákna Ch_072_Plasty a syntetická vlákna_Syntetická vlákna Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Ch_072_Syntetická vlákna Ch_072_Plasty a syntetická vlákna_Syntetická vlákna Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín,
Plasty Ch_071_Plasty a syntetická vlákna_Plasty Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Detergenty Ch_073_Detergenty a pesticidy_Detergenty Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Ch_059_Funkce bílkovin Ch_059_Přírodní látky_Funkce bílkovin Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
Ch_069_Průmyslová hnojiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Průmyslová hnojiva Ch_069_Průmyslová hnojiva Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Ch_065_Drogy Ch_065_Přírodní látky_Drogy Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Ch_057_Kvašení Ch_057_Přírodní látky_Kvašení Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Ch_056_Buněčné dýchání Ch_056_Přírodní látky_Buněčné dýchání Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tepelně zpracovávané materiály – cement, vápno, sádra, keramika Ch_070_Tepelně zpracovávané materiály – cement, vápno, sádra, keramika Autor: Ing. Mariana.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Nukleové kyseliny Ch_060_Přírodní látky_Nukleové kyseliny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
Drogy Ch_065_Přírodní látky_Drogy Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
GEOLOGICKÝ VÝVOJ A STAVBA ČR Př_161_Geologie_Geologický vývoj a stavba ČR Autor: Mgr. Jiří Sukaný Škola: Základní škola Velehrad, okres Uherské Hradiště,
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Ch_028_Alkeny Ch_028_Uhlovodíky_Alkeny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Ch_036_Dusíkaté deriváty uhlovodíků Ch_036_Deriváty uhlovodíků_Dusíkaté deriváty uhlovodíků Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice,
Ch_029_Alkyny Ch_029_Uhlovodíky_Alkyny Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Energetická hodnota potravin (EH)
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Cukry – přírodní sladidla
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Fotosyntéza.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Fotosyntéza.
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Eliška Nováková
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PČ_141_Dřevo_Dlabání dřeva
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Magnetické vlastnosti látek
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Autor: Mgr. Helena Nováková
Neživá příroda - vzduch
Ch_012_Uhličitan vápenatý
Autor: Mgr. Helena Uhříková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Marie Boučková
Získávání energie pro život
Transkript prezentace:

Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Anotace:  Digitální učební materiál je určen pro opakování, upevňování a rozšiřování, seznámení, procvičování a srovnávání učiva 9.ročníku.  Materiál rozvíjí, podporuje, prověřuje, vysvětluje učivo – přírodní látky.  Je určen pro předmět chemie a ročník devátý.  Tento materiál vznikl ze zápisu autora jako doplňující materiál k učebnici: Novotný,P., za kolektiv. Chemie pro 9.ročník základní školy, SPN a.s., Praha 1998.

FOTOSYNTÉZA V NOCI

Fotosyntéza ●F●Fotosyntéza je procesem, kterého jsou schopné jen autotrofní organismy (využívající jako zdroj uhlíku oxid uhličitý). ●6●6 CO H 2 O + E → C 6 H 12 O O H 2 O ●P●Podstatou procesu je redukce oxidu uhličitého na glukózu, za využití světelné energie poutané v ATP (adenosintrifosfát) a NADPH (redukovaný nikotinamiddinukleotidfosfát). 0

Fotosyntéza ● Všechny organické látky rostlinného těla vznikají složitými biochemickými procesy z vody, oxidu uhličitého a jednoduchých minerálních látek, které rostliny přijímají kořeny z půdy a listy ze vzduchu. ● Základním procesem vzniku těchto látek je fotosyntetická asimilace - fotosyntéza. ● Fotosyntéza se jí říká proto, že k přeměně jednoduchých látek (H 2 O a CO 2 ) na složitější organické látky - syntéze využívají zelené rostliny energie fotonů viditelné části slunečního spektra, tj. fotonů vlnových délek nm (viditelné světlo).

Průběh fotosyntézy: Fotosyntéza se skládá ze dvou fází: ● světlé, probíhající za přítomnosti světla ● tmavé, jejíž průběh nevyžaduje přítomnost světla

Průběh fotosyntézy: fHn0zAU&feature=player_detailpage

Temnostní fáze fotosyntézy - Calvinův cyklus: ● Probíhá paralelně s fází světelnou (není vázána na tmu, ale na energetické produkty světelné fáze). ● Jde v podstatě o syntézu glukózy z oxidu uhličitého a vody. ● V rámci jednoho cyklu je navázáno 6 molekul CO 2, vzniká 12 tříuhlíkatých řetězců a vytváří se jedna molekula šestiuhlíkaté glukózy.

Temnostní fáze fotosyntézy - Calvinův cyklus: e

Význam fotosyntézy - vznik života na Zemi CO 2 CHLOROFYL ATP ENZYM RubisCo H 2 O fotolýza vody ADP Calvinův cyklus Glukóza fotofosforylace NADPH + NADP O 2 H 2 O FOTOCHEMICKÁ FÁZE SYNTETICKÁ FÁZE

POUŽITÉ ZDROJE: ● Obr.1: Fotosyntéza. Navolnenoze.cz [online] [cit ]. Dostupné z: ● Obr.2: Fotosyntéza. Fld.czu.cz [online] [cit ]. Dostupné z: ● Obr.3: Slunce. Cs.wikipedia.org [online] [cit ]. Dostupné z: ● Obr.4: Royalty Free Stock Images: Night globe with city lights, asia, europe. [online] [cit ]. Dostupné z: night-globe-city-lights-asia-europe-image ● The Calvin Cycle or Dark Reactions Photosynthesis. [online] [cit ]. Dostupné z: ● Photosynthesis Animation. In: [online] [cit ]. Dostupné z: ● Calvin Cycle Video. [online] [cit ]. Dostupné z: