Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Využití poměru v kartografii Jak bude velké hřiště? Výlet podle mapy.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
9. ročník GONIOMETRICKÁ FUNKCE KOTANGENS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová VESMÍR = VELKÁ ČÍSLA.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Užití goniometrických funkcí
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Digitalizace výuky Příjemce
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Opakování na 3. písemnou práci
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DESÍTKY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Množiny bodů dané vlastnosti
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
2.2 Kvadratické rovnice.
Pythagorova věta.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
Tělesa –čtyřboký hranol
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Pythagorova věta Matematika 8. třída.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Autor: Ing. Jitka Michálková
Pythagorova věta v rovině
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Rovnice.
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne žebřík do okna? Dostane se tyč do výtahu? 4 m 3,8 m 3 m 2,8 m

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Co už víme o pravoúhlém trojúhelníku přepona odvěsna Obsah čtverce = strana 2 přepona 2 odvěsna 2 = +

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika přepona 2 odvěsna 2 = + přepona 2 odvěsna 2 = - Když přeponu počítáme, tak mocniny přičítáme Když odvěsnu počítáme, tak mocniny odčítáme Co už víme o výpočtu stran pravoúhlého trojúhelníku

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Postup práce při využití Pythagorovy věty při řešení slovních úloh

E lektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Výpočet přepony v praktické úloze Jaká nejdelší tyč se vejde na podlahu tvaru obdélníka s rozměry 3 m a 4 m? X = přepona odvěsna Přepona 2 = odvěsna 2 + odvěsna 2 X 2 = X 2 = X 2 = 25 X = 5 ! Odmocnina z 25 ! Může být 5m ? 6. Odpověď

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Výpočet odvěsny v praktické úloze Žebřík je opřený o zeď, je 5m dlouhý a stojí 1,5m ode zdi. Do jaké výšky dosáhne? ,5 přepona odvěsna X = odvěsna Může být 4,77 m ? 6. odvěsna 2 = přepona 2 - odvěsna 2 X 2 = 5 2 – 1,5 2 X 2 = 25 – 2,25 X 2 = 22,75 X = 4,77 ! Odmocnina z 22,75 ! Odpověď

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Pythagorean theorem = Pythagorova věta square = čtverec hypotenuse = přepona the sum = součet, obsah areas of the squares = obsah čtverců The Pythagorean theorem: The sum of the areas of the two squares on the legs (a and b) equals the area of the square on the hypotenuse (c). the two legs = oběma(nohami) odvěsnamiis equal = se rovná

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika O kolik metrů si zkrátíme cestu, jdeme-li přes fotbalové hřiště o rozměrech 100m a 50m napříč „z rohu do rohu“? Dosáhne žebřík do okna ve výšce 4m, je-li dlouhý 4,5m a je opřený o zeď tak, že je na zemi vzdálen ode zdi 1,5m? Vypočítej, nezapomeň na náčrtek.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Použité zdroje: