KONFERENCE OD ANALÝZ KE KOORDINACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DĚČÍNĚ ING. RENÁTA GREŠÍKOVÁ Kvalita služeb a potřeby člověka
Kvalitní sociální služba Technické a organizační zázemí Zdroje financování Fungující procesy Personální zajištění Naplnění standardů kvality Naplňování potřeb klientů
Potřeba člověka Subjektivně pociťovaný nedostatek něčeho nezbytného Nenaplnění.....frustrace, deprivace Má procesní charakter – neustále se mění Individuální průběh
Pyramida potřeb (A. H. Maslow)
Fyziologické potřeby Základní potřeby lidského organismu, mají nejvyšší prioritu Potřeba dýchání, regulace tělesné teploty Potřeba vody Potřeba spánku Potřeba příjmu potravy Potřeba vylučování Potřeba rozmnožování...
Potřeba bezpečí, jistoty...po naplnění fyziologických potřeb narůstají jiné... Jistota zaměstnání Jistota příjmu a přístupu ke zdrojům Ochrana před násilím a agresí Morální jistoty Jistota rodiny Jistota zdraví
Společenské potřeby Přátelství Partnerský vztah Potřeba mít rodinu
Potřeba seberealizace Přijetí okolností života včetně sebepřijetí Tvořivost (v myšlenkách i činech) Zájem o řešení problémů svých i problémů jiných Pocit blízkosti k jiným lidem Existence vnitřní etiky Schopnost posuzovat bez předsudků
Sebetranscendence.... duchovní potřeby
Naplňování potřeb Jak naplňujeme konkrétní potřeby klientů Jak o nich přemýšlíme Jak motivujeme zaměstnance, aby se potřebami klientů zabývali
Děkuji za pozornost Ing. Renáta Grešíková Magistrát města Děčín