Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Advertisements

PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Pracovní porada Pracovní list.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Pracovní porada Pracovní list.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.

KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Gymnasium Jižní Město Praha
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Aktuální informace o projektu IKAP
Organizace práce na prodejně
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Profesionalizace sociální práce v ČR
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

Dětské umění překonává hranice

Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně) nebylo možné toto oddělení otevřít z důvodu malé poptávky. V tomto případě obě školy spojí své žáky a oddělení bude otevřeno pouze v jedné ze škol.

Vzájemné poskytování vybavení a prostor bude využito při otevření oddělení, ve kterém je k jejich komplexnímu vybavení potřeba velkých nákladů, jedná se např. o keramické oddělení. Principy přeshraniční spolupráce projektu

Vzájemné poskytování učitelů na výuku uměleckých oborů s cílem zabezpečení kvalifikované výuky při nedostatku odborných učitelů v regionu.

Principy přeshraniční spolupráce projektu Výměna zkušeností a dobré praxe bude probíhat oboustranně na všech rovinách základního uměleckého vzdělávání. Například při zavádění Školního vzdělávacího programu pro ZUŠ Strání bude využito zkušeností pedagogů ZUŠ Moravské Lieskové, která má tento dokument již zpracován.

Principy přeshraniční spolupráce projektu K odstranění dopravní bariéry přispěje společné zajištění dopravy dětí mezi školami mikrobusem. Obě školy vzájemně sladí své rozvrhy tak, aby byl mikrobus využit co nejefektivněji a náklady na dopravu byly co nejnižší.

Realizační tým

Hlavní cíl projektu Vytvoření a rozvíjení stabilní přeshraniční kooperace v oblasti základního uměleckého vzdělávání. Výměna zkušeností a přenos dobré praxe mezi ZUŠ Strání a ZUŠ Moravské Lieskové. Zvýšení kvality a dostupnosti základního uměleckého vzdělávání.

Specifické cíle projektu Zabezpečení materiálních a technických podmínek pro zřízení nových a rozšíření stávajících uměleckých oborů u obou partnerů projektu. Zabezpečení kvalifikovaných pedagogů pro výuku. Přeshraniční výměna znalostí, zkušeností a přenos dobré praxe při vytvoření školního vzdělávacího programu na ZUŠ Strání a při výuce jednotlivých uměleckých oborů na obou školách.

Vytvoření nových přeshraničních vazeb mezi žáky a pedagogy obou škol. Odstranění bariér volného pohybu mezi oběma přihraničními regiony, kdy jediným omezujícím faktorem po vstupu obou zemí do Schengenského prostoru zůstávají zpřetrhané dopravní linky. Specifické cíle projektu

Zvýšení dostupnosti a kvality vzdělávání pro příhraniční regiony, společné přístupy k rozvoji lidských zdrojů. Specifické cíle projektu

Náborový koncert v Moravském Lieskovém

Náborový koncert ve Strání

Hodnocení aktivity č. 1 Zřízení a vybavení učeben Realizační tým provedl hodnocení plnění aktivity a zkonstatoval, že opravy učeben, pořízení techniky, materiálového vybavení a zabezpečení označení dle pravidel publicity byly provedeny beze zbytku. Jelikož všechny nákupy zařízení a stavebních prací nepřesáhly hodnoty stanovené pro výběrová řízení proběhl pouze průzkum trhu na internetu, byli vybráni dodavatelé poskytující nejvýhodnější podmínky, zaslány objednávky a proveden nákup.

Příprava na výuku Realizace aktivity byla naplánována od , ale z důvodu čerpání dovolených (vyučující nebyli v této době v místě svého trvalého pobytu) byla zahájena Vyučující zvládli přípravu tak, že výuka k byla připravená a realizace výuky nebyla ohrožena. Hodnocení aktivity č. 2

Pilotní výuka keramiky v rámci této aktivity probíhá od nově zavedená výuka keramiky v nově zřízené učebně u VP i HCP za pomoci moderní techniky. Pokud budou žáci ke své výuce potřebovat hrnčířské kruhy nebo keramickou pec, uskuteční se výměnné akce k přeshraničnímu partneru projektu. Za výuku je plně zodpovědný učitel keramiky a zodpovídá přímo koordinátorům projektu. Tato aktivita přispěje k naplnění specifického cíle 6.) Zvýšení dostupnosti a kvality vzdělávání pro přihraniční regiony, společné přístupy k rozvoji lidských zdrojů. Součástí výuky je taktéž zabezpečení přeshraniční dopravy žáků mikrobusem, což přispěje k naplnění specifického cíle 5.) Odstranění bariér volného pohybu mezi oběma přihraničními regiony, kdy jediným omezujícím faktorem po vstupu obou zemí do Schengenského prostoru zůstávají zpřetrhaná dopravní spojení. Aktivita projektu č. 3

Výuka keramiky

Pilotní výuka lidové a moderní tance v rámci této aktivity probíhá od nově zavedená výuka lidových a moderních tanců v nově zřízené učebně u VP i HCP za pomoci moderní techniky. Za výuku je plně zodpovědný učitel lidových tanců a zodpovídá přímo koordinátorům projektu. Tato aktivita přispěje k naplnění specifického cíle 6.) Zvýšení dostupnosti a kvality vzdělávání pro přihraniční regiony, společné přístupy k rozvoji lidských zdrojů. Součástí výuky je taktéž zabezpečení přeshraniční dopravy žáků mikrobusem, což přispěje k naplnění specifického cíle 5.) Odstranění bariér volného pohybu mezi oběma přihraničními regiony, kdy jediným omezujícím faktorem po vstupu obou zemí do Schengenského prostoru zůstávají zpřetrhaná dopravní spojení. Aktivita projektu č. 4

Výuka lidový tanec

Pilotní výuka smyčce a bicí v rámci této aktivity probíhá od nově zavedená výuka smyčcových a bicích nástrojů v nově zřízené učebně u VP i HCP za pomoci moderní techniky. Za výuku je plně zodpovědný učitel smyčcových nástrojů a zodpovídá přímo koordinátorům projektu. Tato aktivita přispěje k naplnění specifického cíle 6.) Zvýšení dostupnosti a kvality vzdělávání pro přihraniční regiony, společné přístupy k rozvoji lidských zdrojů. Součástí výuky je taktéž zabezpečení přeshraniční dopravy žáků mikrobusem, což přispěje k naplnění specifického cíle 5.) Odstranění bariér volného pohybu mezi oběma přihraničními regiony, kdy jediným omezujícím faktorem po vstupu obou zemí do Schengenského prostoru zůstávají zpřetrhaná dopravní spojení. Aktivita projektu č. 5

Vytvoření ŠVP v rámci této aktivity se od tvoří školní vzdělávají program pro ZUŠ Strání, na kterém se podílí vedoucí projektu, koordinátor projektu ČR a asistent vedoucího projektu ze strany VP. Odbornou pomoc a zkušenosti s již vytvořeným programem poskytuje odborný poradce ŠVP, jež je zaměstnancem HCP. Tato aktivita přispěje k naplnění specifických cílů 3.) Přeshraniční výměna znalostí, zkušeností a přenos dobré praxe při vytvoření školního vzdělávacího programu na ZUŠ Strání a při výuce jednotlivých uměleckých oborů na obou školách. 4.) Vytvoření nových přeshraničních vazeb mezi žáky a pedagogy obou škol. Do začátku školního roku byly vytvořeny a popsány: charakteristiky oborů a oddělení, kompetence žáků, rozvržena výuka do ročníků, popsány a stanoveny výstupy. V současné době se ověřuje rozvržení výuky a její výstupy. Aktivita projektu č. 6

Děkujeme za pozornost