Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Investice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Ukládání finančních prostředků  Valorizace příjmu  Valorizační spirála  Nákup hmotného majetku  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah.
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Hospodaření s penězi Milena Tichá
Investování II (podílové fondy) Základy ekonomiky a účetnictví – 9
ZŠ a MŠ L.Kuby 48 České Budějovice Mgr. Libuše Jandová Počet hodin: 1.
Investiční společnosti a podílové fondy
VY_62_INOVACE_1_2_15 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet investování.
Zlatá střední cesta aneb Vyvážené investiční řešení
Spoření a investování Spoření = pravidelné odkládání menší částí příjmu a jeho ukládání na bankovní účet Nízké riziko Nízký výnos Investování = poskytování.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.4.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_07 NázevBankovnictví v praxi Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
Ekonomika investic.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 26.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_10 NázevInvestice do drahých kovů Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekInvestování.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
6. přednáška Finanční řízení podniku – základní charakteristika Finanční řízení podniku – základní charakteristika.
Volba mezi současnou a budoucí spotřebou
1 Preferujete vrabce v hrsti? Konzervativní investiční řešení v praxi
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Majetek a závazky domácnosti
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
ŘÍZENÍ RIZIK I Finanční rizika Tržní riziko je pravděpodobnost změny hodnoty podniku, způsobené změnou tržní hodnoty rizikového faktoru. Kreditní riziko.
Nominální a reálná úroková sazba
Úvod do financí Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Dluhy click S kterým tvrzením souhlasíš a proč? Žít na dluh.
Časová hodnota peněz Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Inflace.
Spoření Dominika Nováková, C2A. Spoření Spoření je činnost, kterou vznikají úspory.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Pojištění Jaké změny v rozpočtu zřejmě způsobí: 1) dorůstání,
Finanční gramotnost: Peníze a jejich časová hodnota.
Téma 2: Časová hodnota peněz a riziko ve finančním rozhodování 1. Časová hodnota peněz ve finančním rozhodování podniku 2. Riziko ve finančním rozhodování.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Cenné papíry Naprosto bezpečná investice, prostá všech rizik,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Budoucnost a peníze Můj aktuální vztah k penězům hodnotím.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost A B C D 1.1 Stavební spoření.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Základy investování TEMA: Matematika.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Trh, fungování trhu Byl jsi někdy na nějakém trhu? „Blešák“
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Kapitálový trh – charakteristika CP
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Téma 2: Časová hodnota peněz a riziko ve finančním rozhodování
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Ing. Václav Kovalovský JHK-kapitálové trhy a investice
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Investice

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.2 Co už víme? Víme, že přebytečné peníze, které si uložíme doma tzv. „pod polštář“ (nebo na běžný účet) nám znehodnotí inflace. Zmenšuje se jejich reálná hodnota, a tak si za ně po určité době pořídíme méně zboží a služeb než na počátku.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.3 Co si řekneme nového? Jaký je rozdíl mezi spořením a investováním? Jaké je zlaté pravidlo investování? Do čeho můžeme investovat? Lze investovat „bezpečně“?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.4 SPOŘENÍ X INVESTOVÁNÍ Jedná se o odložení současné spotřeby. Nespotřebujeme všechny své finance, abychom si později mohli dovolit spotřebovat více. Znamená vždy jistotu, že odložené peníze nám zůstanou a více či méně se zhodnodí. Znamená ukládání peněz, kdy s jistotou neznáme budoucí hodnotu investice. Ta bude nejspíše v průběhu času kolísat a nakonec může být i nižší než původně investovaná částka. O své investice můžeme dokonce úplně přijít. Pokud se však investice povede, zhodnotí se odložené finanční prostředky obvykle mnohem lépe než při spoření.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.5 Zlaté pravidlo investování likvidita riziko výnos Tzv. investiční trojúhelník 1) Jaké nejspíš bude riziko pokud budu chtít maximální výnos? 2) Jak dlouhý investiční horizont (likviditu) budu potřebovat pro maximální výnos? 3) Jak vysoký bude výnos pokud bude investice bez rizika? Každý investor má na míru rizika, očekávaný výnos i likviditu investice jiné požadavky, a proto neexistuje obecně platná „nejlepší investice“.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.6 Typy investic Investice finanční Investice reálné peněžní vkladynemovitosti hypotéční zástavní listydrahé kovy směnkyumělecké předměty a sbírky akciepřímé podnikání podílové fondy (listy)děti

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.7 CLIL Investice finanční Investice reálné peněžní vkladynemovitosti hypotéční zástavní listydrahé kovy směnkyumělecké předměty a sbírky akciepřímé podnikání podílové fondy (listy)děti Vyhledej ve slovníku anglický překlad této tabulky.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.8 Investice do nemovitostí

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.9 Zdroje Mgr. JITKA KAŠOVÁ, Mgr. LUKÁŠ ISTENČIN, Výchova k finanční gramotnosti, FRAUS 2012, ISBN Mgr. JITKA KAŠOVÁ, Mgr. LUKÁŠ ISTENČIN, Výchova k finanční gramotnosti, FRAUS 2012, ISBN