Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetické interakce – řešené příklady k procvičování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10 /6 Šablona:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Nukleové kyseliny I. - Struktura DNA Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/15 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu:
EU peníze středním školám
PROKARYOTICKÁ BUŇKA. Zopakujte si z minulé hodiny: Co typické pro prokaryotickou buňku? Tvar oválný a stálý Velikost kolem1-2  m Vývojově starší Nemá.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Výživa organismů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - kosti Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Rostlinná buňka. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvantová čísla Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci IV Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/16 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_461 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Technické prostředky v požární ochraně
Základy automatického řízení 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU peníze středním školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Stavba buňky.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Zařízení na přepravu teplých pokrmů a nápojů
Prokaryotická buňka Mgr. Michal Střeštík 1..
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Metabolické děje I. – buněčné dýchání
Mikroskopická stavba dřeva a kůry VY_32_INOVACE_28_557
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_06_Živočišná buňka
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Autor: Mgr.Petr Procházka
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
CYTOPLAZMATICKÁ MEMBRÁNA.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní složení a struktura živých soustav
Eukaryotická buňka Vnitřní ORGANELY.
Biologie.
BUŇKA (cellula) - je základní a nejmenší stavební a funkční jednotkou každého živého organismu - je malá, pouhým okem neviditelná, pozorovatelná MIKROSKOPEM.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Botanika Autor: Mgr. Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Jakub Siegl Ročník: vyšší gymnázium, zejména 1. ročník čtyřletého gymnázia (kvinta) Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Stavba eukaryotické buňky Metodika/anotace: Materiál slouží k základnímu výkladu látky eukaryotická buňka. V této prezentaci je vysvětlována stavba a funkce těchto organel: jádro, mitochondrie, chloroplast a jiné plastidy, cytoskelet, buněčné inkluze Časový rozvrh: 40 min Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Eukaryotická buňka Stavba a funkce

Stavba buňky CytoskeletBuněčné inkluze

Jádro je od cytoplazmy odděleno dvojitou biomembránou (jaderná membrána) v jaderné membráně jsou jaderné póry – slouží pro komunikaci s buňkou uvnitř karyoplazma – v ní chromatin, který tvoří chromozómy chromozómy tvoří DNA a bílkoviny; jsou pozorovatelné při dělení buňky dále obsahuje jedno nebo více jadérek Stavba buňky Obrázky

Jádro Zpět

Mitochondrie spolu s plastidy se řadí mezi semiautonomní (polosamostatné) organelyvíce zdevíce zde jsou tvořeny dvojitou biomembránou - vnitřní je zřasena a tvoří tzv. kristy uvnitř je hmota zvaná matrix zajišťuje buněčné dýchání, tedy uvolňování energie Stavba buňkyObrázky

Mitochondrie Zpět

Semiautonomní organely mají vlastní genetickou informaci jejich vznik objasňuje endosymbiotická teorie: vznikly na základě symbiózy mezi prokaryotickým organismem a předkem eukaryotické buňky prokaryotickým organismem byla bakterie (případ mitochondrie), nebo sinice (případ plastidy) více informací na příklad zdezde Mitochondrie Chloroplasty

Chloroplast Spolu s mitochondriemi a ostatními plastidy patří mezi semiautonomní (polosamostatné) organely více zdevíce zde obsahují fotosyntetická barviva – chlorofyly, má dvě biomembrány, vnitřní z nich odštěpuje tzv. tylakoidy, které tvoří grana (sloupečky) podobnou stavbu mají i další plastidydalší plastidy Stavba buňkyObrázky

Chloroplast Zpět

Ostatní plastidy Chromoplasty jsou žluté nebo červené nejsou schopny samy fotosyntetizovat, sbírají pouze fotony pro chloroplasty tvoří se ve starších buňkách a nejčastěji v plodech (lákají konzumenty) Leukoplasty jsou bezbarvé nejčastěji se v nich hromadí zásobní látky, na příklad škrob (amyloplasty) Zpět

Cytoskelet je buněčná kostra rozlišujeme: mikrotubuly – trubičky mikrofilamenta – vlákna (tenčí) funkce: tvoří dělicí vřeténko, zajišťují pohyb buněk, fagocytózu, na kostře jsou „zavěšeny“ organely Stavba buňky

Buněčné inkluze jsou produkty metabolismu jsou volně rozptýlené v cytoplazmě může jít o kapénky tuků, škrobová zrna, silice Stavba buňky

Použité zdroje obrázků (k ) 1.Rostlinná buňka 2.Jádro Mitochondrie Chloroplast cell-part-15/

Použité zdroje obrázků (k ) 5.Chromoplast moplast.html 6.Cytoskelet =258&par=262&sub=270 7.Buněčné inkluze vse&lang=cz archiv autora