Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní číselné množiny
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Algebraické výrazy a jejich úpravy
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: 
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Racionální čísla.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_23 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_15 Název materiáluKombinatorika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_09 Název materiáluKombinatorické.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_03 Název materiáluVlastní.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_10 Název materiáluSložené.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_11 Název materiáluZákladní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_32 Název materiáluPrůběh funkce.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
- Převod zlomků na desetinná čísla
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SLOŽENÝ ZLOMEK.
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné obory II AutorMgr. Ivana Stefanová Tematická oblastMatematika Tematický okruhČíselné obory Ročník1 Datum tvorbyzáří 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Číselné obory II

Obor racionálních čísel je tvořen množinou obsahující čísla, která lze zapsat ve tvaru, kde, na které jsou definovány početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení nenulovým číslem

Obor racionálních čísel je tvořen množinou obsahující čísla, která lze zapsat ve tvaru, kde, na které jsou definovány početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení nenulovým číslem Pro každá tři racionální čísla a, b, c platí: a + b Součet a + b je racionální číslo a. b Součin a. b je racionální číslo a – b Rozdíl a – b je racionální číslo U K A N a + (b + c) = (a + b) + ca. (b. c) = (a. b). c a + b = b + aa. b = b. a 0 + a = a1. a = a Da. (b + c) = a. b + a. c a : b Podíl a : b, kde b  0, je racionální číslo

Obor racionálních čísel Ke každému nenulovému racionálnímu číslu a existuje takové racionální číslo x, že platí: a · x = 1 převrácené číslo x … převrácené číslo k číslu a

Obor racionálních čísel platí:Pro libovolná dvě racionální čísla

Obor racionálních čísel Racionální čísla můžeme zapisovat ve tvaru: a) zlomku, kde

Obor racionálních čísel Racionální čísla můžeme zapisovat ve tvaru: a) zlomku, kde

Obor racionálních čísel Racionální čísla můžeme zapisovat ve tvaru: a) zlomku, kde Každé racionální číslo lze vyjádřit zlomkem nekonečně mnoha způsoby:

Obor racionálních čísel Racionální čísla můžeme zapisovat ve tvaru: a) zlomku, kde Základní tvar zlomku: čitatel i jmenovatel jsou nesoudělná čísla Každé racionální číslo lze vyjádřit zlomkem nekonečně mnoha způsoby:

Obor racionálních čísel Racionální čísla můžeme zapisovat ve tvaru: a) zlomku, kde b) desetinného čísla s ukončeným nebo periodickým rozvojem Základní tvar zlomku: čitatel i jmenovatel jsou nesoudělná čísla Každé racionální číslo lze vyjádřit zlomkem nekonečně mnoha způsoby:

Obor racionálních čísel Racionální čísla můžeme zapisovat ve tvaru: a) zlomku, kde b) desetinného čísla s ukončeným nebo periodickým rozvojem Základní tvar zlomku: čitatel i jmenovatel jsou nesoudělná čísla Každé racionální číslo lze vyjádřit zlomkem nekonečně mnoha způsoby:

Obor reálných čísel je tvořen množinou obsahující všechna racionální čísla a čísla s nekonečným neperiodickým desetinným rozvojem (iracionální čísla), na které jsou definovány početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení nenulovým číslem NZQR

Obor reálných čísel je tvořen množinou obsahující všechna racionální čísla a čísla s nekonečným neperiodickým desetinným rozvojem (iracionální čísla), na které jsou definovány početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení nenulovým číslem Racionální čísla

Obor reálných čísel je tvořen množinou obsahující všechna racionální čísla a čísla s nekonečným neperiodickým desetinným rozvojem (iracionální čísla), na které jsou definovány početní operace sčítání, odčítání, násobení a dělení nenulovým číslem Iracionální čísla

Pro každá tři reálná čísla a, b, c platí: a + b Součet a + b je reálné číslo a. b Součin a. b je reálné číslo a – b Rozdíl a – b je reálné číslo U K A N a + (b + c) = (a + b) + ca. (b. c) = (a. b). c a + b = b + aa. b = b. a 0 + a = a1. a = a Da. (b + c) = a. b + a. c a : b Podíl a : b, kde b  0, je reálné číslo

Použité zdroje: Bušek I., Calda E. Matematika pro gymnázia – Základní poznatky z matematiky. Dotisk 3., upraveného vydání, Praha, Prometheus, s.r.o., s. ISBN Použité obrázky: Vytvořeno autorem.