WOLFGANG AMADEUS MOZART. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_11_Wolfgang.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Wolfgang Amadeus Mozart
Advertisements

Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Světoví hudební skladatelé
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Wolfgang Amadeus Mozart
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
Poznámky pro výuku Předmět: Hudební výchova Autor: Mgr. Tomáš Fabiánek
Wolfgang Amadeus Mozart
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ PŘEDSTAVITELÉ HUDEBNÍHO KLASICISMU
Klasicismus v evropské hudbě
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Povídání o Bachovi.
Wolfgang Amadeus Mozart
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ANTONÍN DVOŘÁK.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
ANTONÍN DVOŘÁK.
Wolfgang Amadeus Mozart
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Světem hudby! Hra na klavír Housle
Wolfgang Amadeus Mozart v Salzburgu
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Základní informace, ukázky z děl Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_66_MOZART TEMA: HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
JOHANN SEBASTIAN BACH.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_06_Johann Sebastian Bach  Číslo.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_04_HV_Wolfgang Amadeus Mozart Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ANTONIO VIVALDI.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_08_Antonio Vivaldi  Číslo projektu:
ANTONÍN DVOŘÁK. Antonín Dvořák (1841–1904) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_17_Antonín Dvořák.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Joseph Haydn.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
CESTA Z PRAVĚKU KLASICISMUS
Test k ověření znalostí z HV
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Johann Sebastian Bach VY_32_INOVACE_I-A-07.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny evropské hudby KLASICISMUS Wolfgang Amadeus Mozart život dílo poslech projekt.
Název školy: Základní škola Netvořice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Název školy: Základní škola Netvořice
Hudba Test Poslech POJMY
Název školy: Základní škola Netvořice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Dějiny hudby a její osobnosti
Johann Sebastian Bach Eisenach – Lipsko
Transkript prezentace:

WOLFGANG AMADEUS MOZART

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_11_Wolfgang Amadeus Mozart Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Žák bude obeznámen s osobností Wolfganga Amadea Mozarta a jeho životní dráhou. Žák získá poznatky o hudbě W. A. Mozarta. Očekávaný výstup: Žák bude schopen alespoň několika větami povyprávět o životě a díle Wolfganga Amadea Mozarta. Druh učebního materiálu: Pracovní prezentace.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Wolfgang Amadeus Mozart byl geniálním hudebníkem a klavírním virtuózem. Wolfgang Amadeus Mozart byl představitelem klasicismu. Narodil se roku 1756 v Salzburgu v Rakousku. Mozart se narodil jako nejmladší ze sedmi dětí Leopolda a Anny Marie Mozartových. Dospělosti se však dožil pouze Wolfgang a jeho starší sestra Anna Marie.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Wolfgangův talent mohl už od dětství růst. Přispívaly k tomu dobré domácí poměry, vážný vztah k hudbě a otcův pedagogický přístup. Mozart uměl už ve čtyřech letech hrál bravurně na klavír jednoduché skladby a v šesti letech už komponoval skladby vlastní. Již v dětství Mozart cestoval s rodiči po celé Evropě. Při jeho vystoupeních navštívil severní Německo, Nizozemí, Paříž, Londýn, Haag, Francii a Švýcarsko, později i Itálii, Vídeň a Mnichov. V dospělosti se Wolfgang usadil na delší dobu v rodném Salzburgu. Zde se však necítil dobře, a proto ilegálně utekl do Vídně.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Ve Vídni se v roce 1782 oženil s dcerou své bývalé bytné Konstancií Weberovou. Jejich první syn Raimund však krátce po narození zemřel. Narodil se jim i další syn Carl Thomas, jenže se dožil dospělosti. Třetí syn však také záhy zemřel. Ženě tyto ztráty podlomily zdraví. V roce 1791 se Mozart nakazil infekční nemocí a ve Vídni zemřel. Objevily se i spekulace, že jej otrávil jeho protivník Antonio Salieri.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Mozart a Čechy Zejména Praha sehrála v životě Wolfganga Amadea Mozarta významnou úlohu. Mozart byl v době, kdy pobýval v Praze, na vrcholu své tvorby a zaznamenal zde úspěch, kterého se mu ve Vídni nikdy nedostalo! Výroky Mozarta o Praze: „Moji Pražané mi rozumějí.“ „Můj orchestr je v Praze.“

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Dílo Wolfgang Amadeus Mozart vytvořil za svého života více než 626 děl, a to duchovního i světského charakteru. Mozart zasáhl do všech oblastí hudby, užíval všech hudebních forem, které v klasicismu vznikly: operu, operetu, symfonii, koncerty, mše, chorály a komorní hudbu. Mozartovy melodie jsou velmi svěží, živé a šťavnaté. V Mozartových dílech je obrovská citovost, dokonalost a jasnost. Antonín Dvořák nazval Mozarta „sluníčkem“, protože jeho umění má tu správnou světlost.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) 1. Opery Bastien a Bastienka Únos ze serailu – předehra k opeře Figarova svatba – předehra k opeře Don Giovanni (Don Juan) – předehra k opeře Don Giovanni (Don Juan) – předehra k opeře Cosi fan tutte (Takové jsou všechny) 2. Vokální hudba Reguiem d moll – poslední Mozartova skladba. Jde v podstatě o mši za zemřelé, modlitba za spásu duše zemřelého. Requiem (1. část – Requiem aeternam) POSLECH:Requiem (1. část – Requiem aeternam) Requiem (2. část – Kyrie) Requiem (3. část – Dies irae)

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) 3. Orchestrální tvorba Symfonie C dur Jupiter Symfonie D dur (Pražská) 4. Koncerty Houslové, klavírní, flétnové, fagotové, pro lesní roh a klarinetové. Bezesporu nejznámějším dílem Wolfganga Amadea Mozarta je serenáda Malá noční hudba. POSLECH:Malá noční hudba (I. Allegro) Malá noční hudba (II. Romance – Andante) Malá noční hudba (III. Menuetto – Allegretto) Malá noční hudba (IV. Rondo – Allegro)

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Mozart byl člověk velmi malé tělesné výšky, s velkou hlavou, modrooký, světlých vlasů, obličej pouze slabě poďobaný od neštovic, v žádném případě se prý nejednalo o nějakého výrazně atraktivního krasavce. Mozart byl nicméně člověk nesmírně společenský a ve společnosti (zejména v té dámské) byl velice oblíben pro svoji zvláštní povahu, zajímavé na něm je také to, že se dokázal pohybovat a být oblíben prakticky ve všech společenských vrstvách bez rozdílu. Mozart byl člověk také dosti náruživý, je známo, že byl vynikajícím karetním hráčem a ovládal prý velice nadprůměrně až několik desítek různých karetních her. Vedle samotné hudby prý byly karty jeho další velkou osobní vášní. Mozart měl fenomenální hudební paměť, většinu tehdejších hudebních skladeb si dokázal kompletně zapamatovat (a to prý už od raného dětství) na jediný poslech. Tuto skladbu pak dokázal velice rychle i zaznamenat v notách. Mozart mluvil plynně několika světovými jazyky. Mozartův kult je v Rakousku stále velice živý, jsou po něm pojmenovávány nejen hudební festivaly, ale i výrobky naprosto nehudební (kupř. cukrovinky).

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Test (doplňte): Mozart je představitelem ___________. Narodil se v ___________ v Rakousku. Jeho otec se jmenoval L_________ a matka _____ ______. Byl nejmladší ze ______ dětí. Už ve čtyřech letech hrál na ________ a v ______ letech komponoval. Mozart navštívil N________, P______, L_______, F_______, I______ a M_______. Oženil se s K________ Weberovou. Mozart zemřel ve _______. Objevily se i spekulace, že byl _______ jeho protivníkem A________ S_________. Mozart pobýval i v Čechách, a to v Praze. Odtud pochází jeho výrok: „____ _________ ___ _________“. Wolfgang napsal ____ děl. Antonín Dvořák jej nazval „_________“. Z operní tvorby můžeme jmenovat F________ s_______ a D___ G________. Posledním dílem je __________. Nejznámějším dílem je pak serenáda s názvem ______ ______ _______.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Řešení: Klasicismu, Salzburgu, Leopold, Anna Marie, sedmi, klavír, šesti, Německo, Paříž, Londýn, Francii, Londýn, Mnichov, Konstancií, Vídni, otráven, Antoniem Salierim, Moji Pražané mi rozumějí, 626, sluníčkem, Figarovu svatbu, Dona Giovanniho, Requiem, Malá noční hudba.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Zdroje: Mozart. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, , last modified on [cit ]. Dostupné z WWW:. Obrázky:. ?ticaid=6d4c9. A4hler_001.jpg. mozart_1.jpg

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) Videa: Dostupná na Youtube na www:.