VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Mezilidská komunikace a učení Mgr.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj PROJEKTOVÝ MANAGEMENT 1. října 2011, Brno Projekt: Vzdělávací.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Platformy projektu KAP LK
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Sociální interakce a komunikace
Výchova k občanství 7. ročník.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Marcel Dittrich.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Techniky práce s mentálně postiženými
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Velikost nářadí.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Workshop 2, Možnosti spolupráce škol a firem 2018 – 2019,
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OSOBNOST.
Orientujeme se v prostoru
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Rysy osobnosti Temperament Charakter
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny

1. den Mezilidská komunikace - modely a odborné přístupy Kompetence a učení, možnosti využití kompetenčních modelů Osobnostní předpoklady lektora Lektor a sociální skupiny Cvičení: Jak motivovat posluchače? Kreativní lektorování. Mentální mapa. VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

OSOBNOST Schopnosti - temperament, - poznávání (inteligence, poznávacích schopností, tvořivosti), - motivace. Duševní děje - poznávací, - citové, - snahové. VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj TEMPERAMENT označujeme celkový styl prožívání a chování člověka. Základní typy tempetamentu – sangvinik, flegmatik, melancholik, cholerik. K.G. Jung - introvertní a extrovertní. Eysenck - sangvinik, flegmatik, melancholik, cholerik ve vztahu k introverzi a extraverzi, stabilitě a labilitě. Heymanse a Wiersma - emocionalitu (citovou vzrušivost), aktivitu, primárnost – sekundárnost (převládající rychle pomíjející duševní dění – osobnost zaměřená na přetrvávající duševní dění).

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj SOCIÁLNÍ SKUPINA sociální celek, který charakterizuje vzájemné uvědomění si sebe jako skupiny a potenciální vzájemná interakce. - velikostí (malé a velké sociální skupiny), složením (pohlaví, věk členů).

Fáze vývoje sociální skupiny dle B.V. Tuckmana: - FORMOVÁNÍ (seznamování se, orientace a testování vztahů, komunikačních stylů) - EMOCIONÁLNÍ REAKCE (emocionalita a konflikty při prosazování se členů) - NORMOVÁNÍ (společné hodnoty, pravidla, posílení soudržnosti) - OPTIMÁLNÍ VÝKON (chování členů v rolích, řešení problémů, plnění úkolů) - UKONČENÍ (uvolnění sociálních vazeb). VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj