PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Advertisements

ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Silniční daň.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Digitální učební materiál
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Digitální učební materiál
Výuka předmětu automobily
Stanice Technické Kontroly
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Digitální učební materiál
Pravidla provozu vozidel na pozemních komunikacích platná od
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 3. prosince 2014.
Tachografy Tachograf je sdružený přístroj, který umožňuje záznam okamžité rychlosti, ujeté dráhy a chodu motoru v závislosti na čase. Vybavení vozidel.
Daňová soustava Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Automobily – koncepce, karoserie
Autor:Petr Koblížek Předmět/vzdělávací oblast: Provozuschopnost dopravních prostředků Tematická oblast:Konstrukční skupiny dopravních prostředků Téma:Kontrola.
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan. Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Registrační daň Pravidelně placená daň Pravidelně placená daň.
Daňový systém Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan. Typy daní na motorová vozidla Registrační daň Registrační daň Pravidelně placená daň Pravidelně placená daň.
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Technické prohlídky pomáhají předcházet nehodám automobilů Profesní komora Stanic technické kontroly Praha 9. října 2013.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doklady v silniční nákladní dopravě Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy -
Zápatí prezentace Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Vznik a fungování základních registrů upravuje zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech Podmínky a harmonogram implementace základních registrů jsou.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Hlavní části motorových vozidel
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Odbor dopravy a silničního hospodářství měÚ Valašské Klobouky
Daň silniční a daň z hazardních her
Daň silniční 25. listopadu 2015 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
VY_62_INOVACE_ , silniční daň Ing. Blanka Kožíšková
Nehodovost na okrese ZNOJMO
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Daně z motorových vozidel Michal Radvan
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934.
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Silniční daň Předmět silniční daně
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
Novela zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Transkript prezentace:

PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL

Povinnost přistavení vozidel k technické prohlídce Skupina 1 -osobní automobil -nákladní automobil, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje kg -motocykl -přípojné vozidlo, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje kg, kromě nebrzděného přívěsu, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg 4 roky po prvním zaregistrování silničního vozidla a potom pravidelně nejpozději každé 2 roky

Skupina 2 -nákladní automobil, jehož přípustná hmotnost převyšuje kg -speciální automobil -autobus -silniční vozidlo s právem přednosti v jízdě -cvičné silniční vozidlo autoškoly -vozidlo taxislužby -vozidlo půjčovny automobilů určené k nájmu, kromě nebrzděného přívěsu, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg -přípojné vozidlo, jehož přípustná hmotnost převyšuje kg, 1 rok po prvním zaregistrování silničního vozidla a potom pravidelně každý rok

Skupina 3 -nebrzděný přívěs, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg -motocykl, jehož zdvihový objem pístového spalovacího motoru pohonu silničního vozidla nepřevyšuje 50 cm3 nebo jehož nejvyšší konstrukční rychlost nepřevyšuje 50 km.h-1, s výjimkou motocyklu opatřeného šlapadly 6 let po prvním zaregistrování silničního vozidla a potom pravidelně nejpozději každé 4 roky

dovezené silniční vozidlo, které bylo registrováno v zahraničí -musí být přistaveno k technické prohlídce před registrací silničního vozidla v České republice a potom pravidelně nejpozději ve lhůtách uvedených podle druhu silničních vozidel, s výjimkou silničních vozidel uvedených ve skupině 1 Toto vozidlo musí být přistaveno po první technické prohlídce pravidelně každé 2 roky

Technická prohlídka silničního vozidla se skládá z: -kontroly technického stavu -činnosti ústrojí a zařízení silničního vozidla Kontrola technického stavu se skládá z: -brzdové soustavy -řízení -náprav, kol, pneumatik, pérování, hřídelů, kloubů -podvozku a karoserie -světelných zařízení a světelné signalizace -ostatního ústrojí a zařízení, zejména elektrického zařízení a vedení -rychloměru a tachografu -palivové soustavy -těsnosti motoru a převodovky -spojky -řazení rychlostních stupňů -vytápění a větracího systému -spojovacího zařízení -výfukové soustavy -odrušení, hluku -předepsané a zvláštní výbavy.

Před zahájením technické prohlídky -musí být u silničního motorového vozidla předložen protokol o měření emisí s kladným výsledkem -na zadní tabulce registrační značky musí být umístěna kontrolní nálepka s vyznačením doby platnosti provedeného měření. Řidič motorového vozidla smí být přítomen při technické prohlídce ve stanici technické kontroly Stanice technické kontroly nesmí při pravidelné technické prohlídce seřizovat a opravovat vozidlo. Výjimkou je pouze jednoduché seřízení světlometů, pokud to umožňuje stav a přístupnost seřizovacích prvků.

Stanice technické kontroly vyhotoví protokol o technické prohlídce, předá jej provozovateli vozidla a výsledek technické prohlídky oznámí příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností. stupně závad na technickém stavu vozidla a)lehká závada - nemá vliv na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích b)vážná závada - ovlivňuje provozní vlastnosti vozidla a nepříznivě působí na životní prostředí - neohrožuje bezprostředně bezpečnost jízdy vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích a)nebezpečná závada - bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy silničního vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích.

Vozidlo je technicky způsobilé: - pokud technickou prohlídkou vozidla, jeho ústrojí a částí nebyly zjištěny žádné závady nebo jen lehké závady -pokud se technickou prohlídkou vozidla zjistí vážná závada - je vozidlo technicky způsobilé k provozu pouze po dobu 30 dnů ode dne vyznačení zápisu výsledku technické prohlídky silničního vozidla v technickém průkazu vozidla - provozovatel silničního vozidla je povinen v této lhůtě přistavit vozidlo s odstraněnou vážnou závadou té stanici technické kontroly, která zjistila tuto vážnou závadu, k provedení prohlídky způsobu odstranění vážné závady.

Vozidlo technicky nezpůsobilé: -pokud se technickou prohlídkou vozidla zjistí nebezpečná závada, je vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu a nesmí být používáno v provozu -provozovatel vozidla je povinen zajistit na vlastní náklad: - odtažení vozidla ze stanice technické kontroly - odstranění nebezpečné závady - přistavení silničního vozidla k opakované technické prohlídce při zjištění nebezpečné závady se odstraní kontrolní nálepka o technické způsobilosti silničního vozidla ze zadní tabulky registrační značky a provede zápis o výsledku technické prohlídky vozidla v technickém průkazu vozidla pokud provozovatel vozidla přistaví silniční vozidlo s odstraněnou nebezpečnou závadou stanici technické kontroly, která zjistila tuto nebezpečnou závadu, ve lhůtě do 30 kalendářních dnů od jejího zjištění, provede stanice technické kontroly pouze kontrolu odstranění nebezpečné závady

Stanice technické kontroly uvede zápisem do technického průkazu vozidla den, měsíc a rok provedení pravidelné technické prohlídky vozidla Na zadní tabulku registrační značky vozidla vylepí stanice technické kontroly nálepku o kontrole technické způsobilosti silničního vozidla s vyznačením měsíce a roku příští pravidelné technické prohlídky vozidla