Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Marketingové strategické plánování v podnicích služeb
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Personální management
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
Produkt.
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Komplexní analýzy.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.
EU a analýzy prostředí. PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP, PESTLE…)makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Model struktury strategického managementu
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Plánování Marketingový plán.
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Analýzy a strategie Analýzy

SWOT Heuristika PEST a SLEPT

Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení

Základní firemní cíle; S-W Soulad  Akcionáři  Představenstvo  Pracovníci  Dodavatelé  Zákazníci  Veřejnost Zřizovatel Autoři Správní rada

Marketingové faktory S-W, O-T Produktový mix Efektivita cenových strategií Účinnost distribuce, dostupnost Propagační mix a jeho účinnost Publicita Image, jakou má organizace mezi veřejností

Faktory související se zákazníky S-W, O-T Celkové množství zákazníků, úroveň návštěvnosti Sezónnost, resp. vyváženost návštěv Složení zákazníků (homogennost nebo různorodost) Procento návštěvníků přicházejících opakovaně Procento návštěvníků využívajících ziskové služby Atraktivita pro komerční (firemní) zákazníky Atraktivita pro zahraniční návštěvníky Využívání členských programů

Faktory související s nabídkou, její šíří a úrovní S-W, O-T Význam a úroveň hlavních produktů Vyváženost nabídky jako celku Množství a úroveň odborných služeb Partnerství a kooperace Životní cyklus produktů Zavádění nových produktů Množství a úroveň doprovodných služeb Celková pověst organizace

Organizační faktory S-W Úroveň a schopnosti managementu Nadšení pro věc u zaměstnanců Odborné i individuální předpoklady všech pracovníků Styl řízení a prostředí, které podporují nové nápady, inovace Odpovědnost Zákaznická orientace managementu i řadových pracovníků Flexibilita a podnikatelské schopnosti

Informační systém; S-W Dostupnost informací Odpovídající technologie Kontrolní systém

Sociální kompetence; S-W Motivace Kooperace Výběr pracovníků Vzdělávání Delegování Řízení pomocí cílů

Finanční faktory S-W Finanční stabilita Dostupnost kapitálu Cash flow Náklady Zisky Státní dotace Dotace z místních zdrojů Dostupnost a čerpání fondů a grantů (domácích i z EU) Příjmy z vlastní vedlejší činnosti Sponzoring Dárci, mecenáši Efektivita při získávání prostředků z dalších zdrojů (fundraising)

Vnější analýza O-T Hospodářský vývoj Vládní resp. regionální politika (Daně, úvěry, protekcionismus, cla…) Legislativa (lidské zdroje) Společenské faktory (móda, volný čas…) Technologie Ekologie Konkurence (i potenciální) Dodavatelé a zdroje (dostupnost, ceny, počet) Vývoj poptávky

Příležitosti a ohrožení Ideální aktivity P o Spekulativní aktivity PO Vyzrálé aktivity po Znepokojivé aktivity p O

PEST analýza Strategický audit vlivu makrookolí Political, Economic, Social Technological analysis Analýza Politických Ekonomických Sociálních Technologických faktorů

SLEPT analýza Social (S): sociální faktory Legal (L): právní a legislativní faktory Economic (E): ekonomické faktory Policy (P): politické faktory Technology (T): technologické faktory

Politické faktory Politická stabilita Složení, stabilita, orientace a politika vlády Politicko-ekonomické faktory Postoj vůči privátnímu sektoru Postoj vůči investicím Podpora umění a kultury (K, M)

Ekonomické faktory Základní hodnocení makroekonomické situace Kupní síla Míra inflace, úrokové míry, výše HDP, HDP / obyv., vývoj, trend Měnová stabilita, měnové kurzy Spolupráce se soukromým sektorem Přístup k finančním zdrojům, dostupnost a formy úvěrů, náklady na úvěr Podpora podnikání, soukromé investice Daňové faktory výše a vývoj daňových sazeb, DPH, cla Náklady na pořízení, provoz

Sociální faktory Demografický vývoj populace Životní styl a úroveň, změny životního stylu Kulturní faktory Volný čas a jeho trávení Zvyklosti, tradice Celospolečenské jevy Rozdělení příjmů Pracovní síla Úroveň vzdělání

Technologické faktory Dostupnost potřebných technologií, obecná technologická úroveň Vládní podpora R&D Změny technologie Rychlost morálního zastarání Nové možnosti SW Nové technologické aktivity Internet, mobilní sítě

Legislativní a právní faktory Existence a funkčnost zákonných norem  Obchodní právo  Autorské právo  Daňové zákony Předpisy EU Připravované změny v legislativě Funkčnost soudů, vymahatelnost práva Úroveň byrokracie Rozpočtové určení daní

Heuristika Matematické, statistické a optimalizační metody Pragmatické metody Heuristika

Portfoliové modely Analýza Strategie Matice BCG  Boston Consulting Group Matice GE  General Electric

Kumulované funkce Atraktivita trhu Velikost trhu Roční míra růstu trhu Historie vývoje zisku Síla konkurence Technologické požadavky Zranitelnost nestabilitou finančních trhů Společensko-politické a právnáí aspekty Tržní síla Tržní podíl Kvalita Reputace jména, značky Distribuční síť Efektivita propagace Výrobní kapacita Efektivita Náklady na produkci R&D Management a lidé

Strategie

Definování cílů Čeho chce dosáhnout? Jaké to bude mít vedlejší důsledky? Existují pro tyto cíle nějaká měřítka? Jak je měřit? Jsou cíle realistické a dosažitelné? Odpovídají cíle zdrojům dostupným organizaci (finančním i hmotným – fondy, prostory)? Dokáže to instituce efektivněji než jiné organizace? Čím se bude odlišovat od nabídky svých konkurentů?

Základní trojúhelník hodnot organizace Image Produkt (nabídka) Publikum (poptávka)

Strategické plánování Ansoffova matice produkt – trh Intenzívní růst  Strategie penetrace trhu  Strategie rozvoje nebo posílení trhu  Strategie rozvoje produktu Integrační růst  Zpětná integrace  Integrace vpřed  Horizontální integrace Diverzifikační růst  Koncentrická diversifikace  Horizontální diversifikace  Konglomerativní diversifikace

Igor Ansoff: Matice produkt – trh Produkt → Trh ↓ SoučasnýNový Stávající Penetrace trhuRozvoj produktu Nový Geograficky Zákaznicky Rozvoj Posílení trhu Diverzifikace

Strategie Nákladová priorita Diferenciace Ohnisko soustředění Trading up, trading down ABC

Je důležitější dělat správné věci než dělat věci správně. Peter Drucker

Prostor pro vaše otázky ?

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo stránky zaměstnanců © Radka Johnová, 2015