REGULACE A SAMOREGULACE REKLAMY NA ALKOHOL V ČESKÉ REPUBLICE Pavel Kurýl Rada pro reklamu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požadavky na etiku v reklamě
Advertisements

Název vzdělávacího materiálu
NÁSILÍ V RODINĚ.
Podzimní adiktologická konference
Reklama a hygiena potravin
BEZPEČNOST KRMIV Pojmy
Miroslava Nebuželská, BVM Audit
Kontrola dodržování podmínek prodeje tabákových výrobků
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
Komunikace a stimulování prodeje
Výživové a zdravotní značení (tvrzení)
Nový zákon o zdravotnických prostředcích Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění 22. března 2013, Praha.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ČASTÉ NEINFEKČNÍ NEMOCI- úvod
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Projekt: „Prevence konzumace alkoholu nezletilými v Plzni“
1 Seminář – Dětská obuv Český normalizační institut Czech Standards Institute Dětská obuv a technické normy Eva Štejfová Český normalizační institut.
Tisk jako marketingový nástroj Mgr. Pavel Brabec prezident AČRA MK Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Print Forum ,
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Oblasti úpravy pracovního práva 1. Volný pohyb osob (pracovníků) 2. Rovné zacházení a boj s diskriminací 3. Pracovní podmínky 4. Ochrana zaměstnanců 5.
INTERVENCE STÁTU DO RODINNĚPRÁVNÍCH VZTAHŮ © Radovan Dávid, 2012.
PROPAGACE REKLAMA Brigita STLOUKALOVÁ. Reklama = placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb, myšlenek prostřednictvím médií  reklama se sportovními.
MUSÍ BÝT KOMUNITNÍ TLUMOČNÍK STEJNÉHO POHLAVÍ JAKO KLIENT?
Vývojová stadia trestného činu
Výhrady k mezinárodním smlouvám Výklad mezinárodních smluv
Asociace sociálního podnikání. Cíle Asociace sociálního podnikání  ASP založena za účelem podpory sociálního podnikání, hledání činností pro sociální.
Financování kapitol státního rozpočtu II
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Profesní etické kodexy
ZDRAVÁ ŠKOLA. LITERTATURA: LITERTATURA: Střelec,S.:Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno : Paido,1998,ISBN Střelec,S.:Studie z teorie.
DOPL Ň KY STRAVY Ing. Sylvie kršková, Státní zem ě d ě lská a potraviná ř ská inspekce.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Vyhodnocení akce ALKOHOL. Prevence v rámci akce proběhlo na území celé ČR více jak 140 besed ve školách a školských zařízeních na téma užívání.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Politika podpory vědy a výzkumu Politika ochrany spotřebitele Mgr. Oldřich Hájek.
Pařížská úmluva na ochranu průmyslového vlastnictví z r článek 10bis (2): Nekalou soutěží je každá soutěžní činnost, která odporuje poctivým zvyklostem.
Vyhlašuje veřejnou sbírku na pomoc obětem nepokojů Ukrajině Pomoc Charity bude zaměřena na podporu zdravotnických zařízení a následnou pomoc lidem, kteří.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
DOPL Ň KY STRAVY Ing. Sylvie kršková, Státní zem ě d ě lská a potraviná ř ská inspekce.
Konference č. 1 Léčivé přípravky – Reklama zaměřená na odborníky Sponzoring - Setkávání odborníků Dr. Pavel Kovář Medical Director Pfizer spol. s r.o.
POZADÍ VZNIKU ALKOHOLOVÉ STRATEGIE V EU A JEJÍ SOUČASNÁ PODOBA.
ANTIKONFLIKTNÍ TÝM POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY. Antikonfliktní tým Policie ČR 2 Co je antikonfliktní tým (AKT) Je to nová forma preventivního působení za.
Ředitelství služby pořádkové policie Policejního prezidia ČR 1.  nová forma preventivního působení za účelem předcházení protiprávnímu jednání,
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady.
Rizika ohrožující zdraví
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Číslo v digitálním archivu školy
Ošetřovatelství v primární péči
Zdravotní péče, odborné činnosti, zdravotní služby
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Sponzorování setkání odborníků na odborných akcích
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_LEGÁLNÍ DROGY Výchova.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Obecná bezpečnost vybraných druhů potravin
Dělá reklamu na léčiva jen výrobce nebo prodejce
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

REGULACE A SAMOREGULACE REKLAMY NA ALKOHOL V ČESKÉ REPUBLICE Pavel Kurýl Rada pro reklamu

 založena – srpen 1994  zadavatelé, reklamní agentury, média  v roce členů  nestátní, nezisková organizace  samoregulace reklamy Rada pro reklamu

Kodex Rady pro reklamu ČÁST DRUHÁ Kapitola I REKLAMA NA ALKOHOL Za odporující Kodexu budou považovány reklamy propagující alkoholické výrobky obsahující následující charakteristiky: 1. Vlastnosti alkoholu 1.1 Reklamy označující nevhodným způsobem, že konkrétní produkt má mimořádný účinek, nebo že rychle působí. 1.2 Reklamy obsahující výrazy zlehčující alkohol jakožto nápoj tím, že je nazýván hovorovými výrazy, které buďto snižují nebo přehánějí skutečný obsah alkoholu v nápoji.

2. Konzumenti alkoholu 2.1 Reklamy označující, že alkohol je konzumován členy sociální skupiny, která s používáním alkoholu zpravidla nesouhlasí. 3. Postoje vůči spotřebě alkoholu 3.1 Reklamy, naznačující nezodpovědný postoj ke spotřebě alkoholu, zejména z hlediska spotřebovaného množství. 4. Místo spotřeby alkoholu 4.1 Reklamy naznačující spotřebu alkoholu kromě náboženských účelů v blízkosti hřbitovů a posvátných míst. 4.2 Reklamy naznačující spotřebu alkoholu na jakémkoliv místě, kde je to výslovně zakázáno podle existujících zákonů. 4.3 Reklamy ukazující spotřebu alkoholu v ubohém, chudém či nechutném prostředí.

5. Okolnosti spotřeby alkoholu 5.1 Reklamy naznačující spotřebu alkoholu za okolností, které jsou všeobecně pokládány za nevhodné, nerozumné či protiprávní. 6. Okolnosti spojené se sexuálními úkony 6.1 Reklamy naznačující nadměrné podléhání sexualitě, sexuální stimuly, poddajnost, nahotu nebo částečnou nahotu zobrazenou nechutným způsobem, zobrazení ženské, či mužské podoby v jakékoli kompromitující situaci, či reklamy prezentující alkohol jako vhodný prostředek k odstranění sexuálních zábran či strachu vůbec.

7. Okolnosti související s dětmi 7.1 Reklamy obsahující náznaky spotřeby alkoholu nezletilými a nebo osobami, které jsou, nebo se zdají být mladší než 25 let. 7.2 Reklamy na alkohol využívající děti. 7.3 Reklamy speciálně zaměřené na děti. 8. Účinky požití alkoholu 8.1 Reklamy naznačující nadměrné požití alkoholu nebo následky tohoto nadměrného užití, reklamy souhlasící s nadměrnou spotřebou alkoholu. 8.2 Reklamy naznačující zanedbání bezpečnosti či nedostatek úcty k zákonu a veřejnému pořádku.

8.3 Reklamy podporující agresivitu či fyzické násilí. 8.4 Reklamy tvrdící, že alkohol má léčebné účinky, či reklamy takovéto léčebné účinky naznačující. 8.5 Reklamy, v nichž vystupují osoby, které svým oblečením (vzhledem atd.) vzbuzují zdání, že jde o příslušníky zdravotnických profesí.

- Copy Advice - EASA - CSPS - Fórum PSR

Pavel Kurýl Rada pro reklamu Malostranské náměstí 23