Jak fotit jídlo NATY JERMANOVÁ 2014. Něco málo na úvod - Nespočetněkrát jste už jistě do nekonečna listovali maminčinou kuchařkou. Vše jste projeli od.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

Reportáž – naše jídelna Vše, co pot ř ebujete v ě d ě t… Anna Sedláčková Natálie Jermanová.
Základy fotografování kompozice snímku
ÚKOL: MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT (VIDEO)
JÁ A MOJE ŽENA.
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Vypracoval: Václav Fichtner. Na tomto obraze je jasně vidět malířova nespoutaná ruka. Hlavně barevné přechody jsou výrazné a barvy jsou hodně syté.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Vyrábíme společně originální Stargate trička
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní typy digitálů. Vybereme si… Klasické přístroje vyžadují: fotoaparát, film (s omezeným počtem obrázků), zařízenou fotokomoru, mnohé vědomosti.
DUCHOVÉ Jsou všude kolem nás... Nevěříš??? Tak proč se s námi nevydáš na cestu za nimi....?...čekají na tebe!!! PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!!
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Veronika Bendová Tereza Pániková Kateřina Suchelová
F IREMNÍ GRAFIKA ( ŠKOLA FOCENÍ ) Tomáš Mucha. Z ÁKLAD ÚSPĚCHU – „ HEZKÁ “ FOTOGRAFIE Pravidlo třetin Zlatý řez Perspektiva - prostor Linie a diagonály.
Mediální kroužek – ÚHEL POHLEDU – REPORTÁŽ – FOTOTECHNIKA.
PRAHA Praha 2006  Taková malá fotečka z Václaváku.  Nejsme na ní sice všichni, je tam jen pár lidiček který seděli pod sochou Sv.Václava.
IDIF – Seminář portrétní fotografie Jana Pazderková.
Mexická kuchyně.
Encaustika pro začátečníky
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Úvod do histologie a jejích metod 3. Lékařská fakulta 2014/2015
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.04 Téma: PowerPoint Číslo.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Hlavní zásady kompozice – řešení části
Základy počítačové grafiky III
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Zátiší odráží lidské bytí, vztah člověka k vnějšímu světu, zrcadlí se v něm výběrem věcí a způsobem jejich podání.
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Technologie pokrmů 1.Ročník obor kuchař s maturitou 26.hodina
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Kompozice krajiny Základy a ukázky.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
V hledáčku k ompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
DOLMEH (Pichak) 29/07/15 | Recept | ÍránÍrán
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
V hledáčku kompozice II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
Makrofotografie Pouhým okem neviditelné a přesto to tam je!
KRAJINA ve fotografii „S krajinami je to jako s lidmi, nikdy je úplně nepoznáme.” Christian Morgenstern.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
INSTAGRAM KOLÁŽE.
KVETOUCÍ BYLINY PODZIMNÍHO ASPEKTU
V hledáčku kompozice II.
V hledáčku kompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
Moderní trendy v gastronomii
Moderní gastronomie Ruth Martin.
Moderní gastronomie Bio Food
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Transkript prezentace:

Jak fotit jídlo NATY JERMANOVÁ 2014

Něco málo na úvod - Nespočetněkrát jste už jistě do nekonečna listovali maminčinou kuchařkou. Vše jste projeli od předkrmů po zákusky a jistě se vám těch pár slin na jazyku seběhlo. - A proč ? Odpověď je jednoduchá. Profesionální fotografové často spolupracují s tzv. food stylisty. Ti jídlo naaranžují tak, že zaujme snad každého. To vypadá celkem lehce, jídlo uvařit a položit na prostřený stůl. Je tu ale malý podvod. Mezi krásně nadýchaným dortem je např. vložen karton, maso je potřené kukuřičným sirupem a vše je propíchané párátky, aby jídlo drželo požadovaný tvar… FOOD STYLING = unikátní disciplína jen hrstky odborníků, využívá se převážně pro reklamní fotografii, TV reklamu, obalový design, jídelní lístky a podobně.

1. Světlo - Jídlu sluší bílé, denní světlo. Vyvarujte se focení při žlutém světle žárovek (pokud se do toho pustíte, nastavte vyvážení bílé na žárovkové světlo). V případě focení pokrmu na denním světle, dejte talíř co nejblíže k oknu. TIP: Při neumytých oknech se fotí lépe.

2. Rekvizity - Až budete spokojeni s tím, jak vypadá jídlo na talíři, věnujte pozornost jeho okolí. Čím jednodušší kompozice, tím lépe. Zkuste k talíři přiložit jednu nebo dvě rekvizity – příbor, ubrousek, skleničku s vínem nebo mističku s kořením, které je pro daný pokrm charakteristické. Tyto rekvizity můžete zároveň použít jako popředí nebo pozadí fotky mimo hloubku ostrosti (budou rozostřené).

3. Pospěšte si - Teplé jídlo rychle mění svůj vzhled. Je tedy dobré vědět, jak by měla fotka vypadat ještě před tím, než jej dáte před objektiv. - Jak to dělají profíci ? Postaví foťák na stativ, připraví si celou scénu s rekvizitou na talíři a hned poté, co je pokrm připravený, pouze vymění talíře. A pak už jen fotí.

4. Kompozice záběru - Snímek musíte pečlivě „zakomponovat“. Také nezapomeňte na barevnou kompozici a pokuste se dobře sladit barvy. - Nejlepší způsob, jak se to naučit, je koupit kvalitní kuchařku a dívat se, jak jsou pokrmy nafocené.

5. Naolejované jídlo vede lépe světlo - Je tu malý trik od food stylistů. Do malé misky nalejte trochu olivového oleje a těsně před focením jídlo potřete malým štětečkem namočeným v oleji. Dostane lesk, který vidíte v časopisech. Ale musíte být rychlí. Olej se rychle vsákne nebo steče.

6. Foťte z úhlu, který se naskytne konzumentovi - Toto je jedna z nejdůležitějších rad. Jídlo byste měli fotit vždy ze stejného pohledu, který se vám naskytne, když usednete ke stolu. U takového snímku se dokáže divák mnohem lépe vžít do situace, že je jídlo určené pro něj.

7. Detaily a pára nad pokrmem - Můžete také zkusit zaostřit jen na určité detaily nebo část pokrmu a ostatní nechat rozmazané. Snímek ukáže důležitost jednotlivých ingrediencí. - Jen málokdo by stihl vyfotit jídlo se vznášející se párou, že ? Právě ta dodá efekt čerstvě vyndaného jídla z trouby. Food stylisté na to mají několik triků. Jeden vám hned prozradím. - Obyčejnou vatu namočíme do vody a následně dáme do mikrovlnky a čekáme, dokud se z ní nezačne kouřit. Pak už ji jen chytře schováme mezi jídlo a mačkáme spoušť.

Co nám radí Jamie Oliver ? 1. Použijte neutrální pozadí, aby vynikly struktury jídla. 2. Fotografujte často a zachyťte i nepořádek. Nepořádek k vaření patří! 3. K pořízení akčních snímků použijte dlouhý čas závěrky, abyste zachytili energii…