Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých 21 679 02 Gymnázium Boskovice 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉMY A SUBSYSTÉMY EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Advertisements

Vstup absolventů středních škol na trh práce
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne Fakulta sociálno-ekonomických vzťahov Katedra rozvoja ľudských zdrojov a personálneho manažmentu Optimalizace.
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
Primární vzdělávání Pojem primární vzdělávání zahrnuje první stupeň základního vzdělávání. Dochází k zahájení základního vzdělávání a počátku povinné.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
TEST Kam po ZŠ?.
Vzdělávací soustava ČR
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání.
Škola základ života Petr Machala.
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Opravář zemědělských strojů
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Příprava na výkon povolání
VZDĚLÁVÁNÍ PO SPLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY Mgr. Blanka Vohníková.
Pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků ZŠ
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
2.1 Systém vzdělávání Zásady a cíle vzdělávání
Co a jak po základní škole?
Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman.
Faktory ovlivňující přechod žáků 5. ročníků na víceleté gymnázium Poznatky z longitudinálního výzkumu CLoSE Jana Straková, David Greger.
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Přednáška do předmětu Ekonomika školství 04. listopad 2005
Regionální školství. Preprimární vzdělávání Zařazení do školské soustavy od roku 1948, poslání výchovné a sociální Zařazení mateřských škol mezi školy.
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
Školský zákon Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ( )
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 2. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
ŠKOLA – ZÁKLAD ŽIVOTA Mgr. Michal Oblouk. ŠKOLA  slovo řeckého původu – SCHOLÉ = hra, volný čas, zotavení duše  systém českého školství: a)mateřská.
VÝSLEDKY MATURITNÍ ZKOUŠKY V OBOU TERMÍNECH 2011 Signální výsledky a základní poznatky.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzdělávací soustava ČR Tématický okruh: Člověk a pracovní život.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠK. ROK 2014/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
European Qualifications Framework Evropský rámec kvalifikací Národní ústav pro vzdělávání :
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Odborná způsobilost pečující osoby v dětské skupině
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Prospěchová stipendia a vývoj počtu žáků v Pardubickém kraji
Prospěchová stipendia
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
Ukončení základního vzdělávání
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
PHmax ve středním vzdělávání
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, PÍSEMNÁ A ELEKTR. KOMUNIKACE, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské.
Přijímací řízení pro žáky vycházející z 5. ročníků
Školský systém v Slovenskej republike
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012

1.Charakteristika školství 2.Školský systém 3.Srovnání mateřských škol 4.Srovnání základních škol 5.Srovnání středních škol 6.Srovnání vysokých škol 7.Závěr Obsah

ČSR ve školství po 2 svět. válce má extenzivní projev - vznik nových škol, potřeba specialistů v oboru, vliv technických pokroků,… Dochází k posilování škol a jejich nezávislosti v oblastech rozhodování Povinná školní docházka v ČR - devět let Povinná školní docházka na Slovensku - deset let 1. Charakteristika školství

Tvoří: mateřské školy, základní školy, střední školy (gymnázia, střední odborné školy a učiliště), vysoké školy,… 2. Školský systém SRČR

ČRSR- Od 3 do 6 let 3. Srovnání mateřských škol - Zda dítě navštěvuje instituci záleží pouze na rodičích či zákonném zástupci - Příprava dítěte na povinnou školní docházku

ČR - 1. stupeň ročník - 2. stupeň 6-9. ročník Klasifikace: Pro 1. stupeň: - Číselnou řadou od nejlepší 1 po nejhorší 2 Pro 2. stupeň: - Slovní výrazy: - Výborně – odpovídá známce 1 - Chvalitebně Dobře Dostatečně Nedostatečně Srovnání základních škol SR - 1. stupeň ročník - 2. stupeň ročník Klasifikace: Pro 1. ročník: - slovně, nebo dle získaných poznatků, které žák dosáhl: - Velmi dobré výsledky - Dobré výsledky - Slabé výsledky Pro 2. a 4. ročník: - hodnoceno známkami od 1 do 5 - Výchovné předměty slovními výrazy Pro 5 ročník a dále: - Hodnocení čísly od 1 do 5 - Nepovinné předměty jsou nehodnocené

SR - Žáci více méně musí pokračovat 1 rok na střední škole, aby ukončili základní vzdělání obory: – nižší střední odborné vzdělání – střední odborné v. – úplné střední všeobecné v. – úplné střední odborné v. 5. Srovnání středních škol ČR - Žáci mohou pokračovat na střední školy po ukončení základního vzdělání obory: – středního vzdělání – středního vzdělání s výučním listem – středního vzdělání s maturitní zkouškou

ČR střední školy: - po ukončení 9. ročníku víceletá gymnázia: – 8letá – po 5. ročníku – 6letá – po 7. ročníku SR střední školy: - Po ukončení 9. ročníku víceletá gymnázia: – 8letá – po 4. ročníku Pro ukončení střední školy v obou zemích je typická maturitní nebo závěrečná zkouška, popř.: výuční list.

6. Srovnání vysokých škol ČR vyšší odborné vzdělávání – na vyšší odborné škole – konzervatoř vysokoškolské studium -Univerzitní, neuniverzitní -bakalářské, magisterské a doktorské studium SR vyšší odborné vzdělávání – 3letý vzdělávací program na střední odborné škole – konzervatoř vysokoškolské studium -Univerzitní neuniverzitní -bakalářské, magisterské a doktorské studium

Systém školství v České republice a na Slovensku je téměř srovnatelný, avšak v maličkostech odchylný. Nikola Kejhová 4. C Gymnázium Boskovice 7. Závěr