Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov vznikla v rámci projektu: „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov“ Jak na společné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Pracovní skupina národnostní menšiny a cizinci
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Informace o stavu přípravy střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2008 – 2011 informační seminář k PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Sopop.cz Městská knihovna a komunitní plánování Web SOciální POmoci Písecka.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Plán vzdělávacích aktivit
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Individuální projekty systémové – IPs
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Individuální projekty systémové – IPs
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Ing. Stanislava Správková
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Aktuální informace o projektu
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Vítejte na třetí místní konferenci
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
J a k REALIZUJEME MAP II NA ŘÍČANSKU ? Linda Kůstková.
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Transkript prezentace:

Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov vznikla v rámci projektu: „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov“ Jak na společné vzdělávání v Karlovarském kraji VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE ORP OSTROV DOPORUČENÍ PRO KRAJSKOU KONCEPCI A KAP

STRATEGIE ORP OSTROV STRATEGIE ROZVOJE ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ORP OSTROV „Ostrovsko – společnou cestou ke kvalitnímu vzdělávání pro všechny děti.“  vymezila hlavní priority rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov  je prvním strategickým dokumentem obdobného charakteru a byla koncipována jako obecný základ pro tvorbu vzdělávací politiky v této oblasti  definuje minimální soubor činností, které podporují rozvoj základoškolského vzdělávání v regionu ORP Ostrov, a proto předpokládá navazující kroky potřebné pro úspěšnou implementaci navržených opatření

Zdroj: ČSÚ Horní Blatná Potůčky

STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ 6/2014 – 6/2015 ŠkolyObce ORP Ostrov Strategické plány rozvoje ZŠ Karty rozvoje vzdělávání v obci Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov

PRIORITY STRATEGIE: o Z ÁKLADNÍ PŘEDPOKLAD : S YSTÉMOVÉ ZMĚNY 1.V YTVOŘIT SPOLUPRACUJÍCÍ A MOTIVOVANÝ PRACOVNÍ TÝM A ZAJISTIT STABILITU PEDAGOGICKÉHO SBORU V ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH 2.Z AJISTIT DOSTATEK FINANCÍ PRO ŠKOLU A NA JEJÍ KONKRÉTNÍ POTŘEBY 3.R OZVÍJET KOMUNIKACI S RODIČI A VTÁHNOUT JE DO DĚNÍ ŠKOLY 4.Z AJISTIT FUNKČNÍ SPOLUPRÁCI MEZI ORGANIZACEMI, KTERÉ SE PODÍLÍ NA PÉČI O DÍTĚ / ŽÁKA (O RGÁN SOCIÁLNĚ - PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ, P EDAGOGICKO - PSYCHOLOGICKÁ PORADNA K ARLOVARSKÉHO KRAJE, P OLICIE ČR, NEZISKOVÉ ORGANIZACE APOD.) 5.Z AJISTIT SPECIALISTY PRO ŠKOLY ( PSYCHOLOG, LOGOPED, SPECIÁLNÍ PEDAGOG, SPRÁVCE INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ ) 6.Z AJISTIT / PROHLOUBIT SPOLUPRÁCI SE ZŘIZOVATELEM ŠKOLY

ZÁVĚRY - NAVAZUJÍCÍ KROKY VYPLÝVAJÍCÍ ZE STRATEGIE:  aktualizace koncepčních dokumentů zaměřených na rozvoj vzdělávání v regionu  zajištění systémové podpory základních škol a navázání na projekt „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov: Systémová podpora škol v lokalitě ORP Ostrov 1.Zajištění specialistů (psychologové, speciální pedagogové, logopedi) a reedukačních aktivit v základních školách 2.Podpora pedagogických sborů a managementu škol 3.Podpora síťování a vzájemné výměny zkušeností 4.Zajištění podpory pro platformu ORP Ostrov 5.Revize strategických plánů a vytvoření nových pro další období

ROLE KÚKK PŘI PODPOŘE REALIZACE STRATEGIÍ:  koordinační - dosah na celý kraj (podpůrné instituce s krajskou působností: PPP, vzdělávací organizace)  informační  podpora obcím (obec jako důležitý aktér rozvoje vzdělávání, strategie vzdělávání)  provázanost vzdělávací politiky (návaznost jednotlivých stupňů vzdělávání - např. základní a středoškolské; odlišní zřizovatelé ZŠ a SŠ: obec, kraj)  omezené pravomoci kraje vzhledem k základnímu vzdělávání (samospráva obcí) - avšak v některých krajích je poskytována metodická podpora školám

JAK PŘISPĚT K ROZVOJI VZDĚLÁVÁNÍ?

JAK (NE)TVOŘIT VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE DOPORUČENÍ PRO KÚKK, KONCEPCI A KAP  zahrnout do procesu tvorby strategie všechny aktéry, jichž se strategie týká – společná tvorba  živý dokument – strategie jako nástroj rozvoje vzdělávání  být konkrétní, sledovat plnění, vyhodnocovat  nezapomínat, že nám jde o DĚTI  využít nové metody tvorby – např. design thinking  síťování – funkční partnerství  propagace - zajistit informovanost všech, o tom, co se tvoří + možnost reagovat, zapojit se

PROSTOR PRO DOTAZY A KRÁTKOU DISKUSI ? ? ? ??

Lenka Maxová Člověk v tísni, o.p.s Tel.: DĚKUJI ZA POZORNOST A PŘEJI MNOHO ÚSPĚCHŮ PŘI ROZVOJI VZDĚLÁVÁNÍ V KARLOVARSKÉM KRAJI