Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POVÍDEJME SI O TOM, KTERÉ ŽIVOČICHY CHOVÁME
Advertisements

Křeček Džungarský.
PRIMÁTI - OPICE Ploskochodci = těžiště těla je přesunuto na zadní končetiny. Lebka je oválnější než u jiných savců. Oči směřují dopředu = řídí se hlavně.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Předmět a očekávaný výstup
Pří_229_Savci_Králík domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Pyšný jako páv.
Chov hlodavců Michaela Kizurová
Víš o nás vše ?. Obecně Morče si bohužel nemůže vybírat,dojakých rukou se dostanou. Po celý život jsou odkázány na přízen člověka.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Domácí mazlíčci VY_32_INOVACE_06_domacimazlicci Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Anotace Výukový program pro žáky 7. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Savci – zajícovci, hlodavci. Možnost využití: interaktivní tabule.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Jitka Marečková Název: VY_32_INOVACE_14C_6_Savci _Hlodavci Téma: 14C_Př8.roč.
 Popis  Životní prost ř edí a potrava  Veverky ve m ě stech  Jak m ů žete pomoct nalezeným mlá ď at ů m veverek  Druhy veverek  Rozmnožování  Zdroje.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.03.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI. Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci,
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název projektu: Živá příroda ve škole
Veverka obecná Sciurus vulgaris.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
VOMBATI.
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Řád: Hlodavci.
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : Savci Název : Morče domácí Ročník : Autor : Dagmar Rolencová

Anotace Materiál je určen jako doplněk učiva ČaJS 2. a 3. ročníku – Domácí mazlíčci, Obratlovci – savci.

Zařazení v živočišné říši Říše: živočichové Kmen: strunatci Podkmen: obratlovci Třída: savci Řád: hlodavci Podřád: dikobrazočelistní Čeleď: morčatovití Rod: morče Druh: morče divoké Poddruh: morče domácí

Hlodavci Nejpočetnější řád z třídy savců. Společný znak - uspořádání a tvar zubů. Nemají špičáky. Řezáky jsou přeměněny v hlodáky – neustále dorůstají. Musí se obrušovat, aby nepřerostly. Jeden pár hlodáků je v horní i dolní čelisti. Mezi hlodavce patří např. veverka, křeček, zajíc, pískomil, osmák, morče, myši a hraboši atd.

Historie  Staří Inkové chovali morče pro maso a kožešinu-oblast Chile a Peru.  Do Evropy bylo dovezeno v 16. stol a v 18. stol. se chovají jako domácí mazlíčci hlavně v Anglii.  Morče chované v domácím prostředí bylo poprvé popsáno v roce 1758 – Carl Linné. Morče chovala jako domácího mazlíčka i královna Alžběta I. Využívala se i jako platidlo při výměnném obchodu.

Původní výskyt Jižní Amerika - savany, okraje lesů a bažiny Venezuely Kolumbie jižní Brazílie severní Argentiny - žijí ve skupinách po 10 - aktivní v noci - 2x za rok – 4 mláďata - srst šedá nebo nahnědlá

Popis Délka těla – 20 – 36 cm Váha – 700 – 1 200g Délka života 5 – 10 let, někdy i 15 let Stavba těla: široká hlava krátký krk široký hřbet zaoblený zadek nemá ocas krátké nohy 12 zubů – 4 hlodáky, 8 stoliček

Domácí obydlí Pro jedno morče rozměr 80x50x40 cm Vhodná je klec, plastbox, terárium, patrová „morčatária“– hlavně pro chov více jedinců. Podestýlka: hobliny, piliny, sláma, kukuřičná podestýlka, dřevěné lisované granule. Vybavení : miska, napáječka, domeček, hračky. Zbytky potravy odstraňujeme denně. 1x týdně čistíme celé obydlí. Obydlí umísťujeme mimo průvan.

Potrava Hlavní složka potravy – seno. Čerstvá zelenina – každý den – mrkev, celer, paprika, rajče, rajče, saláty, zeleninové natě. Nevhodné – brambory, pór, cibule, česnek. Ovoce – pouze občas – jablko, hruška, jahody apod. Čerstvá tráva – listy pampelišek, sedmikráska Speciální granule pro morčata. Vždy je nutný přístup k vodě. Větvičky ovocných stromů – na hlodání.

Dorozumívací schopnosti Silně vyvinutý sociální smysl. Komunikují pomocí různých zvuků: - kvíkání – chce pozornost, má na něco chuť - bublání – spokojenost, klid - cvakání zuby – hrozba, strach, vztek

Rozmnožování Pohlavní dospělost – 1 – 2 měsíce Nejlepší věk pro páření 5 – 6 měsíců Po zabřeznutí zvyšte přísun vitaminu C. Délka březosti – 64 – 72 dnů. V jednom vrhu - 1 – 6 mláďat. Mláďata jsou po narození již plně vyvinutá. Přijímají mateřské mléko i tuhou potravu.

Plemena Srst morčat může mít různá zbarvení. krátkosrstádlouhosrstá bezsrstá

Pracovní list – Krk morčete je _ _ _ _ _ _ 2. Hlavní potravou je _ _ _ 3. Celkem má morče 12 _ _ _ 4. Jako první chovali morčata Inkové z Chile a _ _ _ 5. Na hlodání dáváme _ _ _ _ _ _ _ 6.Obydlí umísťujeme mimo _ _ _ _ _

Pracovní list - řešení rozeta Krk morčete je k r átký 2. Hlavní potravou je seno 3. Celkem má morče 12 z ubů 4. Jako první chovali morčata Inkové z Chile a P e ru 5. Na hlodání dáváme vě t vičky 6.Obydlí umísťujeme mimo prův a n arasKelpoKalle.jpg

citace Slide 2: RUSSEL, Mike. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: rary.jpg Slide 4: KALUMET. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: CACAHUATE. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 7: VARIRAPTOR. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 10: KAEFERT, Miriam. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 11: J-LUC. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

citace Slide 12: obr.1: MOORE, Brent. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.2: ABRAHAMI. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr.3: PITKE; MARLYER. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: