Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
Řízení motorových vozidel
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Dopravní a liniové stavby
Rolové hry na problematiku - přesun brněnského nádraží - výstavba R43 Filip Chvátal.
Pozemní komunikace Ing. Karel Zíka
Registrační číslo projektu
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Moderní cyklistická doprava
Dopravní síť České Republiky
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Silniční doprava.
Silnice nebo železnice
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Regionální operační program pro NUTS 2 Střední Čechy 2007 – /11/2008 Mladá Boleslav Ing. Jan Přikryl.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a Hluk z dopravy Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Dotační programy sfdi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Dotační program pro rok 2019
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Transkript prezentace:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Automobilová doprava používá veřejnou dopravní síť pozemních komunikací, které nepatří do jejich výrobních fondů. Nezabezpečuje tedy přímo ani jejich výstavbu, údržbu a opravy.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti

Délka silnic a dálnic celkem55 509, , , , , ,9 z toho evropská silniční síť typu E2 600,92 598,62 594,62 604,22 603,12 635,8 Dálnice v provozu564,4633,3656,6690,5728,7733,9 Rychlostní komunikace 1) 322,3330,9354,0359,7370,1422,3 Silnice , , , , , ,0 v tom silnice I. třídy 6 153,86 174,16 191,46 209,76 198,46 254,6 silnice II. třídy , , , , , ,8 silnice III. třídy , , , , , ,6 Místní komunikace , ,0 1) Délka rychlostních komunikací je obsažena v délce silnic I. třídyZdroj: ŘSD, ČSÚ

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dělení pozemních komunikací - z hlediska technické hodnoty - silniční komunikace - cesty - chodníky – pěší zóny Silniční komunikace - dálnice - silnice - místní komunikace

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dělení silničních komunikací: - podle počtu dopravních směrů - jednosměrné - obousměrné - podle rozdělení dopravních směrů - směrově rozdělené - směrově nerozdělené - podle počtu jízdních pruhy - 1-pruhové - 2- pruhové - 3- pruhové - vícepruhové

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dálnice – hlavní vnitrostátní spojovací trasy s napojením na evropskou dopravní síť (po dobudování). Budovány od roku 1966, základ však již v roce Silniční magistrála podle J. A. Bati

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Mapa české sítě dálnic a rychlostních silnic

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Stav d á lničn í s í tě k 11. červenci 2011 je n á sleduj í c í : D á lnice D é lka tahu v km* z toho v provozuve výstavběv př í pravě plný profil1/2 profilplný profil1/2 profilplný profil1/2 profil D D2 61 D ** D5 151 D D Celkem * zaokrouhlen é na cel é kilometry ** včetně dostavby na plný profil

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti D á lničn í s í ť o d é lce 1008 km byla definovan á n á sledovně: D1 Praha - Brno - Vy š kov - Přerov - Lipn í k n.Bečvou - státní hranice ČR/Polsko, d é lka tahu je 377 km D2Brno - Břeclav - st á tn í hranice ČR/Slovensko, d é lka tahu je 61 km D3 Praha - T á bor - Česk é Budějovice - st á tn í hranice ČR/Rakousko, d é lka tahu je 172 km D5Praha - Plzeň - Rozvadov - st. hranice ČR/Německo, d é lka tahu 151 km. D8 Praha - Lovosice - Ú st í nad Labem - st á tn í hranice ČR/Německo, d é lka tahu je 92 km D11 Praha - Hradec Kr á lov é - Jaroměř - Trutnov - st á tn í hranice ČR/Polsko, d é lka tahu je 155 km

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Silnice – druh silniční komunikace spojující zastavěné oblasti, města, rekreační oblasti. (V roce 1799 bylo v Čechách dobudována síť státních silnic o délce 728 km.) Silnice I. tř. – 11% silniční sítě, značení 1 – 99 některé označeny jako mezinárodní E xx nebo E xxx Silnice II. tř. – 26% silniční sítě, značení 100 – silnice krajského významu Silnice III. tř. – 62% silniční sítě, značení 4-místné - silnice místního významu

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dělení dle určení: - mezinárodní silnice zapojené do mezinárodní silniční sítě – 4,6% silniční sítě - dálkové silnice – pro dálkovou dopravu, která tvoří více jak 30% celkové dopravy - rychlostní silnice – návrhová rychlost alespoň 100 kmh -1 - výpadové silnice – z center velkých měst za jeho hranice - okružní silnice – pro odklon dopravy, která nemá procházet městem - rekreační silnice – pro rekreační dopravu

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dělení podle dopravně-hospodářského významu: - hlavní síť – silnice budované pro svou dopravní důležitost s návrhovou rychlostí nejméně 100 kmh -1 - základní síť - silnice budované s návrhovou rychlostí 80 kmh -1 - silnice doplňkové sítě – ostatní silnice s návrhovou rychlostí menší jak 80 kmh -1

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Seznam všech silnic I.říd s popisem Komunikace mezinárodního významu Silnice I.tříd Seznam tahů s označením E sit/Silnice/komunikace-mezinarodniho-vyznamu itrid

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Místní komunikace: I. třída – hlavní městské komunikace pro všechny druhy dopravy, pro hromadnou veřejnou dopravu II. třída – ostatní městské komunikace, pokud vyhovují provozu všech druhů motorových vozidel, méně významné komunikace ve městech, komunikace na vesnicích III. třídy – ostatní místní komunikace, alespoň částečně přístupné motorovými vozidly, prašné cesty pro dvoustopá vozidla IV. třídy - ostatní místní komunikace, pro nemotorová vozidla, chodníky, veřejné schody, podchody, samostatné cyklistické stezky

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní zařízení - objekty dopravních podniků - autobusová nádraží - překladiště - sklady - řídící a informační systémy

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti