Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3465.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Elektronická učebnice - II
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
zpracovaný v rámci projektu
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
AUTOR: Martina Dostálová
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Početní operace v oboru přirozených čísel
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Kritéria dělitelnosti
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
zpracovaný v rámci projektu
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Poměr v základním tvaru.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA Poměr, úměra.
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělitelnost přirozených čísel
Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Poměr v základním tvaru.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Matematika – přirozená čísla
Opakování 2. písemná práce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dělitelnost přirozených čísel
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Dělitelnost přirozených čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Učňová Tematický okruh: Název: EU OPVK VY_32_INOVACE_02_DĚLITELNOST_3_9 Vytvořeno: -březen 2014 Anotace: -tato prezentace slouží žákům k seznámení s učivem dělitelnosti, pojmem samotným, procvičování na příkladech; doporučuji tento materiál k úvodu do látky, procvičování, nebo domácí samostatné přípravě žáků Zdroj: HERMAN. Matematika: dělitelnost. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 100 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN TAIŠL, VOJÁČEK. Aritmetika pro sedmý ročník. 12. vyd. Praha: SPN, 1975, 150 s. Učebnice pro základní devítileté školy (SPN). ISBN

Teorie – Kdy je číslo dělitelné třemi? Číslo je dělitelné třemi, pokud jeho ciferný součet je dělitelný číslem 3. Příklad: Ověřte, zdali jsou čísla 572, 3 126, 8 252, dělitelná třemi.

Tak tedy zpět k našemu příkladu: = 14 … číslo 14 není dělitelné 3NE = 12 … číslo 12 je dělitelné 3ANO = 17 … číslo 17 není dělitelné 3NE = 18 … číslo 18 je dělitelné 3ANO Ciferným součtem čísla rozumíme součet všech cifer (číslic) v jeho zápisu. např.: ciferný součet čísla = 21 Co je to ciferný součet čísla?

Příklad 1: Nahraďte hvězdičku v číslech tak, aby vzniklé číslo bylo dělitelné třemi. 7 * 81 * ** 31 U prvního čísla si ukážeme všechny možnosti a z nich vybere ty správné, u ostatních čísel již vše zvládnete jistě zpaměti = 15 ANO = 16NE = 17NE = 18ANO = 19NE = 20NE = 21ANO = 22NE = 23NE = 24ANO Řešení: 1 029, 1 329, 1 629, , 2 043, 2 046, , 531, 831

Příklad 2: Honzovi se do úkolu připletlo jedno číslo, které není dělitelné třemi. Pomozte mu toto číslo najít Je to číslo Příklad 3: Je možné uspořádat číslice 1, 2, 3 a 4 tak, aby vzniklé čtyřciferné číslo bylo dělitelné třemi? NE, = 10; číslo 10 není násobkem čísla 3

Příklad 4: Kolika způsoby je možné doplnit do rámečků číslice, má-li být vzniklé trojciferné číslo dělitelné dvěma a ne třemi? 6 33 způsoby Příklad 5: Z číslic 1, 2, 3, 4 sestavte všechna možná sudá trojciferná čísla dělitelná třemi (číslice se v sestavovaných číslech mohou opakovat). 132, 222, 312, 342, 432, 114, 144, 234, 324, 414, 444

Teorie – Kdy je číslo dělitelné devíti? Číslo je dělitelné devíti, pokud jeho ciferný součet je dělitelný číslem 9. Při řešení úloh budeme využívat předchozích znalostí o dělitelnosti číslem 3 – určování ciferného součtu a dělitelnosti daným číslem.

Příklad 1: Určete ciferné součty těchto čísel: Je některé z daných čísel dělitelné číslem 9?NE Příklad 2: Z daných čísel vyberte ta, která jsou dělitelná devíti: NE NE ANO NE NE ANO

Příklad 3: Určete, které číslice je třeba doplnit místo hvězdiček, mají-li být vzniklá čísla dělitelná devíti. U každého čísla určete všechny možnosti. 1 * *3 * * Příklad 4: Které nejmenší trojciferné číslo je dělitelné devíti? Příklad 5: Kterými z čísel 2, 3, 9 jsou dělitelná čísla: a) 234d) b) 495e) c) 630f) , 3, 9 3, 9 2, 3, 9 2, 3 žádným