Kompenzace sluchových vad nejmenších dětí sluchadly Havlík, R.,Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P. Co nového za 10 let (2002 – 2012) 23. celostátní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Advertisements

Návod k použití Zesilovač NEOM NDK & NDK
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Nemocnice České Budějovice, a.s. ORL oddělení – foniatrická ambulance
Audiologická vyšetření u poruchy vývoje řeči
Habilitační přednáška Martin Fajman  Biomasa – obecná východiska  hoření biomasy  východiska regulace  Kotel jako regulovaný systém  Aplikace.
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Moderní koncepce sluchadel
Výstupy z Úvodního semináře
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Zavádění a údržba informačních systémů
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Poruchy vývoje řeči z materiálu Audio- Fon centra. P. Weberová 6. celostátní odborná konference audiologických sester
Řídící činnost učitele/trenéra
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Smyslové ústrojí 5. ročník
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Diagnostika plavecké úrovně a plavecké techniky
Autoevaluace v práci učitele
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.

Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
Úvod do biomedicínské informatiky
Dítě se sluchovým postižením
Vývojová dysfázie.
centrální porucha zpracování řečového signálu
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Úskalí v diagnostice stavu sluchu pomocí kmenových evokovaných potenciálů u nejmenších dětí Weberová,P., Lejska,M., Havlík, R., Bártková, E. AUDIO-Fon.
Dětský (tak trochu jiný) diabetes Zdeněk Šumník Pediatrická klinika UK 2. LF a FN v Motole, Praha.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt M. Lejska Hradec Králové
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchove postižených detí Lejska, M., Havlík,R., Smisitelová,J, Jíra, T.
Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Sólový versus sborový hlas MUDr. Radan Havlík, Ph.D. AUDIO-Fon centr s.r.o., Brno MgA. Andrea Priechodská-Široká Sólistka opery Národního divadla Brno.
VRA = Visual Reinforcement Audiometry Smisitelová, J., Lejska, M., Havlík, R., Jíra, T. AUDIO-Fon centr. Brno Praha
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Problematika vyšetření sluchu u mnohočetně vrozeně postižených dětí Lejska,M., Havlík,R., Bártková,E., Weberová, P., Vacuška,M* AUDIO-Fon centr. Brno AUDIO-Fon.
Úskalí korekce sluchové vady u nejmenších dětí XX.celostátní foniatrické dny E.Sedláčkové a 7. česko-slovenský foniatrický kongres Liberec,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Dopad minimální a lehké sluchové vady na děti. The Impact of Minimal and Mild Hearing Loss on Children Anne Marie Tharpe Nashville, Tennessee, USA.
Mgr. Aleš Peřina, Ph. D.. Fyziologie slyšení Fyzikální podstata hluku Zvuk mechanické kmitání pružného prostředí Hz (Hertz): počet kmitů za sekundu Frekvenční.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
NÁSLEDNÁ STAROSTLIVOSŤ – MEDICÍNSKÁ
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt
Korekce lehké vady sluchu
Možnosti vyšetření sluchu nejmenších dětí pomocí ABR Limity BERA
Způsob korekce sluchové vady (kazuistiky)
Korekce velmi těžkých senzorineurálních vad sluchu
12. Česko-Slovenský foniatrický kongres Praha 2014
Starostlivosť pred pridelením slúchadiel – medicínska, cvičná
MUDr. Mgr. Michaela Vojnová
Korekce sluchové vady u nejmenších dětí
Korekce lehké vady sluchu
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Informační a komunikační technologie
Principy korekce těžkých sluchových vad
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Slúchadlá, ich výber a nastavenie
Lehké nebo závažné DN? © L. Čírtková, 2016.
Doc MUDr Mojmír Lejska. CSc., MBA
Bártková,E., Lejska,M., Weberová,P., Havlík, R., AUDIO-Fon centr. Brno
Problematika ušných tvároviek
Pozvánka Brno, Filozofická fakulta, A. Nováka 1
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Kompenzace sluchových vad nejmenších dětí sluchadly Havlík, R.,Lejska, M., Bártková, E., Weberová, P. Co nového za 10 let (2002 – 2012) 23. celostátní foniatrické dny Evy Sedláčkové 10. česko-slovenský foniatrický kongres Praha, září 2012

Změny za 10 let ( ) 2. fáze : Kompenzace Změny (novinky) Pokrok ve vývoji sluchadel Korekce mnohem mladších dětí

Změny za 10 let ( ) 2. fáze : Kompenzace Zůstává Nedostatečné znalosti o stavu sluchu dítěte Rozpor mezi malýma ušima a velkými sluchadly

SLUCHADLA Změny za 10 let ( ) Téměř neomezená akustická flexibilita Multikanálové digitální zpracování zvuku Multikanálová vstupní a výstupní komprese Nastavitelné SNR Frekvenční komprese a transpozice spektra Různé způsoby potlačení akustické zpětné vazby Volitelné mikrofonní režimy RIC technologie Dálkové ovládání

UŠNÍ VLOŽKY Změny za 10 let ( ) Computerizovaná výroba Materiály bez podstatné změny Diskrepance velikosti zvukovodu a prostorových nároků na tvarovku

Zůstává Nedostatečné znalosti o stavu sluchu dítěte Navzdory - BERA (nefiltrovaný click) - BERA (frekvenčně specifické stimuly) - notched-noise BERA - SSEP - VRA

Zůstává Velikost dětských uší versus velikost sluchadel Výkon sluchadla je funkcí velikosti koncového měniče

Nové problémy Velmi časný záchyt KDY S KOREKCÍ ZAČÍT ? Early intervention - 2,6x rychlejší vývoj řeči než u dětí později diagnostikovaných - dosažení až 80% řečové kompetence (Christine Yoshinaga-Itano, Ph.D., Marion Downs National Center for Infant Hearing, University of Colorado, U.S.A.)

Nové problémy Velmi časný záchyt KDY S KOREKCÍ ZAČÍT ? Velmi úzký zvukovod často problém vyrobit tvarovku

Nové problémy Velmi časný záchyt KDY S KOREKCÍ ZAČÍT ? Malinkatá ouška versus velká výkonná sluchadla ( RIC nelze použít)

Nové problémy Velmi časný záchyt KDY S KOREKCÍ ZAČÍT ? U nejmenších dětí obtížné hodnocení adekvátnosti zesílení Reakce fyziologicky až na silné podněty

Závěry Pokroky v diagnostice - stále nedostatek informací pro exaktní primární nastavení sluchadel Pokroky ve vývoji sluchadel - výkon nadále funkcí velikosti reproduktoru - některé systémy nelze u malých dětí použít Tvarovky - ani moderní výroba zásadní změny nepřinesla Neustále vyšší nároky na erudici, vybavení, mezioborovou spolupráci a čas (hardware, software, konektory, VRA, opakované dolaďování, hodnocení sluchové percepce a vývoje dítěte)

Konec třetí části Následuje přednáška: Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchově postižených dětí