IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systém krizového řízení kraje
Advertisements

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Systémová integrace Ing. Roman Danel, Ph.D.
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
Facility management ČSN EN
Management telekomunikačních systémů
Audit IT procesů ve FNOL
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Správa počítačových sítí Nabízíme vám jak kompletní správu vašich informačních technologií, tak zajištění provozu pouze určité vámi určené části. Jedná.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Ekonomika informačních systémů
Praktická ukázka použití v podmínkách ZK Krajský rok informatiky Zlín, Pavel Novotný & Pavel Kopecký, Zlínský kraj.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Krajský rok informatiky České Budějovice 26. –
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Vaše jistota na trhu IT Vybudování a provozování e-spisovny Josef Sedláček ICZ a.s.
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy) Projekt Vnitřní integrace úřadu Odbory informatiky, kancelář ředitele, investiční a majetkový,
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
osobní prezentace konzultant ICT
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Zavedení ekonomického systému Microsoft Business Solutions – NAVISION v městě Ústí nad Labem Mgr. Petr Gandalovič primátor města Ústí nad Labem
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Nokia Czech Republic, s.r.o. Igor Šmerda, program manager.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
2. Životní cyklus a procesy projektu
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
Centrum informačních technologií Ostravské Univerzity v Ostravě Čestmír Kantor, říjen 2006.
Helios Orange - Implementace systému
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
Stalo se … příběh jednoho „průšvihu“ Ing.Tomáš Boubelík PhDr.Iva Moravcová Mgr.Oldřich Smola.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Obnova HW a koncových stanic v rámci systému NS-VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu 2012 Fond pro vnější hranice (FVH)
Integrační a migrační projekty KIVS. 2 Definice: KIVS v ČR je prostředím pro efektivní, bezpečné, garantované a auditovatelné sdílení dat mezi Informačními.
Zvýšení kapacity, dostupnosti a efektivnosti systému SIS II spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Vybudování Technologického centra MěÚ Vyškov
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Obnova infrastruktury SIS II před spuštěním do rutinního provozu - 1. etapa projekt spolufinancovaný z ročního programu 2011 Fond pro vnější.
Obnova HW (serverová část) v rámci systému NS-VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
Transkript prezentace:

IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5

Představení úřadu  300 zaměstnanců  35 volených zastupitelů  občanů  Důraz na dynamický vývoj celé oblasti

Cíl, vize  Redukce zaměstnanců Mít méně IT pracovníků ale větších specialistů a to na řízení  Zvýšit efektivnost IT  Zprůhlednit fungování IT v úřadu Rychleji Efektivněji  Využít zkušenosti „Úspěšného podniku“

Rozsah  První etapa – outsoursing provozu IT  Cíl : Standardy provozu IT a jeho používání a provoz  Stabilizace ISIT na MČ  Druhá etapa – architektura systémů IT  Cíl : Efektivní chování úřadu  Jak by měl úřad fungovat? Kdo je klientem úřadu? Jak efektivně komunikovat s klientem?  Třetí etapa – „Projektovou dokumentaci“ uvést do života MČ

Základní pravidla  Všechny požadavky uživatelů zadat a zapsat do Service Desku  Informace o zadání požadavku či problému dostává uživatel mailem  Zpráva o uzavření záznamu přijde uživateli a řešiteli  Uživatel si může vyžádat informace k řešení na hotline  Řešitelé nemají poskytovat služby bez zadání v SD  Nestandardní požadavky se řeší termínovaným úkolem

Řízení projektu  Měsíční hodnocení  Roční hodnocení  Známky jako ve škole  Otevřenost informací Rutinní Provoz Rutinní Provoz Rutinní Provoz Koordinátor objednatele Řídící výbor projektu PRE, ÚMČ P5 Koordinátor dodavatele Rutinní Provoz Rutinní Provoz Doplňkové služby Rutinní Provoz Rutinní Provoz Rozvojové projekty

První etapa - rozsah  Kompletní podpora koncových uživatelů – zaměstnanců Úřadu městské části Praha 5 a zastupitelů řešení HW problémů stanic a periférií (tiskáren, scanerů atp.) instalace a reinstalace SW na stanicích řešení problémů SW vybavení stanic antivirová ochrana stanic profylaxe stanic příprava zařízení na stěhování a jeho zapojení a oživení poté audit HW a SW výměna spotřebního materiálu  Zajištění volebních okrsků výpočetní technikou zazálohování SW a dat na stanicích, určených pro použití ve volebních okrscích zapojení a oživení těchto stanic v okrscích, instalace SW, potřebného k zajištění průběhu voleb po skončení voleb příprava stanic k přepravě, zapojení a oživení u uživatele obnova původního SW a dat.  Zajištění testů ISVS dle standardů MI ČR  Serverové služby správa souborových, tiskových a poštovních služeb správa účtů a adresářových služeb správa síťových služeb správa serverových aplikací antivirová ochrana serverů zálohování a obnova SW a dat kontrola logů zajištění chodu serverů, řešení SW a HW problémů instalace, reinstalace profylaxe.  Zajištění chodu a rozvoje LAN a WAN správa a konfigurace aktivních prvků zapojovaní koncových zařízení na LAN řešení problémů v oblasti LAN a WAN  Další činnosti v souvislosti s chodem IT zejména zapojování projektorů, hlasovacích zařízení, připojování notebooků a dohled nad jejich chodem v požadovaném čase profylaxe audiovizuální techniky  Zajištění pozáručního servisu zařízení ve vlastnictví objednatele bez dodávky materiálu  Zajištění služby hotline  Další služby (analytické, poradenské, programátorské, technické…) v rozsahu do 120 hod. ročně Kompletní podpora koncových uživatelů_Prezentace.doc

Ukázky metrik

Přínosy  Přehled  Pohled na IT z jiné strany  Roste důvěra uživatelů  Informační otevřenost a měření vede k růstu důvěry i u managementu  Odstranění „Šeptandy a výmluv“  „Chod IT“ už není zajímavý, jenom funguje – proto druhá etapa

Druhá etapa - architekt  Koordinace prací a integrace se současnými a novými externími dodavateli včetně zajištění požadované spolupráce na dodávkách a řešeních.  Zadavatelem schválených inovací a modernizací ICT objednatele – zejména upgrade HW a SW komponent, náhrada neintegrovatelného SW integrovatelným.  Souladu ICT zadavatele s legislativou a normami závaznými v ČR – zejména souladu se standardy veřejné správy a bezpečnostními standardy a normami.  Objednatelem odsouhlasené modernizace informačního prostředí – návrhy a realizace řešení na základě moderních technologií a programů.  Zprostředkování plnění záruční a pozáruční podpory podle podmínek jednotlivých stávajících i budoucích dodavatelů objednatele. Zajištění jednoho centrálního místa na předávání požadavků na správu ICT – ServiceDesk.  Podpory nezbytného vývoje a rozvoje stávajících ICT – návrhy řešení a systémové podpory prostředků a zdrojů objednatele a jejich řízení.  Návrh, vývoj či nákup a implementace vhodného programového produktu, kde budou sdruženy požadované programy používané u objednatele, případně odkazy na ně či informace z nich, jejichž skladba a rozsah bude určen podle výsledků činností v předchozích bodech

Přínosy  Integrace aplikací  Budování strategie IT  Standardy chování  Standardy dat  Řízení projektových dodávek

Co bude – dlouhodobý cíl  Efektivní úřad elektronická obsluha masivně digitální podpis dovnitř i ven z úřadu PROAKTIVNÍ systém!  Nevlastnit, ale používat rychlé odstranění problémů řízení Cash flow

Dotazy  Martin Stránský, zástupce starosty MČ P5 Kontaktní informace Telefon: Fax: