Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Individuální projekt OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci
Kariérové poradenství a podnikavost
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Jednání pracovního týmu, KrÚ Pk 18. května 2016, Pardubice

CZ /0.0/0.0/15_002/ Rozvoj škol jako center celoživotního učení Jednání členů pracovního týmu Pardubice – sál Zastupitelstva, 18. května 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje

Zdroje analýzy potřeb v území Pk  Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Pardubickém kraji ( ),  Regionální akční plán Pardubického kraje,  RIS3 Strategie (příloha),  vlastní šetření týkající se spolupráce škol a firem v regionu z pohledu personalistů vybraných firem v rámci Pardubického kraje (formou dotazníkového šetření),  výsledky dotazníkového šetření NÚV,  připomínky a náměty z workshopu a tematického setkání ředitelů škol, významných zaměstnavatelů a ost. organizací na Seči dne 4. – 5. dubna 2016,  připomínky a náměry ze strany NÚV (Národní ústav vzdělávání), OG  připomínky a náměty ze strany pracovníků OŠK KrÚ Pk. 3

4 Rozvoj škol jako center celoživotního učení Proces tvorby analýzy potřeb v území Pk  zpracován návrh Analýzy potřeb v území Pk za dané téma s využitím strategickým materiálů Pk a regionálně specifických dat, včetně zapracování připomínek a námětů vzešlých od vybraných ředitelů škol Pk,  ve spolupráci s některými členy pracovního týmu bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které bylo distribuováno mezi vybrané firmy v rámci Pk,  průběžně jednáno s vybranými řediteli a pedagogy škol a školských zařízení Pk, jednáno s Úřadem práce Pardubice,  dopracován návrh Analýzy potřeb v území Pk týkající se rozvoje škol jako center celoživotního učení v součinnosti s některými členy pracovního týmu,  zapracovány připomínky a náměty z konaného workshopu a tematického setkání významných zaměstnavatelů, ředitelů škol a ost. organizací na Seči dne 4. – 5. dubna 2016,  jednání s některými členy pracovního týmu,  zpracovaný materiál byl připomínkován pracovníkem OŠK KrÚ Pk,  zpracovaný materiál byl připomínkován ze strany NÚV (Národní ústav pro vzdělávání),  – setkání pracovního týmu Kariéra a celoživotní vzdělávání - projednání výsledků analýzy povinných a nepovinných témat + návrh prioritizace vzdělávacích témat z pohledu území Pk.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Provázanost dalšího vzdělávání s počátečním vzděláváním: nedostatečná prostupnost a volitelnost vzdělávacích cest pro kvalitnější nabídku vzdělávacích služeb v oblasti dalšího profesního vzdělávání. OpatřeníČinnost Vertikální i horizontální prostupnost oborů vzdělávání, nabídka oborů vzdělávání v různých stupních a kategoriích vzdělávání, homogennost oborové nabídky (obory vzdělávání stejné oborové skupiny, příbuzné obory). Zaměření na obory vzdělávání s jinou formou vzdělávání než denní a na obory nástavbového studia. Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému dalšího vzdělávání. Zlepšování kvality a praktické relevance dalšího vzdělávání s ohledem na potřeby inovačních firem a jeho provázanosti s počátečním vzděláváním. Spolupráce škol s rozhodujícími firmami regionu, KHK, ÚP ohledně poskytování celoživotního vzdělávání na SŠ a VOŠ v návaznosti na počáteční vzdělávání.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Provázanost dalšího vzdělávání s počátečním vzděláváním: nedostatečná prostupnost a volitelnost vzdělávacích cest pro kvalitnější nabídku vzdělávacích služeb v oblasti dalšího profesního vzdělávání. OpatřeníČinnost Vertikální i horizontální prostupnost oborů vzdělávání, nabídka oborů vzdělávání v různých stupních a kategoriích vzdělávání, homogennost oborové nabídky (obory vzdělávání stejné oborové skupiny, příbuzné obory). Zaměření na obory vzdělávání s jinou formou vzdělávání než denní a na obory nástavbového studia. Implementace procesů uznávání výsledků předchozího učení do systému dalšího vzdělávání. Zlepšování kvality a praktické relevance dalšího vzdělávání s ohledem na potřeby inovačních firem a jeho provázanosti s počátečním vzděláváním. Spolupráce škol s rozhodujícími firmami regionu, KHK, ÚP ohledně poskytování celoživotního vzdělávání na SŠ a VOŠ v návaznosti na počáteční vzdělávání.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešen í Specifikace problému a příčiny: Propojení dalšího vzdělávání a zaměstnavatelské sféry: nedostatek kvalifikovaných pracovních sil, nedostatečná odborná úroveň a následná adaptabilita pracovníků ve vztahu k potřebám trhu práce (zejména u osob nízkokvalifikovaných, starších a znevýhodněných). OpatřeníČinnost Zvýšení uplatnitelnosti osob na trhu práce prostřednictvím nabídky dalšího vzdělávání. Nabídka odborného vzdělávání pracovníků ve využívání nových technologií, rozšíření a zvýšení kvality oborového vzdělávání, nové formy dalšího profesního vzdělávání. Tvorba programů dalšího vzdělávání bez standardů NSK a podle standardů NSK. Zajištění dostatku kvalifikovaných lidských zdrojů a efektivní možnosti financování jejich kvalifikací. Přenos požadavků trhu práce do vzdělávacího procesu. Zapojení zaměstnavatelů do oborné přípravy a odborného vzdělávání.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Nízká míra informovanosti o významu dalšího vzdělávání a nabídkách vzdělávacích aktivit v regionu. OpatřeníČinnost Nastavení informačních toků o vzdělávacích aktivitách v regionu a významu dalšího vzdělávání Zvýšení povědomí veřejnosti i personalistů firem o NSK, NSP, možnostech přihlásit se ke zkouškám profesní kvalifikace. Informace o dalším vzdělávání prostřednictvím Školského portálu Pk. Tvorba propagačních materiálů (např. filmu) určených ke zvýšení obecného povědomí o nabízených studijních programech.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Další rozvoj a podpora poskytování vzdělávacích programů v kraji v souladu s požadavky zaměstnavatelů, úřadů práce a veřejnosti. OpatřeníČinnost Spolupráce s Úřadem práce v oblasti zabezpečené či zvolené rekvalifikace Spolupráce s krajskou pobočkou Úřadu práce při řešení rekvalifikačního studia. Realizace dalšího vzdělávání a uznávání výsledků dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb. Spolupráce firem a SŠ v rámci NSK, zpracování požadavků na zkoušky dílčích kvalifikací a manuálu pro akreditované osoby. Zavedení hodnotících standardů výstupů vzdělávání včetně zajištění měřené přidané hodnoty škol. Rating vzdělávacích institucí.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Nedostatečně rozvinutý proces síťování a sociálního partnerství v oblasti dalšího vzdělávání škol (sítě místních center dalšího vzdělávání), jejich nepřipravenost na poskytování vzdělávání v měkkých dovednostech podle potřeb trhu práce Pardubického kraje, nedostatečné obchodní schopnosti v prodeji svých služeb. OpatřeníČinnost Vytváření strategických partnerství v oblasti vzdělávání, propojení poskytovatelů dalšího vzdělávání, vytváření Center celoživotního učení. Vznik vzdělávacích a výcvikových center v regionu, přeměna škol na Centra celoživotního učení. Dostupnost vzdělávacích a výcvikových center osobám s nízkou kvalifikací a osobám znevýhodněným na trhu práce. Vytváření podmínek k dialogu mezi poskytovateli dalšího vzdělávání (školami, zaměstnavateli a dalšími vzdělávacími institucemi) a jejich komunikace prostřednictvím komunikačního portálu, databází; předávání zkušeností a nových poznatků do vzdělávacích programů škol.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Potřeba vyšší míry podpory odborné způsobilosti pedagogických pracovníků ve vztahu na moderní technologie ve firmách a výzkumných pracovištích včetně vysokých škol. OpatřeníČinnost Vzdělávání v oblasti rozvoje metodiky a řízení škol a školských zařízení (manažerské dovednosti ředitele Š/ŠZ, řízení pedagogického sboru pro zástupce ředitelů, vedoucí předmětových komisí, metodiky a další osoby) Další vzdělávání pedagogů, stáže ve firmách, stáže v zahraničí. Vzdělávání v oblasti nových forem a metod práce v rámci pedagogického procesu (zaměřené na aktivizující formy výuky - názorně-demonstrační, badatelsky orientované, projektové aj.) Motivační aktivity pro účast pedagogů na poskytování služeb dalšího vzdělávání. Činnosti vedoucí k rozvoji lektorských kompetencí pedagogů. Příprava a realizace studií ke splnění kvalifikačních předpokladů a dalších kvalifikačních předpokladů.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Nedostačující materiálově technické vybavení škol neumožňující v dostatečné míře realizovat aktivity dalšího vzdělávání. OpatřeníČinnost Porovnání stavu vybavenosti škol s nároky zaměstnavatelů na absolventy škol a vytvoření návrhu změn a realizace kroků nezbytných pro odstranění problému Zavádění inovativních technologií do výuky a jejich vyšší propojení s moderními výukovými metodami. Zvyšování kvality a vybavenosti optimálně dimenzované sítě škol s ohledem na demografické trendy a aktuální i budoucí potřeby.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení Návrhy oblastí vhodných k řešení Specifikace problému a příčiny: Nedostatečné personální kapacity a odbornost pracovníků škol pro účast ve výběrových řízeních. OpatřeníČinnost Oblast výběrových řízení bude na školách zabezpečena odborným pracovníkem. Vytvoření pozice pracovníka pro VŘ a jeho proškolování.

Rozvoj škol jako center celoživotního učení DĚKUJI ZA POZORNOST A NÁSLEDNÉ VAŠE ZAPOJENÍ DO DISKUSE