Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802-4785, financovaného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_04_02_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
Optika Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Optické zobrazení, optické přístroje, vlnové vlastnosti světla.  Základní vlastnosti světla, zobrazení.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Odraz světla na rovinném zrcadle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Geometrická optika Mirek Kubera.
Základní pojmy z optiky
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Převody – jednotky délky
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
Z očí do očí Fyzikální Část.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Optika – zákon odrazu světla
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pravidla pro počítání s mocninami
Orofacionální cvičení I
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Teorie Informace, signál
Pořadí obrázků – domeček
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Mechanické a elektromagnetické vlnění. Optika.
Zobrazování optickými soustavami
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Světelné jevy -shrnutí
Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
Optika – vady oka a jejich odstranění.
Paprsková optika hanah.
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní větné členy 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Převody – jednotky délky
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Zobrazování optickými soustavami
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Interference ze soustavu štěrbin Ohyb na štěrbině Optická mřížka
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Základní pojmy Vlnová optika Optické soustavy Elektromag. záření

Jaká je přibližná hodnota rychlosti světla ve vakuu? Správná odpověď Základní pojmy za 1000

km.s -1 Zpět

Správná odpověď Vysvětli zákon odrazu světla. Základní pojmy za 2000

Velikost úhlu odrazu α´ se rovná velikosti úhlu dopadu α. Zpět

Správná odpověď Základní pojmy za 3000 Vysvětli princip přímočarého šíření světla.

Zpět Ve stejnorodém optickém prostředí se světlo šíří přímočaře.

Správná odpověď Co je to refraktometr? Základní pojmy za 4000

Přístroj pro určení indexu lomu látky změřením mezního úhlu. Zpět

Správná odpověď Základní pojmy za 5000 Vysvětli zákon lomu světla.

Zpět n 1. sin α = n 2. sin β

Správná odpověď Vlnová optika za 1000 Co je nejvýraznějším důkazem vlnové povahy světla?

Interference (skládání). Zpět

Správná odpověď Jak prokázal Young svým pokusem vlnovou povahu světla? Vlnová optika za 2000

Vznikem barevných proužků rovnoběžných s osvětlenými štěrbinami, zachycených na stínítku. Zpět

Správná odpověď Vyjmenuj základní jevy vlnové optiky. Vlnová optika za 3000

Zpět Interference světla, ohyb světla a polarizace světla.

Správná odpověď Na jakých překážkách nastává ohyb světla? Vlnová optika za 4000

Zpět Na překážkách velmi malých rozměrů, kdy je rozměr překážky srovnatelný s vlnovou délkou dopadajícího vlnění.

Správná odpověď Co je to opticky aktivní látka? Vlnová optika za 5000

Zpět Látka, která má schopnost stáčet kmitovou rovinu polarizovaného světla.

Správná odpověď Optické soustavy za 1000 Jaký obraz vytváří rovinné zrcadlo?

Zdánlivý, vzpřímený, stejně velký jako předmět, stranově převrácený. Zpět

Správná odpověď Jaké jsou druhy kulových zrcadel? Optické soustavy za 2000

Zpět Dutá a vypuklá.

Správná odpověď Optické soustavy za 3000 Jakou čočku použiji pro vznik obrazu přímého, zvětšeného a neskutečného?

Spojku, lupu. Zpět

Správná odpověď Co je akomodace oční čočky a co umožňuje? Optické soustavy za 4000

Zpět Změna optické mohutnosti oční čočky změnou jejího zakřivení umožňuje vznik ostrého obrazu různě vzdálených předmětů na sítnici.

Správná odpověď Oko vytvoří obraz velmi vzdáleného předmětu před sítnicí. O jakou oční vadu se jedná a jakými brýlemi se odstraní? Optické soustavy za 5000

Krátkozrakost, rozptylkami. Zpět

Správná odpověď Jaká je značka a jednotka fotometrické veličiny svítivost? Elektromagnetické záření za 1000

I, kandela (cd) Zpět

Správná odpověď Podle teorie vyslovené v roce 1900 nevyzařuje černé těleso záření spojitě, ale po určitých kvantech. Kdo je autorem této teorie? Elektromagnetické záření za 2000

Zpět Max Planck.

Správná odpověď Elektromagnetické záření za 3000 Co je to fotometr?

Zpět Zařízení, které slouží k ověření platnosti vztahu pro osvětlení E = I/r 2.

Správná odpověď Elektromagnetické záření za 4000 Co je to spektrální analýza?

Zpět Metoda, která určuje chemické složení látek na základě polohy a intenzity čar ve spektru.

Správná odpověď Co je to luminiscence? Elektromagnetické záření za 5000

Zpět Zvláštní druh záření látek (luminoforů), které je vyvoláno různými vnějšími vlivy, např. působením světla, elektronů, el. pole apod.