Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky doplněných textem podporujícím výklad učitele Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku. Pro možnost plného využití materiálu je potřebné být připojen k internetu.
1) ZAHAJOVACÍ FÁZE tvorba potencionálního obchodního případu
N a základě požadavku (poptávky) zákazníka se otevře daný obchodní případ. Z ákazník musí zasilateli sdělit všechny potřebné údaje pro vyhledání nejvhodnějšího dodavatele služby. P o získání všech potřebných údajů může zasilatel přikročit k tvorbě cenové nabídky. V okamžiku, kdy zákazník oznámí, že cenovou nabídku akceptoval, může zasilatel přistoupit k realizaci obchodního případu. V šechny přípravné dokumenty (poptávkový list, cenovou nabídku, zpráva o předání nabídky) by měl zasilatel ukládat.
2) REALIZAČNÍ FÁZE realizace obchodního případu
S kládá se z uzavření smluv: zasilatel – zákazník; zasilatel – dopravce. V průběhu celé realizace obchodního případu zasilatel zastupuje a hájí zájmy svého zákazníka, od kterého si vyžádal podrobné instrukce o zakázce. P odobně jako v první fázi nakládá se všemi dokumenty.
3) FAKTURAČNÍ FÁZE 3) FAKTURAČNÍ FÁZE uzavření obchodního případu
Je závěrečnou fází a má dvě etapy: Z asilatel co nejrychleji fakturuje zákazníkovi náklady spojené s obstaráním služby v souladu s uzavřenou smlouvou. P roplacení faktury zasilatelem, které dostane od dodavatele. (dopravce)
1.Popiš zahajovací fázi? 2.Popiš realizační fázi? 3.Popiš fakturační fázi?
KAMPF, Rudolf; CEMPÍREK, Václav. Zasilatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, ISBN (BROŽ.). Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.