Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry na rozvoj rychlosti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2012
Advertisements

“IAAF KIDS’ ATHLETICS” DOPLŇKOVÉ DISCIPLÍNY KINDERIÁDY
Číslo kola výzvy: 02 Číslo a název globálního grantu: CZ.1.07/ Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Plzeňském kraji II Vyhlašovatel.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
HrušCup 2008 – pravidla kroket 1. Hrací plocha 1. Hrací plocha Terén kam je možno umístit branky a kolíky - trávník, hřiště, antuka, les. Hráč při hře.
BASKETBAL.
STREETBALL.
Digitalizace výuky Příjemce
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
HrušCup 2008 – pravidla petanque 1. Pétanque se hraje s ocelovými koulemi a s dřevěnou kuličkou zvanou ”košonek.” Hází se z kruhu o průměru cca 50 cm.
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
RINGO 1.
SOFTBALL 1.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? ◦ dvakrát za rok ◦ ne jako ve škole, soutěž družstev  spolupráce, komunikace Osmé MaSo, 49 družstev z 28.
PRAVIDLA VOLEJBALU pro malé sportovce
VOLEJBAL 1.
Aneb sportem ke zdraví.  Je individuální olympijský raketový sport.. Při hře dva protivníci odpalují přes síť pomocí rakety opeřený míček a snaží se.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Březen.
PYRAMIDA Celá čísla.
Představování. Free Template from Představování partnera Trvání: asi 30 min. Skupina: 8-20 členů Materiál: šňůrky (provázky stejné.
2. ZŠ Dobříš se představuje e- Twinningu. Vítejte uprostřed brdských lesů u nás na Dobříši!
Basketbalová pravidla
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Aktivizační hodina TV: horolezectví
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_11.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry pro předškolní děti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Frisbee Ultimate.
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27.
O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou. Realizace –
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_02_Rozvoj rychlosti TÉMA.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 INDIACA.
ElElektro odpadad Plast Papír Sklo Pravidla hry Nebezpečný.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Ročník: 2. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Volejbal-průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Pro 2. st. ZŠ, SŠ Jitka Králíková. Sem-tam – 3 min  Přemístění z jedné strany tělocvičny na druhou s různými obměnami: ◦ Skoky po 2 nohách, po 1 noze.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Aktivity v lese.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Interkros Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
ČAS a POHYB /hravé činnosti s časem/
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Masopust Tradice v obci.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Odbíjená – základní pravidla
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Metodicko – organizační normy
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_19
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha pro žáky na vozíku
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pohybové hry Kdo si hraje, nezlobí.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Transkript prezentace:

Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry na rozvoj rychlosti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012 Metodický popis, (anotace): Podpora hodiny Sportovní hry

Hry na rozvoj rychlosti Ideální věk pro rozvoj rychlosti se udává 8-12 rok života a následně po pubertě. V tomto období je především nutné budovat základní rychlostní, především všeobecné, dovednosti. A to především pomocí míčových her, opičích drah či různých slalomových cvičení.

Na veverky  Prostředí: hřiště, tělocvična, louka  Pomůcky: papírové lístečky nebo zátky apod.  Popis hry:  Vyznačte obdélník dlouhý cca 60 m a široký 20 m a rozdělte ho na tři dvacetimetrová pásma. Pásmo na levém konci patří „veverkám“, v prostředním se pohybuje „kuna“ (úhlavní nepřítel veverek), a pravé pásmo je poseté oblíbenou veverčí potravou „šiškami“ (rozházejte v něm papírové lístečky, plastové zátky apod..). Každá „veverka“ si v levém čtverci označí své hnízdo (položí tam čepici, bundu apod.). Odtud podniká výpady za „šiškami“ a vždycky, když se jí podaří bezpečně proběhnout prostředním pásmem, smí si v pravém čtverci vzít jednu „šišku“. Jestliže se s ní vrátí zpátky, aniž ji chytí „kuna“, uloží si „veverka“ kořist do svého hnízda. A hned podnikne novou výpravu za „šiškou“. Kunu představuje některý z nejrychlejších a nejvytrvalejších běžců. Koho se „kuna“ dotkne je ze hry vyřazen (odchází mimo hrací území) do doby než je chycena jiná „veverka“. „Veverka“ stráví v zajetí drahocenný čas na sběr „šišek“. „Veverky“ totiž mezi sebou soutěží, která bude mít nejvíce „šišek“ ve svém hnízdě („šišky“ v hnízdě jsou nedotknutelné – jiná „veverka“ už je nemůže získat). Hra trvá tak dlouho, dokud nejsou všechny šišky z pravého čtverce odnošeny.

Pašeráci  Prostředí: tělocvična, dráha  Pomůcky: kloboučky na vymezení, plastová víčka od pet láhví, rozlišovací dresy, kužely  Popis hry:  Vymezí se území o velikosti 30m x 15m, které rozdělím na třetiny (každý úsek 10m). Podle počtu dětí se určí počet pirátů (1 pirát na 10 dětí). Piráti si vezmou rozlišovací dresy (každý jinou barvu pro lepší orientaci) a mohou se pohybovat pouze v 10m prostoru vody, který je uprostřed obdélníku (druhá třetina obdélníku). Každý pirát dostane dle barvy rozlišovacího dresu kužel stejné barvy. Zbytek dětí si vytvoří pašerácký brloh v první třetině obdélníku (mikina, kužel, čepice). Na třetí třetinu obdélníku rozsypeme víčka od pet láhví, které budou pašeráci sbírat (dětem pro motivaci můžeme říci, že jsou to diamanty). Od zahájení hry běhají pašeráci přes území pirátů pro víčka. První pašerák může nést maximálně 2 víčka, více víček jeho loď neuveze. Když pašeráka chytne pirát, musí pašerák odevzdat náklad do pirátova kuželu (dle barvy dresu piráta, který ho chytil). Když pašeráka pirát nechytí, může si dát víčka do svého brlohu. Pro víčka se běhá tak dlouho, dokud nejsou všechny vysbírané. Vyhrává ten, kdo má nejvíce víček.  Poznámka: Pokud nemáme rozlišovací dresy, dá se dát kužel podle barvy oblečení. Klobouky (hříbky) na vymezení prostoru a barevné kužely jsou v dětských sadách. Plastová víčka se dají nahradit kolíky na prádlo, papírovými míčky atd.

Pera ptáka Ohniváka  Prostředí: venku, tělocvična  Pomůcky: prádelní kolíčky  Popis hry:  Vymezí se území o velikosti 10m x 10m. Jeden je určen jako pták Ohnivák. Tomu se zaváží oči a na triko (zádová část) se připnou prádelní kolíky. Úkolem ostatních je oškubat ptáka Ohniváka. Vyhrává ten, kdo nasbírá nejvíce prádelních kolíků. Aby byla hra dramatičtější, koho pták ohnivák chytí, musí odevzdat veškeré nasbírané kolíky a provést nějaký úkol, než se může znovu vrátit do hry (oběhnout trestné kolo, 10 dřepů, atd.)  Poznámky: Hra není prostorově náročná. Pokud máme víc dětí, rozdělíme je na skupinky zhruba po 10ti dětech.

Švihadla  Prostředí: tělocvična, louka, stadion  Pomůcky: švihadla  Popis hry:  Vytvoříme dvojice (přibližně stejně rychlé děti dáme spolu). Přeložíme švihadlo napůl, každé z dětí se ho chytne za jeden konec a postaví se za sebe tak, aby švihadlo bylo napnuté. Na povel „hop“ se děti rozběhnou klusem (švihadlo musí být stále natažené), na písknutí pustí švihadlo na zem a ten, který je vzadu se snaží dohonit toho před ním a dotknout se ho. Pokud se mu podaří ve vymezeném území se ho dotknout, má bod. V dalším kole si děti vymění role. Vyhrává ten, kdo má na konci nejvíce bodů.

Štafety  Dvě družstva stojí na startovní čáře.  Na povel vyběhne vždy jeden z družstva, běží na obrátku a zpět.  Tlesknutím předává štafetu.  Vítězí družstvo u kterého se jako první vystřídají všichni členové.  Štafety mají mnoho obměn.

Červení a bílí  Prostředí: tělocvična, stadion, louka  Popis hry:  Družstva stojí v řadách proti sobě u středové čáry.  Zvolá-li učitel: „červení“-snaží se družstvo červených chytit družstvo bílých a naopak.  Vítězí to, které chytí nejvíce členů soupeřícího družstva.

Použité zdroje: vlastní