Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropské seskupení pro územní spolupráci Strategie systémové spolupráce veřejných institucí Moravskoslezského kraje, Slezského a Opolského vojvodství oblast.
Advertisements

stlačený zemní plyn vs. nafta
Záznam o praxi vykonávané od do Vypracovala : Monika Veselská.
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
 Cíle práce  Seznámení s výpočtem  Cenová rozvaha  Závěr.
Hodnocení elektráren - úkolem je porovnat jednotlivé elektrárny mezi sebou E1 P pE1 P E1 vliv na ŽP E2 P pE2 P E2 vliv na ŽP.
Ekonomika provozu a současné trendy v oblasti využívání sluneční energie A5M13VSO-7.
Ing. Jana Korytárová, Ph.D.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
POROVNÁNÍ VYBRANÝCH SYSTÉMŮ KLIMATIZACE A VĚTRÁNÍ Z POHLEDU SPOTŘEBY ENERGIE A NÁVRATNOSTI 2VV s.r.o. 8/08.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
OCEŇOVÁNÍ ZÁSOB – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Jitka Honková, Ing. Martina Palyzová a Ing. Marek Štencel.
Hofmanová Dagmar Kučerová Eva GardenServices 1.
PLYNOVÁ KOTELNA V BYTOVÉM DOMĚ
Zemní plyn v dopravě Ing. Markéta schauhuberová, Česká plynárenská unie , Jednání sekce silniční dopravy.
Silnice nebo železnice
Lukáš Feřt, SPŠ dopravní, Karlovarská 99, Plzeň
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Česká pošta a využití CNG
Tepelná čerpadla a solární systémy pro bytové domy
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Základy úrokového počtu.
Tramvajová vozidla.
Vypracoval: Marek Trefil Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Využití zemního plynu v dopravě Ing. Markéta Schauhuberová, Česká plynárenská unie , Červený kohout 2009, Hluboká nad Vltavou.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Proč pořídit monitoring vozidel ? Víte kde Vám stojí … ?
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Company LOGO 494/2, Ostrava, Czech Republic ELEKTROBUS SOR EBN 10,5.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Prezentace pro OS tramvají - Bratislava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Bratislava.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
Cestovní náklady podnikatele. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno firemní vozidlo.
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
SDP tramvajová sekce OSTRAVA 22. –
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
MHD a její základní znaky
SDP – Autobusová skupina
Vývoj CNG v České republice
Bárta Tomáš, Chlup Martin VOŠ a SPŠD Masná 18, Praha 1
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Taxi SLUŽBA „Gofaster!“
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ POHON Trolejbus Elektrobus

Porovnávané provozní náklady pro městské vozidlo délkové kategorie 12m [Kč/km] SPOTŘEBA ENERGIE POŘIZOVACÍ NÁKLADY OPRAVY A ÚDRŽBA OSTATNÍ NÁKLADY, (KONSTANTNÍ PRO VŠECHNY DRUHY POHONŮ) NEJSOU ZAHRNUTY Mzdy, pojištění, silniční daň…

1) NÁKLADY NA SPOTŘEBOVANOU ENERGII PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBANA 100 KMNA 1 KM - DIESEL POHON30÷32 l0,3÷0,32 l - HYBRIDNÍ DIESEL25,4÷27,3 l0,254÷0,273 l - CNG POHON39÷41 Kg0,39÷0,41 Kg - TROLEJBUS90÷110 kWh0,9÷1,1 kWh - ELEKTROBUS80÷100 kWh0,8÷1 kWh Porovnávané provozní náklady pro městské vozidlo délkové kategorie 12m [Kč/km]

2)POŘIZOVACÍ NÁKLADY (Vyčísleny na 1 km při předpokládané životnosti vozidla km) DRUH POHONU NÁKUPNÍ CENA [tis.Kč] PODÍL NA 1 km [Kč/1 km] % - DIESEL POHON4 3005, HYBRIDNÍ DIESEL5 8007, CNG POHON5 5006, TROLEJBUS7 9009, ELEKTROBUS7 6009,5176 Porovnávané provozní náklady pro městské vozidlo délkové kategorie 12m [Kč/km]

3) NÁKLADY NA OPRAVY A ÚDRŽBU DRUH POHONU NÁKLADY NA 1 km [Kč/1 km] % - DIESEL POHON1,95 ÷ 2, HYBRIDNÍ DIESEL2,3 ÷ 2, CNG POHON4,4 ÷ 4, TROLEJBUS3,6 ÷ 3, ELEKTROBUS1,9 ÷ 2,095 Porovnávané provozní náklady pro městské vozidlo délkové kategorie 12m [Kč/km]

4) DALŠÍ DODATEČNÉ NÁKLADY Porovnávané provozní náklady pro městské vozidlo délkové kategorie 12m [Kč/km] TROLEJBUS – NÁKLADY NA ÚDRŽBU A OPRAVY HORNÍHO VEDENÍ A MĚNÍREN 2,55 Kč/km ELEKTROBUS – NÁKLADY NA VÝMĚNU TRAKČNÍCH AKU- MULÁTORŮ V POLOVINĚ ŽIVOTNOSTI (po km) cca 2,1 mil. Kč, tj. 2,62 Kč/km NÁKLADY NA POŘÍZENÍ RYCHLONABÍJECÍ STANICE 0,94 Kč/km 5)CELKOVÉ POROVNÁVANÉ NÁKLADY PRO RŮZNÉ POHONY V MHD

6) ZÁVĚR DIESEL POHON JE STÁLE NEJLEVNĚJŠÍ HYBRIDNÍ DIESEL; VÍCENÁKLADY NA POŘÍZENÍ + 35% SE PŘI SNÍ- ŽENÉ SPOTŘEBĚ PALIVA O 20-22% VRÁTÍ ZA DOBU ŽIVOTNOSTI PŘI CENĚ PALIVA cca 35 Kč/1l CNG POHON JE V NÁKLADECH O 3-3,5 Kč/1km DRAŽŠÍ NEŽ DIESEL TROLEJBUS JE NEJDRAŽŠÍ ZPŮSOB MHD ELEKTROBUS JE NEJLEVNĚJŠÍM DOPRAVNÍM PROSTŘEDKEM S NU- LOVÝMI EMISEMI. POKUD BYCHOM NEZAPOČÍTÁVALI POČÁTEČNÍ INVESTICE NA POŘÍZENÍ RYCHLONABÍJECÍ STANICE, BUDOU NÁ- KLADY NA 1 KM ZCELA POROVNATELNÉ S POHONEM CNG. PŘEDLOŽENÉ EKONOMICKÉ HODNOCENÍ I NEJNOVĚJŠÍ TECHNIC- KÉ MOŽNOSTI UKAZUJÍ, ŽE ELEKTROBUS SE STANE JIŽ V NÁSLE- DUJÍCÍCH LETECH NEJEKONOMIČTĚJŠÍ INVESTICÍ DO EKOLOGIC- KÉHO ŘEŠENÍ DOPRAVY V MĚSTSKÝCH AGLOMERACÍCH.