Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, 25.4.2012 Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
Advertisements

Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Kontroly a revize elektrických zařízení v elektroenergetice – 2. část
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Management kontinuity činností organizace
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
KP ETCS Kolín – Břeclav Infrastruktura a RBC
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Dispečerské řízení pražského metra
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC z pohledu hodnotitele bezpečnosti (2014) Michal Stolín, květen 2014.
CIS Cizinecký informační systém
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Dokumentace informačního systému
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Realizační tým ICZ duben 2005
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.
PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,
Nokia Czech Republic, s.r.o. Igor Šmerda, program manager.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
2. Životní cyklus a procesy projektu
ElectroConsult, s.r.o. Obsah  Profil firmy  Oblasti působnosti  Novinky  Kontakt.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
BOZP při práci ve výškách
Dopravní kurz Vlakové cesty
V Českých Budějovicích, únor 2017
Tabulky traťových poměrů
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Zvýšení kapacity, dostupnosti a efektivnosti systému SIS II spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Výbory a pracovní skupiny
Webový portál provozovatele dráhy
Komplexní systém hodnocení
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Ing. Jiří Baťka, AŽD Praha
Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice
Kontroly a revize elektrických zařízení v DS a PS elektroenergetiky
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Transkript prezentace:

Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu

2 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Historie PP ETCS L Zahájena realizace PP ETCS L2 2007Dohodnuty FRS a SRS 2008 Montáž a oživení 2009 Integrační testy 2010 Verifikace a schvalování systému 2011 Testování v reálném železničním provozu 2011 Ukončení PP a zahájení OP

3 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín TÚDC – TPaZ traťové části ETCS Neexistence národního předpisu řady T200 vhodného pro přezkoušení traťové části ETCS, zkoušeno dle předpisu zhotovitele Přezkoušen celý řetězec IXL, IRI, RBC Doplněn seznam otevřených bodů, některé body byly přeformulovány Návrhy technicko-administrativních opatření, SŽDC OAE

4 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Cíle: - ověření stability funkce systému - ověření dopadu otevřených bodů na provoz Zajištění bezpečnosti: - respektováním národních předpisů - respektováním návěstí návěstidel - při paralelní a plnohodnotné funkci LS 90 - na stanovišti druhá osoba (vedoucí test. jízdy)

5 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Uzavřený kohout k šoupátku EMV ovládanému palubní částí ETCS STM LS zapínáno do polohy „SERVIS“ Není testována spolupráce ETCS a AVV Testován přenos čísla vlaku z DMI do hlasové radiostanice RBC není trvale obsazena zaměstnancem: - zadávání jen některých pomalých jízd - problém při poruchách RBC

6 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Výsledky testovacích jízd: Vozidlo Test. jízdy (celkem) Korektní jízdy Nekorektní jízdy Úspěšnost [%] , , , ,11 Tabulka č.1 Procentuální úspěšnost palubních částí ETCS během rozšířeného testovacího režimu

7 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Důvody nestability palubních částí: - problém s odometrií, výskyt: 32x - problém s odpojováním STM LS, 20x - problém komunikace (TIU, BTM), 14x - nespecifikované problémy (blackscreen), 5x - další… Otevřené body palubní části: - krátkodobý zásah provozní brzdy při výstupu z oblasti ETCS L2

8 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Rozšířené testování systému ETCS Traťová část ETCS: - projevil se jen jeden otevřený bod RBC, a to nečekané zkrácení MA při vjezdu do oblasti ETCS L2

9 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Ověřovací provoz systému ETCS Výsledky ověřovacího provozu: - výrazné zlepšení stability palubních částí Vozidlo Test. jízdy (celkem) Korektní jízdy Nekorektní jízdy Úspěšnost [%] Tabulka č.2 Procentuální úspěšnost palubních částí ETCS během ověřovacího provozu

10 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Zkušenosti z PP ETCS L2 Zkušenosti s implementací systému ETCS L2 do národních podmínek Stanovení podrobných požadavků na funkci systému ETCS L2 pro komerční projekty v ČR Vývoj a realizace úprav stávajících zabezpečovacích zařízení pro spolupráci se systémem ETCS L2 Vývoj a realizace rozhraní k stávajícím zabezpečovacím zařízením (IRI, STM), vazba na systém AVV PP poukázal na kritické etapy realizace systému ETCS L2 V případě vybavování starších vozidel palubní částí ETCS je nutné klást velký důraz na projektování a montáž

11 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Údržba traťové části ETCS B alíza - bezúdržbové zařízení - v případě mechanického poškození - výměna

12 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Údržba traťové části ETCS Radiobloková centrála - preventivní údržba (vizuální kontrola 1x za rok) - nápravná údržba (výměna karet, instalace nového SW)

13 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Údržba palubní části ETCS Preventivní údržba - všeobecná prohlídka Eurocabu (radar, ODO, anténa) - provádění testů požadovaných pro zajištění žádoucí úrovně spolehlivosti (test DMI – 1x za 3 měsíce) - vyhodnocování záznamů o jednotlivých událostech (JRU) - čištění a periodická výměna součástí Nápravná údržba - diagnostikování porouchaného dílu na základě vývojového diagramu (vývojové diagramy jsou v Návodu pro údržbu)

14 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Palubní část ETCS

15 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Stanoviště strojvedoucího - DMI

16 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Palubní část ETCS - DMI

17 Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany - Kolín Odometrie

Děkuji za pozornost ! © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Technická ústředna dopravní cesty