Zajímavé pokusy na téma atmosférický tlak 1.Může tlak vzduchu zdeformovat plechovku? Budeš potřebovat : plechovku, vzduchotěsný uzávěr plechovky, rukavice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti kapalin a plynů
Advertisements

Co s PET láhvemi na škole ?
Přetlak, podtlak, vakuum
Evangelista Torricelli
vlastnosti kapalin a plynů I. Hydrostatika
Otáčivé účinky síly (Učebnice strana 70)
Hydraulické zařízení Hydraulické zařízení je založeno na přenosu tlaku podle Pascalova zákona. Jsou to dvě válcovité nádoby o různých průměrech u dna propojené,
Mechanické vlastnosti plynů.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
ATMOSFÉRICKÝ TLAK Autor: RNDr. Kateřina Kopečná
SOUTEŽ - RISKUJ! Mechanické vlastnosti Plynů
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY ZEMĚ NA KAPALINU
Vlastnosti kapalin, povrchové napětí
TLAČENÍ A TAHÁNÍ – LÉTACÍ POKUSY
Účinky gravitační síly na kapalinu
Vlastnosti pevných, kapalných a plynných látek
Účinky gravitační síly Země na kapalinu
TLAČENÍ A TAHÁNÍ – KOUZLA SE VZDUCHEM
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
Pokusy s nápojovými plechovkami
Jak se přenáší tlak v kapalině?
START A ZASTAVENÍ Může být těžké uvést předměty do pohybu a ještě těžší může být jejich zastavení. Předměty mají tendenci zůstávat v klidu, když se nepohybují.
Einsteinem to nekončí, aneb fyzika kolem nás Pokusy na téma: ZMĚNA TLAKU VZDUCHU.
Atmosféra Země. Atmosférický tlak
Vlastnosti plynů.
Mechanické vlastnosti plynů
Póly magnetu. Magnetické pole.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Tlak plynu v uzavřené nádobě
TLAK PLYNU V UZAVŘENÉ NÁDOBĚ
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
- jsou obsaženy v atmosféře
Atmosférický tlak a jeho měření
Měření atmosférického tlaku
Plyny.
Mechanické vlastnosti kapalin Částice kapalin konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou malé mezery. Kapaliny jsou: téměř nestlačitelné tekuté.
TLAČENÍ A TAHÁNÍ Věděli jste, že silou vašeho vlastního dechu můžete donutit míč překonat gravitaci nebo že lze obrátit kbelík s vodou vzhůru nohama, aniž.
Tlak – výroba barometru Pracovní činnosti 6. třída
Skupina(A) David Pazourek David Krýsl Jakub Tůma Magda Eva.
Přetlak, podtlak, vakuum
Deformační účinky síly Tlak v praxi. Jaké otázky si zodpovíme? Jaký je rozdíl mezi tlakem a silou? Je vůbec nějaký? Jaký je rozdíl mezi tlakem a silou?
Gravitační síla, gravitační pole Země
Přetlak a podtlak Yveta Ančincová.
Účinky gravitační síly Země na kapalinu
Hydrostatický tlak.
Pascalův zákon a jeho užití
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
PASCALŮV ZÁKON Autor: RNDr. Kateřina Kopečná
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Vztlaková síla působící na těleso v kapalině
PLYNY.
Demonstrační experimenty pro střední školy - Mechanika
 malé síly mezi molekulami + velké vzdálenosti,  neustálý a neuspořádaný pohyb částic,  tekuté,  rozpínavé,  stlačitelné,  nemají stálý tvar, nemají.
Mechanické vlastnosti plynů. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
EXPERIMENTY – ATMOSFERICKÝ TLAK PdF:FY2MP_DF1 Didaktika fyziky 1 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
Pokus vyndání mince suchou rukou Vypracoval: Matěj Padevět.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Přetlak, podtlak, vakuum
Vareniky (Nataliye) 19/01/15 | Recept | Ukrajina
Póly magnetu. Magnetické pole.
Struktura látek (pevných, kapalných a plynných)
Magnetické pole Z pokusů vyplývá :
Atmosférický tlak atmosféra je vrstva vzduchu okolo naší Země
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Atmosférický tlak a jeho měření
Vlastnosti kapalin, povrchové napětí
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ
OPAKOVÁNÍ VNITŘNÍ USPOŘÁDÁNÍ LÁTEK (pevné, kapalné, plynné)
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Blanka Kusá
Transkript prezentace:

Zajímavé pokusy na téma atmosférický tlak 1.Může tlak vzduchu zdeformovat plechovku? Budeš potřebovat : plechovku, vzduchotěsný uzávěr plechovky, rukavice nebo chňapku, zdroj tepla. Postup : 1.Plechovku naplň vodou do výšky přibližně 0,5 cm. 2.Plechovku zahřívej, dokud voda nebude vařit

a nezačne unikat pára. 3.Pomocí rukavice nebo chňapky plechovku odsuň od zdroje tepla a její otvor vzducho- těsně uzavři. 4.Pozoruj, co se bude dít při chladnutí plechovky. Otázky k zamyšlení : 1.Proč došlo k deformaci plechovky? 2.Proč před uzavřením otvoru plechovky je nutné, aby voda vřela? 3. Proč je nutné vzduchotěsné uzavření?

2.Udrží tlak vzduchu vodu ve sklenici? Budeš potřebovat : sklenici, kousek tuhého papíru nebo lepenky, misku. Postup : 1.Sklenici naplň až po okraj vodou. 2.Na sklenici polož kousek lepenky a přitlač ji rukou. 3.Sklenici nad miskou opatrně otoč vzhůru nohama, při otáčení lepenku rukou přidržuj, po otočení ji pusť.

Otázky k zamyšlení : 1.Proč lepenka neodpadne a voda nevyteče? 2.Co by se stalo, kdyby jsi sklenici naplnil třeba jen do poloviny? 3. Proč je nutné, aby se při manipulaci se sklenicí a lepenkou mezi ně nedostal vzduch?

3.Jak můžeme vsunout uvařené a oloupané vejce do nádoby s užším hrdlem, aniž by se poškodilo? Budeš potřebovat : uvařené a oloupané vejce, láhev s otvorem menším než velikost vejce, kousek papíru, zápalky. Postup : 1.Papír zmačkej, zapal a vlož do láhve. 2.Vlož vejce do otvoru láhve. Otázky k zamyšlení : 1.Co by se stalo, kdyby ses pokoušel vejce vtlačit do otvoru láhve rukou?

2.Jaká síla vejce vtlačila dovnitř, aniž by se poškodilo? 3.Působí stejná síla i na nás? Proč nejsou měkké předměty okolo nás rozmačkány? 4.Zkus se zamyslet, při jakých činnostech v běžném životě používáš podtlak vzduchu?