Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární odolnost betonových konstrukcí
Advertisements

Požární ochrana 2011 BJ13 - Speciální izolace
Úloha 2. Zkoušení hydroizolačních pásů a fólií
Struktura a vlastnosti kapalin
VRTÁNÍ.
Kapilární jevy.
Zkoušení asfaltových směsí
Zkoušení kameniva Projekt 1716/2011
Pevné látky a kapaliny.
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY ZEMĚ NA KAPALINU
STRUKTURA A VLASTNOSTI
Materiály Materiály pro staveništní omítky Voda - Druhy omítek Výztuž, nosné konstrukce a lišty Upevňovací prostředky - Podložky.
PEVNÉHO TĚLESA A KAPALINY
STRUKTURA A VLASTNOSTI
Tato prezentace byla vytvořena
Kapaliny.
FMVD I - cvičení č.2 Měření vlhkosti dřeva a vlivu na hustotu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
STROJÍRENSTVÍ Nedestruktivní zkoušky materiálů ST40 Kontrola a měření
Rozdělení keramiky podle nasákavosti střepu
Laboratorní cvičení 2 Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební,
Mechanické vlastnosti plynů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_HYDROSTATICKY.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
POVRCHOVÁ VRSTVA KAPALINY
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.5 Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zvyšování.
Lití do sádrových forem
POVRCHOVÁ SÍLA KAPALIN
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
TDI – Sádrokartonové příčky
Hydromechanika Rozdělení, základní pojmy 03
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Vypracoval: Ing. Roman Rázl
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Keramika Zbožíznalství 1. ročník Keramika – suroviny a) základní - tvárlivé jíly (kamenité) - hlíny (hrnčířské,kameninové) - kaolin b) ostatní - ostřiva,
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 28 Anotace.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky oprav obkladů a dlažeb.
Fyzikální vlastnosti dřeva VY_32_INOVACE_28_ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5,
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Zkoušení potrubí pro odvod kouře a tepla z pohledu výrobce Ing. Vilém Stanke.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
Název školyStřední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školyPionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:
Požární ochrana 2015 BJ13 - Speciální izolace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Úloha č. 5 - Koroze ocelových prvků – Zkouška solnou mlhou dle ČSN EN ISO 922 CJ007 – Trvanlivost stavebních materiálů Ing. Magdaléna Kociánová 2017.
VY_32_INOVACE_615 Název školy příspěvková organizace Autor
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI teorie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tažení Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová
ZKOUŠKY KAMENIVA velikost zrn
VY_32_INOVACE_85.
Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
STRUKTURA A VLASTNOSTI
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
POVRCHOVÁ VRSTVA KAPALINY
Transkript prezentace:

Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních materiálů Téma: Zkoušení keramiky Číslo projektu: CZ.1.07/ /34/0003 Elektronická škola VY_32_INOVACE_611

Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 1. ročníku nástavbového studia oboru STAVEBNÍ PROVOZ Datum: Autor: Ing. Marie VARADYOVÁ Jazyk: čeština Vzdělávací cíl: seznámit žáky s vlastnostmi a metodami zkoušení stavebních hmot,surovin a materiálů Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: výklad,prezentace Vazby na ostatní materiály: interaktivní cvičení

Vlastnosti a metody zkoušení stavebních hmot, surovin a materiálů

ZKOUŠKY KERAMIKY VLASTNOSTI VYPÁLENÝCH VZORKŮ Z KERAMICKÉ HLÍNY

P OPIS VNĚJŠÍCH VLASTNOSTÍ Popis vypáleného vzorku je prováděn na základě pozorování vzorků po jejich výpalu v závislosti na výši vypalovací teploty. Určujeme: celkový vzhled vzorku – vzhled a porušení(trhliny, odštěpky, dutiny), barvu a stejnoměrnost zabarvení – závisí na obsahu oxidů, zejména Fe 2 O 3, zvuk - posuzujeme poklepem kladívka (zvonivý, jasný, zastřený, dutý).

S TANOVENÍ SKUTEČNÝCH ROZMĚRŮ VÝROBKU Při měření skutečných rozměrů je potřeba předem očistit hrany a případně plochy zkušebních vzorků a zbavit je větších výčnělků. Poté měříme posuvným měřítkem základní rozměry (délku l, šířku b a tloušťku h) na všech čtyřech plochách, a to vždy na spojnici středů protilehlých hran. Pro každý rozměr provedeme tři měření a vypočteme aritmetický průměr. Výsledek zapíšeme s přesností na 1 mm.

NASÁKAVOST KERAMIKY Nasákavost je schopnost vypáleného keramického materiálu přijímat kapalinu. Stanovuje se v % jako poměr hmotnosti vody pohlcené zkušebním vzorkem ke hmotnosti vysušeného vzorku

S TANOVENÍ NASÁKAVOSTI Zvážené vysušené vzorky se umístí do nádoby tak, aby se nedotýkaly stěn nádoby ani vzájemně. Do nádoby se nalije voda v takovém množství, aby byly všechny vzorky zcela ponořeny. Následně se voda uvede do varu a ten se udržuje po 2 hodiny. Odpařená voda se doplňuje tak, aby byly vzorky stále ponořeny. Po ukončení varu se vzorky nechají vychladnout na okolní teplotu. Poté se vzorky povrchově osuší a zváží se jejich hmotnost. Výsledná nasákavost NV v [%]se vyjádří ze vztahu: NV = (m n -m s )/m s [%] NV - nasákavost v [%], m n - hmotnost vzorku po zkoušce nasákavosti [kg], m s - hmotnost vysušeného vzorku [kg].

S TANOVENÍ VZLÍNAVOSTI KERAMICKÉHO STŘEPU Při styku neslinutého střepu s kapalinou začne kapalina účinkem kapilárních sil vnikat do otevřených pórů a to i proti působení kapilární síly. Tuto vlastnost označujeme jako vzlínavost. Z rychlosti vzlínání usuzujeme na prosákavost střepu - mezní hodnota vzlinutí 50mm/90mim. Postup zkoušení. Pro rychlejší odečet si vzorky předem označíme po 1 mm. Takto upravené zkušební vzorky se postaví do dostatečně vysoké nádoby s plochým dnem, ve které je nalitá destilovaná voda. Vzorky do nádoby postavíme na podstavce, aby k nim měla voda dobrý přístup a aby sahala do výšky cca 5 mm od spodního okraje vzorku. Výška vzlinutí se měří v časovém intervalu 5 minut od doby vložení vzorků do vody.

S TANOVENÍ NÁCHYLNOSTI KERAMICKÉHO STŘEPU KE TVORBĚ VÝKVĚTŮ Výkvěty způsobují soli, které krystalizují na povrchu keramického střepu. Tyto soli způsobují nežádoucí zbarvení a barevné skvrny - výkvěty. Zkušební vzorek se postaví do misky s destilovanou vodou, která dosahuje do výše 10 mm od spodního okraje vzorku. Vzorek se v misce ponechá po 7 dní. Po tuto dobu je třeba doplňovat odpařenou vodu. Intenzita výkvětu - bez výkvětu, slabý výkvět, střední výkvět nebo silný výkvět Barva - bílá, žlutá, žlotočervená nebo zelená Poloha výkvětu - na ploše, hraně nebo rohu.

Z DROJ a=cihly_zkouseni a=cihly_zkouseni