Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1526 Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT14 Vytvořeno:3.
Advertisements

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT11 Vytvořeno:1.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT1 Vytvořeno:2. 7.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_224 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT16 Vytvořeno:4.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_18_PORTY.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT17 Vytvořeno:5.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Vzdělávací oblast: Stupeň základního vzdělávání: Vzdělávací obor: Tematický okruh: Téma: Autor: Období vzniku: Určeno pro ročník: Anotace: 1. INFORMAČNÍ.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Petr Novák Název:VY_32_INOVACE_01_F9 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:MB Konektory Anotace:Prezentace.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT3 Vytvořeno:3. 7.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT20 Vytvořeno:6.
Počítač zepředu a zezadu
Energetická hodnota potravin (EH)
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Základní části počítače a jejich zařazení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hmotnost
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Software počítače – opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Grafické programy - opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Indukční čáry magnetického pole Číslo DUM: III/2/FY/2/2/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
POČÍTAČ VY_32_INOVACE_02 Sada 6 ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM
Informatika – Seznámení s provozním řádem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.17_Báseň Datum: 25.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Informatika – Grafika.
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Komponenty v PC (napsat do sešitu).
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_20_POČÍTAČE KOLEM NÁS_ INFORMAČNÍ GRAMOSTNOST _HORKÁ
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Rozmnožování organismů
Informatika – Opakování základů ICT
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Magnety
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno: Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor:Informační a komunikační technologie Tematický okruh:Hardware Určeno pro:6. ročník Anotace: Porty, rozhraní, USB disky. Žáci se detailněji seznámí s uvedeným hardwarem. Na závěr jsou pro ně připraveny otázky a pro kontrolu řešení. Inovace – využití ICT (interaktivní tabule). Metodický pokyn: K plnému využití učebního materiálu je třeba připojení k internetu, neboť prezentace obsahuje odkazy na obrázky ( lupa) a dokumenty (obrázek filmu), které tvoří nedílnou součást prezentace. Je vhodné mít k dispozici počítačovou skříň, aby si ji žáci mohli prohlédnout a aby si mohli vyzkoušet zapojení externích zařízení.. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Benda.

Porty, rozhraní, USB disky

 porty jsou konektory (zásuvky) na počítačové skříni  umožňují připojení externích zařízení  typy portů a rozhraní:  PS/2 konektor (zastarávající port pro připojení myši a klávesnice)  sériový port (zastaralý)  paralelní port (zastarávající port např. pro tiskárnu)  USB port (vysoká rychlost přenosu dat, lze jím připojit myš, klávesnici, digitální fotoaparát, tiskárnu,...)

konektor pro kabel napájení PS/2 konektory USB porty konektor síťové karty konektory zvukové karty konektory grafické karty

 PS/2 konektor  USB konektor  síťový konektor  konektor pro připojení monitoru (do grafické karty)  konektor pro připojení sluchátek a mikrofonu (do zvukové karty)

 přenosné paměťové zařízení  nazývá se také flash disk  předmět velikostí malý, ale kapacitou velký (až 256 GB)  existují různé tvary pouzder, která mohou být vyrobena z kovu, plastu či gumy

 Sledujte pozorně následující dokument.  Později odpovíte na několik otázek.  Délka 03:10 minuty.

1. Co jsou to porty? 2. Přes které konektory se dá připojit klávesnice a myš (dvě možnosti)? 3. Co lze připojit paralelním portem? 4. Uveď jednu výhodu USB portu. 5. Co se dá přes USB port připojit k počítači? 6. Co je to USB disk?

1. Porty jsou konektory (zásuvky) na počítačové skříni. 2. Klávesnici a myš lze připojit buď přes USB konektor, nebo PS/2 konektor. 3. Paralelním portem můžeme připojit například tiskárnu. 4. Výhodou USB portu je rychlost přenosu dat. 5. Přes USB port můžeme připojit k počítači myš, klávesnici, tiskárnu, digitální fotoaparát, USB disk je přenosné paměťové zařízení.

Snímek číslo:Citace obrázků: 2 (flash disk) RYGLE. Open Clipart Library [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: 4 (zadní strana PC) Datakabinet [online]. [cit ]. ZŠ a MŠ Verneřice má licenci na materiály firmy Datakabinet,s. r.o. Dostupný na WWW: 5 (PS/2 zástrčka) Picdrome [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: 5 (síťová zástrčka) Picdrome [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: 5 (USB zástrčka) Picdrome [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: 5 (vga zástrčka) Picdrome [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: 5 (jacky) Picdrome [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: 6 (USB disk) ZHOSEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution- ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0) na WWW: 6 (lupa) Office [online]. [cit ]. ZŠ a MŠ Verneřice má licenci na programy MS Office. Dostupný na WWW: 7 (film) Office [online]. [cit ]. ZŠ a MŠ Verneřice má licenci na programy MS Office. Dostupný na WWW: