VY_32_INOVACE_I-A-19. Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Bedřich Smetana Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
 Narodil se po deseti dcerách do rodiny sládka v Litomyšli 2. března  Smetana se již od svých 4 let na popud svého otce věnoval hudbě. Učil.
Bedřich Smetana.
Bedřich smetana Život a dílo
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Bedřich Smetana ( zakladatel novodobé české hudby )
Život a dílo Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_852_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Bedřich Smetana ( ).
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Český hudební romantismus
Bedřich Smetana.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Výukový materiál Bedřich Smetana
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_12 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Český hudební romantismus
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
BEDŘICH SMETANA.
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Anotace: Určeno žákům 1.stupně ZŠ. Prvotní seznámení s osobností a dílem B. Smetany. Obsahuje odkazy na videa (učitel vybere jen něco podle svého uvážení).
Bedřich Smetana Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 1 – výukový.
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Bedřich Smetana 19.století – ROMANTIZMUS Český národní skladatel.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorŠárka Matějová Datum NázevVY_52_INOVACE_5_Bedřich Smetana Ročník4. Číslo.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/18 Název materiálu: Symfonická báseň Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Strouhalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Česká opera Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_09_ČESKÁ OPERA Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Johann Sebastian Bach VY_32_INOVACE_I-A-07.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Test ověřující znalosti z HV
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_09
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_VLAST Výchova k.
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_I-A-19

Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze

 Syn sládka v Litomyšli.  Ve čtyřech letech se sám naučil hrát na housle.  Po základní škole studoval na gymnáziu.  V roce 1843 studuje hudbu v Praze.

 Rodiče ho nemohli podporovat, žil v bídě.  Zlepšení nastalo, když působil jako učitel hudby u hraběte Thuna.  Účastnil se revolučních událostí 1848, byl vlastenec.  Oženil se s přítelkyní z mládí Kateřinou Kolářovou.

 V roce 1856 odjíždí s rodinou do Švédska.  Umírá mu manželka a dvě děti, velice nadaná dcera Bedřiška.

 V roce 1860 se žení s Bettinou.  Úspěch mu zajistily opery Braniboři v Čechách a Prodaná nevěsta (1866).  Opera Dalibor ale nebyla dobře přijata (1868).

 Smetana zde vyjadřuje svou lásku k vlasti, víru v sílu národa.  Slavnostní otevření Národního divadla v r

 Roku 1874 v důsledku nervové choroby ohluchl.  Žil v Jabkenicích u dcery.

 Už hluchý vytvořil opery Hubička, Tajemství, Čertova stěna, cyklus symfonických básní Má vlast.  Smetanovo dílo tvoří základní hodnotu české národní hudby.

Dílo

 Braniboři v Čechách  Prodaná nevěsta   Dalibor  Libuše  Dvě vdovy  Hubička  Tajemství  Čertova stěna

 Tímto cyklem symfonických básní je každoročně zahájen hudební festival Pražské jaro, vždy na výročí úmrtí Bedřicha Smetany.

 Báseň začíná zvuky harf.  Vypráví o slávě, lesku, turnajích, bojích až k úpadku, zničení Vyšehradu husity.  Na závěr opět úvodní pasáž.  Báseň zachycuje Vltavu u obou pramenů.  Široký tok háji a lučinami.  Veselé hody na břehu.  Noční tanec rusalek.  Pyšné hrady na skalách.  Svatojánské proudy.  Vznešený Vyšehrad.  m&link= P3MRCY&feature=youtube_gdata_player m&link= P3MRCY&feature=youtube_gdata_player

 Krvavá báj o Šárce a Ctiradovi, o lstivosti a pomstě.  Oslava krásné české krajiny.  Lesní vznešenost.  Popis vesnické slavnosti.  Smetana čerpal inspiraci z kraje kolem Jabkenic.

 Oslava husitského období.  Podkladem je chorál Ktož jsú boží bojovníci.  Líčení bojů, vytrvalosti a neústupnosti.  =youtube_gdata_player =youtube_gdata_player  Pověst o blanických rytířích.  Opět slyšíme chorál Ktož jsú boží bojovníci.

 Tento cyklus symfonických básní napsal Bedřich Smetana už úplně hluchý.  První souborné provedení se uskutečnilo 5. listopadu 1882

 Kromě cyklu Má vlast a oper vytvořil Smetana i další skladby:  Smyčcový kvartet Z mého života  Duo pro housle a klavír Z domoviny  Cyklus Českých tanců atd.  data_player data_player  data_player data_player  data_player data_player

   _Kn%C4%9B%C5%BEna_Libu%C5%A1e_v%C4%9B%C5%A1t%C3%AD_sl%C3%A1v u_Prahy.jpg _Kn%C4%9B%C5%BEna_Libu%C5%A1e_v%C4%9B%C5%A1t%C3%AD_sl%C3%A1v u_Prahy.jpg   Z důvodu nedostatku místa na nosiči dat a kvůli velikosti souborů uvádím pouze odkazy na int. adresy hudebních ukázek.