Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Procvičujeme větné členy 2
Procvičování větných členů
Větné celky Věta Souvětí. Větné celky Věta Souvětí.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Skladba ROZBOR SOUVĚTÍ 9. ročník.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Spojky.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_55_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Skladba souvětí.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
holé, rozvité, několikanásobné
PYRAMIDA Celá čísla.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
SPOJKY, VĚTY VEDLEJŠÍ A VĚTY HLAVNÍ Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Příprava na závěrečnou prověrku
Opakujeme vedlejší věty 1
SYNONYMNÍ SPOJKY Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
SOUŘADNĚ SPOJENÉ VĚTY VEDLEJŠÍ
Grafické znázornění souvětí
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Poznáváme tajemství skladby
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Rozbor souvětí VY_32_INOVACE_46_Rozbor souveti
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘEDLOŽKY PŮVODNÍ A NEPŮVODNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Spojky.
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

PRAVIDLA, ZPŮSOB PRÁCE Hrají dvě skupiny, jedné přísluší žlutá, druhé světle modrá barva. Kliknutím na číselné pole se objeví úkol. Vyřeší-li ho skupina správně, učitel obarví dané pole pomocí malého obdélníčku pod ním. Při špatné odpovědi lze pole obarvit fialově – následně je možné vymyslet náhradní otázku, nebo se o odpověď může pokusit druhá skupina. Vítězí družstvo, které spojí tři strany hrací plochy.

ZPĚT Urči podtržený větný člen: Seděla na židli a odpočívala. 1

ZPĚT 2 Urči druh VV: Nechtěj mi namluvit, že o tom nic nevíš.

ZPĚT 3 Urči podtržený větný člen: Odbočil do té ulice i přes zákaz vjezdu.

ZPĚT 4 Urči druh VV: Toužil po dovolené, kterou už mu dlouho slibovali.

ZPĚT 5 Urči podtržený větný člen: Na palouku se vyhřívaly dvě mourovaté kočky.

ZPĚT 6 Urči druh VV: Šel tam, kde ho mají rádi.

ZPĚT 7 Urči podtržený větný člen: Do kina jsem šel tentokrát s Lucií.

ZPĚT 8 Urči druh VV: Je mi jasné, že jsi to neudělal.

ZPĚT 9 Urči podtržený větný člen: Místností se ozvalo neutichající hurá.

ZPĚT 10 Který významový poměr je vyjádřen spojkami: a, i, ani, nebo

ZPĚT 11 Urči podtržený větný člen: Kvůli nemoci se na pohovor nemohl dostavit.

ZPĚT 12 Který významový poměr je vyjádřen spojkami: a tak, a proto, tudíž

ZPĚT 13 Urči podtržený větný člen: O tom rozhodně nechtěla ani slyšet.

ZPĚT 14 Který významový poměr je vyjádřen spojkami: Nejen – ale i, dokonce i, ba i

ZPĚT 15 Najdi ve větě přívlastek: Do místnosti právě vstoupili dva žáci.

ZPĚT 16 Podle čeho určujeme, zda je souvětí podřadné, nebo souřadné?

ZPĚT 17 Najdi ve větě přísudek: Pobuda nás po chvilce začal opět pronásledovat.

ZPĚT 18 Kterých šest druhů přívlastku rozlišujeme?

ZPĚT 19 Najdi ve větě PU účelu: Včera jsme se vydali do lesa na houby.

ZPĚT 20 Zakresli graf věty: Naše babička upekla koláče.

ZPĚT 21 Najdi ve větě předmět: Kostku cukru si vhodil do čaje hned poté.

ZPĚT 22 Doplň čárky do souvětí: Že se u nás staví to mi slíbil už tenkrát když jsme se potkali v obchodě který jsme právě otvírali.

ZPĚT 23 Najdi ve větě PU míry: Netušili jsme, že výrobek bude o tolik dražší.

ZPĚT 24 Najdi ve větě přístavek: Rabíndranáth Thákur tvůrce sbírky Věnec povídek získal v roce 1913 Nobelovu cenu.

ZPĚT 25 Urči, jaký druh podmětu je ve větě: Neřekli jste nám to včas!

ZPĚT 26 Najdi ve větě přístavek: Praha hlavní město České republiky nabízí turistům spoustu krásných památek.

ZPĚT 27 Urči druh přísudku ve větě: Po té události byl velmi nešťastný.

ZPĚT 28 Které druhy přísudku rozlišujeme (5)?