Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013
Informace z oblasti speciálního vzdělávání 1.Přidělování souhlasu ke zřízení funkce asistenta pedagoga pro školní rok 2013/ Aktualizace dokumentu „Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji“ 3.Připomínkování novely Vyhlášky 72/2005 Sb. a Vyhlášky 73/2005 Sb. 4.Různé: §42, Rozvojové programy MŠMT
Počty dětí, žáků a studentů v Libereckém kraji Úbytek dětí, žáků a studentů Nárůst 52 dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Školní rok 2008/2009 až 2012/2013
Možnosti financování funkce AP 2013/ Rozpočet školy – příplatek podle postižení 2.Navýšení financí z přímých nákladů ( ) 3.Navýšení financí z Dotačního fondu LK ( ) 4.Ostatní zdroje (např. neziskové organizace, dary)
Navýšení financí AP z přímých nákladů Rozdělení škol: 1.běžné školy 2.školy praktické a speciální Základní postup stanovení nároku na úvazek a finanční podporu pro asistenta pedagoga: Je použit přidělený příplatek podle postižení žáka v rámci normativního rozpisu rozpočtu Omezení dle doporučení poradenského zařízení Finanční částka: MŠ maximálně v tarifu 4. platové třídy ZŠ, SŠ nebo VOŠ maximálně v tarifu 7. platové třídy Stanovení úvazku na základě platného RVP (počtu hodin) Přednostně – běžné školy
Přehled počtu žádostí o AP – podle poradny Celkem 242 žádostí: PPP Celkem 22 (Praha 1) SPC Celkem220 (Děčín 1) Druh postižení: Souběžné postižení více vadami 55x Autismus 71x
Přehled počtu žádostí o AP – podle škol Požadavky: úvazekNIV Běžné školy49,7111,98 mil. Kč Školy praktické a speciální44,6811,10 mil. Kč Celkem94,3923,07 mil. Kč Komise OŠMTS : Běžné školy15,053,14 mil. Kč Školy praktické a speciální 3,000,65 mil. Kč Celkem18,053,79 mil. Kč Výsledné rozhodnutí Komise bylo zveřejněno ve středu na
Navýšení financí AP z Dotačního fondu LK Forma – projekt Žadatel – obecní nebo krajská škola Harmonogram administrace žádostí
Přehled počtu žádostí o AP Celkem žádostí škol: 31 Požadavky: Kč Podíl LK: Kč Podíl žadatele: Kč Projekty, které vyhověly formálním náležitostem:24 Požadavky: Kč Podíl LK: Kč Podíl žadatele: Kč
Posuzování projektů 1.Předběžné hodnocení a návrhy OŠMTS 2.Posouzení projektů Komisí Doporučení Komise – 85 % dotace LK všem, kteří splnili formální náležitosti 4.Projednání návrhu Radou LK Schválení návrhu Zastupitelstvem LK
Možnosti financování funkce AP 2014/ Rozpočet školy – příplatek podle postižení 2.Navýšení financí z přímých nákladů: Varianta A Stejný přístup jako v roce 2013 Varianta BJen pro běžné třídy, současně mírné navýšení normativního počtu pedagogů ve speciálních třídách Speciální škola podá zvlášť žádost o souhlas s celkovým počtem úvazků bez financí 3.Navýšení financí z Dotačního fondu LK 3. Ostatní zdroje (např. neziskové organizace, dary)
Aktualizace Pokynu k vykazování Důvod vzniku Pokynu – jednotné posuzování druhu a stupně postižení poradenskými zařízeními v Libereckém kraji jednotná vazba na výkaznictví škol s ohledem na způsob financování příplatků podle postižení Návrh – pouze dvě změny: 1.text o možnosti přidělení AP bude z Pokynu vypuštěn, doporučení AP plně v kompetenci PPP nebo SPC 2.návrh ředitelky Pomikálkové – dočasné opatření Jednání s poradnami (PPP i SPC) se uskuteční
Připomínkování novely Vyhlášky 72/2005 Sb. a Vyhlášky 73/2005 Sb. Návrh oddělení vzdělávání a koncepcí (tři zásadní připomínky): 1.Nesouhlas s diagnostikou nejpozději 1 rok po předchozí diagnostice pro žáky podle RVP s přílohou LMR 2.Nesouhlas se zařazováním zdravotně znevýhodněných žáků bez výjimky do běžných tříd ZŠ 3.Nesouhlas se zrušením diagnostického pobytu
Různé Děti vzdělávané podle § 42 podle §36 odst. 1 Školní docházka je povinná po dobu devíti školních roků, nejvýše však do … sedmnáctého roku věku podle §55 odst. 1 Ředitel školy může … nejdéle však do osmnáctého roku věku Rozvojové programy MŠMT: RP na podporu škol, které realizují inkluzívní vzdělávání dětí a žáků se znevýhodněním na rok 2014 – žádosti do …..
Děkuji Vám za pozornost Ing. Markéta Nešporová telefon: