Magické čtverce Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Datum:2. 2. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pythagorova věta a její odvození
Advertisements

Albrecht Dürer (1471 – 1528) a jeho magický čtverec.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.01 Téma: Excel Číslo projektu:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
MS-Excel – relativní a absolutní odkaz
Jak tvořit magické čtverce?
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
SOUČET (SUMA) V MS Excel Tvůj úkol K vytvořené tabulce výšek chlapců a dívek (List1) přidej sloupec součtu výšek chlapců a dívek. Graficky uprav.
INFORMATIKA 9 MS Excel III. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
PRŮMĚR V MS Excel Tvůj úkol K vytvořené tabulce výšek chlapců a dívek (List1) přidej sloupec průměrné výšky chlapců a dívek. Graficky uprav.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Březen.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Násobilka 9 VY_32_INOVACE_093, 5. sada, M ANOTACE
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
TVARY I. VY_32_INOVACE_5C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Světový den vody – 22.březen Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Čísla do procvičování VY_32_Inovace_11TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová Mgr. Ivana Tkadlecová ZŠ a MŠ Nedašov.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_14 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiáluNásobení a dělení v oboru do 100 Anotace Žáci.
TŘEBÍČSKO A JEHO PARAMETRY Autor : Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Redakční systém Číslo DUM: III/2/VT/2/2/40 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika.
Číslo v digitálním archivu školy
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ25 Excel – Absolutní odkaz na buňku.
Číslo v digitálním archivu školy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
VY__III/2__INOVACE__192 Pracovní činnosti Tea Bag Folding Kytička.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Číslo v digitálním archivu školy
Velká horolezecká soutěž
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Autor: Ivana Tesařová Datum:
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_3_15_20 Vložení III.   Najdi záložku „vložení“. Vlož tabulku – 3 sloupce, 4 řádky. První řádek označ modrou barvou. Vlož.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ22 Excel – funkce Platba Předmět 
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
GEOMETRICKÉ TVARY A BARVY V LOGICKÝCH ŘADÁCH
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
VY_32_INOVACE_32- Magické čtverce Matematika - 3. ročník
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Opakování na 2.písemnou práci
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Magické čtverce Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Datum:

AnotaceDigitální učební materiál slouží k rozvoji logického myšlení. AutorJana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Očekávaný výstup řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky Druh učebního materiálu dum Cílová skupinaŽáci 2. ročníku Metodický postupŽáci se naučí, co jsou magické čtverce. Postupně řeší magické čtverce podle předchozího návodu. Na následující stránce si mohou zkontrolovat správnost řešení. Úkoly jsou opět řazeny se stoupající náročností.

Co je to magický čtverec  Magické čtverce patří k nejstarším početním hříčkám. Zabývali se jimi staří Číňané v 5. tisíciletí před naším letopočtem. V Evropě se objevili v 15. století našeho letopočtu. Tento vytvořil Albrecht Dürer v roce 1514 (rok vzniku zapsal do čtverce).

Magický čtverec SATURN – jeden z nejznámějších Proč se těmto čtvercům říká magické? Spočítejte součty čísel na každém řádku, v každém sloupci i na úhlopříčkách = = = = = = = 15

Jak vyřešit magický čtverec? Nejdříve spočítáme magické číslo = Vyhledáme řádek nebo sloupec, ve kterém už jsou 2 čísla a dopočítáme třetí 8+3=11 15–11=4 3 +5= 8 15– 8 = = 9 15 – 9 =6 8+6= = = = Nakonec nezapomeneme pro kontrolu sečíst čísla na řádcích, ve sloupcích a na úhlopříčkách

Doplň čísla do magických čtverců - součet je kontrola

Správné řešení

Doplňte další čtverce, u každého čtverce je v kroužku magické číslo kontrola

Správné řešení

Pomůcka nejen pro učitele – Jak lehce vytvořit magický čtverec 1. Připravíme si řadu 9 čísel, např. 2,4,6,8,10,12,14,16,18 2. Čísla zapíšeme do tabulky – viz návod Barevná čísla vložíme do tabulky podle vzoru A teď stačí vybrat ve čtverci čísla, která zadáme žákům

Zajímavé odkazy  ctverec-2.html ctverec-2.html  v tomto odkazu najdete generátor magických čtverců   7