Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Příprava nové dopravní politiky ČR
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Možnosti spojení PPP a fondů EU v sektoru dopravy Ing. Olga Pokorná Ministerstvo dopravy, Odbor mezinárodních vztahů a EU Konference PPP 2004.
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Ú S E K P O D P Ů R N Ý C H S E K C Í Ú S E K D O P R A V N Í C H S E K C Í Organizační schéma kapitoly k Příloha č. 7 Počet stran 10.
Dopravní síť České Republiky
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Ekonomika dopravy. Charakteristika dopravy doprava je součástí technické infrastruktury (vedle energetiky, telekomunikací, vodního hospodářství, odpadového.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Dotační projekty Vysokého Mýta
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
O čem to bude Úvod do informačního systému Ing. Radan Kasal
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
D OMOUŠIC E Vypracoval: Jiří Stehlík; UČO Z ÁKLADNÍ INFORMACE : kraj (NUTS 3): Ústecký okres (LAU 1): Louny katastrální výměra: 15,27 km² počet.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek. Obsah přednášky:  Fondy předvstupní pomoci  PHARE  ISPA  SAPPARD.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální politika EU v období
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Autor: Mgr. Helena Nováková
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek

Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna odvětví hospodářství Významně se podílí na tvorbě materiálních hodnot Významně se podílí na tvorbě materiálních hodnot Důležitý sektor pro rozvoj výrobních činností a služeb Důležitý sektor pro rozvoj výrobních činností a služeb Podporuje sociální rozvoj Podporuje sociální rozvoj Nepostradatelná součást mezinárodních vztahů Nepostradatelná součást mezinárodních vztahů Rozsah dopravy nejvíce ovlivňuje společenská dělba práce Rozsah dopravy nejvíce ovlivňuje společenská dělba práce Dopravní sítě v ČR: Silniční síť 0,7 km na 1km2 Včetně místních sítí je to 1,44km na 1km2 600 km dálnic a km dalších silnic Železniční síť 9430 km, hustota je 0,12 km/km2 Silniční síť není zcela vyvinuta

Financování veřejné dopravy

Dopravní síť a ekonomika: Přísun surovin i odbyt výrobků Přísun surovin i odbyt výrobků Zásobování obyvatel předměty denní potřeby Zásobování obyvatel předměty denní potřeby Rozvíjí lidská sídla Rozvíjí lidská sídla Vytváří hospodářské mikroregiony Vytváří hospodářské mikroregiony Umožňuje využívání surovin v exponovaných oblastech Umožňuje využívání surovin v exponovaných oblastech Rozšiřuje trhy Rozšiřuje trhy Ovlivňuje rozvoj vědy a techniky Ovlivňuje rozvoj vědy a techniky Ovlivňuje ceny surovin a výrobků Ovlivňuje ceny surovin a výrobků Posiluje obranyschopnost státu Posiluje obranyschopnost státu Negativní aspekty dopravy: Znečišťování prostředí spaliny hluk Dopravní nehodovost Materiální ztráty Lidské ztráty Přepravní rizika Ztráta fosilních paliv

Financování veřejné dopravy Dopravní politika Tvorba právních předpisů v souladu s EU Tvorba právních předpisů v souladu s EU Stanovení finančních vztahů mezi státem a dopravními subjekty Stanovení finančních vztahů mezi státem a dopravními subjekty Stanovení a vymezení služeb ve veřejném zájmu a pravidel pro jejich úhradu Stanovení a vymezení služeb ve veřejném zájmu a pravidel pro jejich úhradu Budování, údržba a provozování dopravních cest Budování, údržba a provozování dopravních cest Minimalizace dopadů dopravy na životní prostředí Minimalizace dopadů dopravy na životní prostředí Příprava a realizace efektivních programů využívání pomoci EU Příprava a realizace efektivních programů využívání pomoci EU Rozvoj informačních a řídících systémů v dopravě Rozvoj informačních a řídících systémů v dopravě Instituce v oblasti dopravy Ministerstvo dopravy SFDI (cca 50MLD ročně) ŘSD Drážní úřad Drážní inspekce České dráhy Správa železniční dopravní cesty BESIP Státní plavební správa Úřad pro civilní letectví CDV

Financování veřejné dopravy Ekonomika odvětví nákladních automobilů, růst 31% nákladních automobilů, růst 31% Zatížení silniční sítě, růst 41% Zatížení silniční sítě, růst 41% Využití železnice klesá Využití železnice klesá Náklady na dopravu Silniční 180 MLD Silniční 180 MLD Železniční 52 MLD Železniční 52 MLD Vodní 3 MLD Vodní 3 MLD Letecká 26 MLD Letecká 26 MLD Investiční výdaje asi 33 MLD Investiční výdaje asi 33 MLD Zdroje financování Veřejné zdroje Domácí: rozpočtové, SFDI Zahraniční: PHARE, ISPA, Strukturální fondy Alternativní zdroje Úvěry bank Vybírání mýta a poplatků PPP

Financování veřejné dopravy Doprava Doprava je privátní statek Doprava je privátní statek Dopravní cesty mají charakter veřejného statku Dopravní cesty mají charakter veřejného statku Občan má právo být „obsloužen“ Dotace do pravidelné veřejné přepravy MHD Poměr dotací a tržeb je asi 80 : 20 Linková autobusová doprava 3 MLD Železniční doprava 13 MLD

Investice do dopravní infrastruktury Začátek stavby:srpen 2005 Ukončení prací:prosinec 2007 (předpoklad) Cena:620 milionů Kč Investor:ŘSD Správa Zlín

Investice do dopravní infrastruktury

Začátek stavby:duben 2005 Ukončení prací:listopad 2006 (předpoklad) Cena:1,2 miliardy Kč Investor:ŘSD Správa Zlín

Investice do dopravní infrastruktury Začátek stavby: 2008 (předpoklad) Ukončení prací: 2011 (předpoklad) Cena: 250 mil. Kč Investor:Zlínský kraj, ČD, a.s.

Investice do dopravní infrastruktury Harmonogram: Začátek stavby:není známo Ukončení prací:není známo Cena:asi 10 mld. Kč Investor:není znám