Studie dopravního řešení Žižkovy ulice od křižovatky s ulicemi SNP a Osvoboditelů k mostu Veslařů v Lounech.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Zklidňování dopravy příklady dobré praxe
Bc. Lucie Ptáková,  Plánované spuštění systému: 2014  = evropská agentura pro vesmírný systém Galileo (GSA)  Bude zajišťovat především navigaci.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
BEZPEČNOST DOPRAVY NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
ÚZEMNÍ PLÁN – PRŮZKUMY A ROZBORY část A1
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
Regenerace a revitalizace Masarykova náměstí v Jilemnici
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Malá Chuchle – Lahovice
OUTDOOROVÉ AKTIVITY.
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Shrnutí nebezpečných míst v Kravsku s fotkami. Místo mezi dvěma autobusovými zastávkami před školou Na takto důležitém místě chybí přechod pro chodce.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Úvod do pozemních komunikací
Studie: Podnikové domy
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Zastávky hromadné dopravy. 1.Hlavní trendy úprav Autobusové zastávky  ústup od zastávkových zálivů  spíše zastávky na jízdním pruhu (lze u dvoupruhové.
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Projekt zástavby řadovými rodinnými domky Louny – Hrnčířská ulice Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v. Upravené značky A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Investor: Město Louny Mírové náměstí 35, Louny.
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Obytný soubor Za Školkou
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Rekonstrukce komunikací a prostranství v okolí FÚ a MÚ ( č.p ) Louny 2010.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Rokytka - rozvoj území cyklostezka Stavba číslo: 8268.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Ú Z E M N Í S T U D I E Ú V O Z O V Á A K E B Z D I N C E
Projekt zástavby řadovými rodinnými domky Louny – Hrnčířská ulice
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Lhůta pro pořízení územní studie
Dotační programy sfdi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Autor: Bc. Martin Dědič Vedoucí: doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
Besip Zlínského kraje Zlín,
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Informace o vyhlášených výzvách
Dětské dopravní hřiště Liberec
Transkript prezentace:

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice od křižovatky s ulicemi SNP a Osvoboditelů k mostu Veslařů v Lounech

 Řešení sleduje: - optimalizaci využití prostoru v souvislosti se změnami, které v posledních letech nastaly v komunikační síti města Loun - zlepšení podmínek pro dopravu v klidu, pěší a hromadnou dopravu - propojení cyklistických stezek „Široká“ a Pod šancemi - dopravní zklidnění ulic SNP a Osvoboditelů v prostoru vstupu na Suzdalské náměstí  Zhodnocení současného stavu:  Automobilov á doprava - Nevyhovující uspořádání křižovatky: - velká plocha s odděleným pohybem jednotlivých směrů vede ke zhoršení - velká plocha s odděleným pohybem jednotlivých směrů vede ke zhoršení koncentrace řidiče a přehlednosti křižovatky koncentrace řidiče a přehlednosti křižovatky - přímá trasa někdejšího průtahu SNP – Osvoboditelů svádí k překračování - přímá trasa někdejšího průtahu SNP – Osvoboditelů svádí k překračování nejvyšší dovolené rychlosti nejvyšší dovolené rychlosti - Nevyhovující prostorové uspořádání parkoviště nad barokním špitálem  Cyklist é : - chybí propojení cyklostezek „Široká“, Pod šancemi a připravovaných cyklistických pruhů na mostě Veslařů cyklistických pruhů na mostě Veslařů  Chodci: - délka přechodu před Žateckou branou - absence přechodu přes třídu Osvoboditelů na vjezdu do Suzdalského náměstí Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech  Zdůvodnění nezbytnosti stavby Výstavbou obchvatu Loun se trasy I/7 a I/28 přesunuly mimo intravilán města Loun a funkce ulic SNP, Osvoboditelů a Žižkova se zásadně změnila z průtahů městem na obslužné komunikace. Prioritou ve využití prostoru se tak stala doprava v klidu (parkování, vzhledem k blízkosti historického centra), bezpečnost pěších a cyklistů.

Technické řešení vycházelo z požadavků zadání, možností řešeného prostoru a technických podmínek pro jednotlivé druhy dopravy (motorová, cyklistická, pěší). Bylo zpracováno v několika pracovních variantách, z nichž byla na pracovních jednáních se zástupci města a policie vytvořena jedna výsledná. Technické řešení vycházelo z požadavků zadání, možností řešeného prostoru a technických podmínek pro jednotlivé druhy dopravy (motorová, cyklistická, pěší). Bylo zpracováno v několika pracovních variantách, z nichž byla na pracovních jednáních se zástupci města a policie vytvořena jedna výsledná. Všechny varianty vycházely ze základní myšlenky: změna dnešní dvojkřižovatky Žižkova – Žatecká/Žižkova – SNP – Osvoboditelů na jednu okružní křižovatku a využití maxima takto uvolněných ploch pro zřízení nových parkovišť. Všechny varianty vycházely ze základní myšlenky: změna dnešní dvojkřižovatky Žižkova – Žatecká/Žižkova – SNP – Osvoboditelů na jednu okružní křižovatku a využití maxima takto uvolněných ploch pro zřízení nových parkovišť. Technické řešení  Motorová doprava – silnice a parkoviště  Třídy SNP a Osvoboditelů budou k okružní křižovatce přivedeny ve stopách dnešních křižovatkových větví. Na třídě SNP zůstává ve své stávající poloze přechod pro pěší u východního vjezdu do ulice Kosmonautů, na třídě Osvoboditelů se navrhuje zřídit nový přechod u domu č. p. 2063/2064, pro zvýšení bezpečnosti dělený ostrůvkem o šířce 2,5 m.  Žižkova ulice vstoupí do křižovatky ve stávající stopě.  Žatecká ulice bude od stejnojmenné brány převedena na novou trasu. Nejprve se obloukem stočí přímo k jihu, těsně před křižovatkou pak k jihozápadu.  Pátým vjezdem šířky 2 x 3,10 m se na okružní křižovatku napojuje „jižní parkoviště“, umístěné na ploše současného přímého spojení ulic Osvoboditelů a SNP. Parkoviště poskytne celkem 62 kolmých parkovacích míst.  Další parkovací plocha je navržena východně od přeložené trasy Žatecké ulice („východní parkoviště“). Vjezd bude z přeložené ulice Osvoboditelů.  Žižkova ulice pokračuje v zásadě ve stávající stopě směrem k mostu Veslařů. Těsně před vjezdem do okružní křižovatky se navrhuje zřízení autobusové zastávky ve směru k autobusovému nádraží.  V dnešní ose je navržen přechod pro pěší mezí Žateckou branou a „Širokou“. Jako jediný v řešené oblasti má nadstandardní šířku 6 m (ostatní přechody 3 m) a v ose komunikace ho člení dělící ostrůvek šířky 1,5 m. Díky úpravě šířky Žižkovy ulice a napojení parkoviště má délku pouze 9 m (včetně ostrůvku) proti dnešním 20 m.  Za přechodem pro chodce je umístěna zastávka autobusů pro směr Dobroměřice/Kotelna. Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech

 Žižkova ulice je vedena dále k mostu Veslařů tak, aby zůstal zachován stávající východní okraj chodníku mezi ní a hradbami. Chodník se zužuje, mezi ním a vozovkou se navrhuje zřízení 13 podélných parkovacích stání. Mezi vozovkou a parkovištěm nad barokním špitálem se ruší současný prakticky nepoužívaný chodník a nahrazuje se dělícím pásem šířky 0,5 m (zvýšený obrubník).  Samotné „západní parkoviště“ se rozšiřuje směrem k současné silnici, což umožňuje zřídit na něm dvě řady kolmých parkovacích stání. Provoz na parkovišti je usměrněn výlučně ve směru Petra Obrovce – Žižkova (jih).  Před křižovatkou Žižkova – Pobřežní – Pod šancemi bude Žižkovu ulici křížit pěší a cyklistický přechod. Vlastní křižovatka je mírně prostorově upravena. Parkoviště u barokního špitálu je nově zorganizováno tak, aby se optimálně využila jeho plocha.  Východní část Pobřežní ulice se navrhuje k úpravě ve smyslu přehledného definování parkovacích stání a vlastní vozovky. Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech  Cyklistická doprava  Cyklistické dopravě zůstává vyčleněn pruh na pěší části třídy Kosmonautů („Široká“), zakončený u parkoviště nad barokním špitálem. Pro spojení této stezky s ulicí Pod šancemi a cyklistickými pruhy na mostě Veslařů se navrhuje využít nejvýchodnější část pozemku bývalého dětského domova, odtud vést cyklisty společně s dopravní obsluhou spodní části náměstí Petra Obrovce, podél chodníku za barokním špitálem a východní částí Pobřežní ulice k výše zmíněnému přechodu pro cyklisty přes Žižkovu ulici.  Pěší doprava  Kromě výše uvedených přechodů pro pěší se navrhují dále zřídit přechody: - přes vjezd třídy Osvoboditelů do okružní křižovatky a „jižní parkoviště“ pro spojení tohoto parkoviště s prostorem Žatecké brány - přes ulici Petra Obrovce nad barokním špitálem za napojením „západního parkoviště“ - přes Pobřežní ulici ve směru na most Veslařů - přes nájezd na most Veslařů  Všechny tyto přechody se navrhují v šířce 3,0 m.  Přechod přes Žateckou ulici před Žateckou branou zajistí osazení dopravních značek „obytná zóna“ a „konec obytné zóny“ u napojení východního parkoviště do Žatecké.  Všechny stávající chodníky jsou zachovány, výjimku tvoří jen dnes prakticky nevyužívaný chodník mezi „západním parkovištěm“ a Žižkovou ulicí. Šířka všech chodníků je minimálně 1,50 m, rozšířeny jsou zejména v prostoru mezi Žateckou branou a „Širokou“. Ve většině případů jsou chodci naváděni na trasy, oddělené od hlavních komunikací pro motorovou dopravu buď zelení, nebo alespoň parkovacími pruhy či plochami.

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech Seznam pozemků dotčených stavbou Na základě předpokládaného rozsahu stavby byly pomocí katastrální mapy vyhledány dotčené parcely a pomocí běžně přístupné databáze katastrálního úřadu stanoveni jejich majitelé, respektive majetkoví správci. Rozhodující většina pozemků, potřebných pro stavbu, je ve vlastnictví města Louny. Na základě předpokládaného rozsahu stavby byly pomocí katastrální mapy vyhledány dotčené parcely a pomocí běžně přístupné databáze katastrálního úřadu stanoveni jejich majitelé, respektive majetkoví správci. Rozhodující většina pozemků, potřebných pro stavbu, je ve vlastnictví města Louny. Dopady realizace stavby  Po uskutečnění projektových záměrů dojde k: - zklidnění dopravy na ose SNP – Osvoboditelů vzhledem ke zpomalení průjezdu přes Suzdalské náměstí pomocí okružní křižovatky okružní křižovatky - zvýšení plynulosti vjezdu ze Žižkovy i Žatecké ulice do křižovatky - významnému růstu bezpečnosti přechodu před Žateckou branou bezpečnost na nejfrekventovanější pěší trase ve městě - vytvoření dvou velkých ploch na obou předpolích tohoto přechodu, které budou zároveň sloužit i pro přístup k zastávkám autobusů autobusů - přemístění autobusových zastávek ve směru jízdy vždy za přechodem v souladu s požadavkem příslušné normy, - vzniku bezpečného přechodu přes třídu Osvoboditelů od východní části ulice Přemyslovců - přímému spojení cyklostezek „Široká“, Pod šancemi a cyklistických pruhů na mostě Veslařů vedenému mimo hlavní městské komunikace městské komunikace - zvýšení počtu parkovacích stání ze stávajících cca 86 na autobusová. V oblasti tak přibude 119 míst pro osobní automobily, z nich 15 pro osoby se sníženou pohyblivostí, která zde dnes nejsou zajištěna vůbec. Pevně budou automobily, z nich 15 pro osoby se sníženou pohyblivostí, která zde dnes nejsou zajištěna vůbec. Pevně budou definována zmíněná dvě stání pro autobusy definována zmíněná dvě stání pro autobusy - jen k minimálnímu úbytku zelených ploch. Půjde vesměs o plochy, využitelné jen pro travní porost. Velké plochy se vzrostlými dřevinami zůstanou nedotčeny. vzrostlými dřevinami zůstanou nedotčeny.

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech Možná etapizace stavby  Stavbu lze rozdělit na dvě etapy, které bude možné realizovat v časovém odstupu:  1. etapa: okružní křižovatka SNP – Osvoboditelů – Žižkova – Žatecká, jižní parkoviště, přeložka Žatecké, východní parkoviště, úprava Žižkovy ulice mezi okružní křižovatkou a přechodem pro pěší Žatecká brána – Široká včetně autobusové zastávky směr autobusové nádraží, provisorní napojení severní části Žižkovy ulice a západního parkoviště.  2. etapa: úprava severní části Žižkovy ulice, západního parkoviště, křižovatek Žižkova – Petra Obrovce a Žižkova – Pobřežní, ulice Pobřežní.  V předstihu před celou akcí lze uskutečnit výstavbu cyklistické stezky v úseku „Široká“ – Pobřežní (např. zároveň s cyklistickými pruhy na mostě Veslařů). Časové pořadí realisace každé z etap (nebude-li stavba provedena v celku, což se jeví jako optimální) je v zásadě libovolné, pokud by se uskutečnila dříve 2. etapa, provisorní napojení Žižkovy ulice by leželo jižně od přechodu pro chodce Žatecká brána – Široká. Orientační stanovení investičních nákladů Orientační stanovení investičních nákladů bylo provedeno na základě znalostí nákladů obdobných staveb, provedených v posledních letech na celém území ČR. Zpracovatelé jsou si vědomi značné přibližnosti investičních nákladů, které se budou nutně upřesňovat při dalších stupních dokumentace. Předpokládají však, že i při započtení reserv na další náklady (např. plynoucí z konfliktu se zbytky bývalé zástavby Žateckého předměstí) by neměly významně překročit 40 mil. Kč. Orientační stanovení investičních nákladů bylo provedeno na základě znalostí nákladů obdobných staveb, provedených v posledních letech na celém území ČR. Zpracovatelé jsou si vědomi značné přibližnosti investičních nákladů, které se budou nutně upřesňovat při dalších stupních dokumentace. Předpokládají však, že i při započtení reserv na další náklady (např. plynoucí z konfliktu se zbytky bývalé zástavby Žateckého předměstí) by neměly významně překročit 40 mil. Kč.

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech Fotodokumentace - současný stav

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech Pravé předmostí mostu Veslařů, Pobřežní ulice, barokní špitál. Průtah Osvoboditelů – SNP Křižovatka Osvoboditelů – SNP – Žižkova Zaústění třídy Osvoboditelů do Suzdalského náměstí

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech Prostranství před Žateckou branouNapojení parkoviště nad barokním špitálem na Žižkovu ulici Místo budoucího přechodu pro pěší přes třídu Osvoboditelů Přechod před Žateckou branou: nebezpečná délka, nevyhovující umístění autobusových zastávek

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech Výkresová část - situace nového řešení

Studie dopravního řešení Žižkovy ulice v Lounech

Vizualizace

Zpracovatel studie: Středisko rozvoje dopravy Ústí nad Labem