Měkké faktory v lokalizaci – role médií Pavel Herot.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kraje ČR Karlovy Vary Ústí n. L. Jihlava Zlín Hradec Králové.
Advertisements

Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
Národní projekt Úspěšný ředitel Model vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_05_07_kraje.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
ČAPÍ HNÍZDO. TÉMA PRŮZKUMU: ĆAPÍ HNÍZDO– BŘEZEN 2016 REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr ZADAVATEL: DENÍKY VLP TYP OTÁZEK: multiplechoice.
VY_32_ INOVACE_ 13_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VÝZNAMNÁ MĚSTA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Jak na projekt? Ing. Iva Gavendová Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
ČESKÁ REPUBLIKA I. Česká republika - mapa STÁTNÍ SYMBOLY Velký státní znakMalý státní znak.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Migrační tendence v Moravskoslezském kraji Ing. Jaromír Kartous oddělení regionálních analýz a informačních služeb Ostrava.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Naše kraje a jejich zajímavosti Vlastivěda 4
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Národní program podpory cestovního ruchu
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Projekty sdružení CzechInno na podporu inovačního podnikání
STÁŘÍ A VÝVOJ STÁRNUTÍ POPULACE V ČESKÉ REPUBLICE A JEJÍCH KRAJÍCH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Psychologie reklama.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČSOB Leasing : Tržní podíl celkem : 1 –
Inovační potenciál České republiky
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ekonomika– národní hospodářství
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Výsledky šetření ÚZIS k nedostatku sester
FEBA-European Federation of Food Banks
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
METODOLOGIE Donald Trump SANEP s.r.o. kvótní výběr multiplechoice
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: nukleární medicína 2007–2016 NZIS REPORT č. K/23 (08/2017)
RIZIKO.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vliv reklamy na společnost
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Agroturistika a podnikání na venkově
OP Meziregionální spolupráce
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Organizace práce na prodejně
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
5.1 Místo, kde žijeme – ČESKÁ REPUBLIKA
Transkript prezentace:

Měkké faktory v lokalizaci – role médií Pavel Herot

Měkké faktory v lokalizaci – role médií Dobrý den, jmenuji se Pavel Herot a jsem ze společnosti Media Tenor … Analýzy médií Monitoring médií Monitoring a analýzy sociálních médií

Dnešní agenda – měkké faktory v lokalizaci a image – média a jejich vliv – analýzy: média & percepce Měkké faktory v lokalizaci – role médií

MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY Jaké místo bylo cílem vaší poslední dovolené? Proč?

Lokalizace není 100 % racionální proces, často spíše emocionální Rozhodnutí je činěno člověkem Dokonce i v rozhodování o destinaci investice hrají emoce značnou roli MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Proto musíme rozlišovat: Tvrdé (exaktní) faktory – půda, zdroje, pracovní síla, kapitál, daně, tržní podmínky … Měkké faktory – kvalifikace pracovníků, zdravotnictví, úroveň demokracie, pocity, IMAGE MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Proč to IMAGE tak moc řešíme? – může ovlivňovat masy – dělá život lehčím – příznivé image nemusí být drahé, ale vyžaduje sdílení společných hodnot (kupř. zodpovědnost k ŽP, CSR…)… MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Kde se teda image bere? – neexistuje věc bez image – to, co řešíme je intenzita toho image – subjekty, které nejsou v našem osobním dosahu, vysílají svou image k nám přes zprostředkující kanály: masmédia, komerční komunikaci, či díky jiným lidem s vlastní osobní zkušeností – může být akcelerováno či ovlivněno marketingem – velký pozor v případě municipalit, image je spoluutvářeno jednáním všech osob a institucí ve městě a pro vedení municipality bez možností přímého řízení MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Co je ukazatelem obchodního úspěchu? Představme si nyní sami sebe v roli městského manažera Management potřebuje cíle. Čím měřitelnější, tím lépe Co je ukazatelem úspěchu ve veřejné správě? Může nám nějak pomoci marketingový přístup? MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Co je cílem firemního marketingu? – Generovat zisk prostřednictvím prodeje – Což znamená: Prodat většímu zákazníků, častěji, více zboží a za vyšší cenu. Obvyklou chybou bývá záměna prostředků a cílů marketingu – prostředky: akceptace značky, síla značky, vnímání značky, tržní podíl, velikost trhu MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

PRODAT: „většímu počtu zákazníků, častěji, více zboží a za vyšší cenu. “ Dokážeme tuto frázi reformulovat pro použití v případě města? – těžké přemýšlení Poskytovat služby většímu počtu lidí, častěji, vícerozpůsoby a s jejich vyšší angažovaností…. MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Image má mnoho společného s BENEFITY – proč lidé nakupují zboží, které nakupují? – proč lidé preferují jednu věc před jinou? – proč lidé preferují jednu značku před druhou? Vše je otázkou očekávané hodnoty – BENEFIT: „Já věřím, že můj život s X bude lepší než bez toho.“ MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Funkční benefit X Asociační benefit – Funkční benefit: měřitelný, racionální lépe vypere, lépe osvěží, nízká poruchovost, jednoduše přístupné po internetu, nejbezpečnější, s nejnižší spotřebou Volvo, Ariel, Pampers… – Proč lidé preferují některé značky? Účinný marketing je založený na nabídce benefitů: funkčních, ale také asociačních MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Funkční benefit Který rohlík byste si koupili? 0,50 Kč1,50 Kč Čerstvý rohlík bez chemických přísad MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Asociační benefit Vánoce s Coca Colou MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Asociační benefit Marlboro man MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Asociační benefit Přístup „life-style“ magazínů MĚKKÉ LOKALIZAČNÍ FAKTORY

Dnešní agenda – měkké faktory v lokalizaci a image – média a jejich vliv – analýzy: média & percepce Měkké faktory v lokalizaci – role médií

MÉDIA A JEJICH VLIV Teorie Agenda setting Proč jim věříme?

Věříme tomu, co vidíme. MÉDIA A JEJICH VLIV

Tato Madona je … Čistota Nevinnost Pokora Skromnost Smutek MÉDIA A JEJICH VLIV

zatímco tato… Pohrdání Nezúčastněnost Nadřazenost MÉDIA A JEJICH VLIV

Židovský student z Chicaga

MÉDIA A JEJICH VLIV World Press Photo 2006 – Spencer Platt, USA. Novinové titulky: „Bohatí Libanonci se projíždějí po ulici, aby se podívali na zničenou čtvrť jižního Bejrútu.“ Později zjištěná realita: Vyděšení mladí lidé, kteří se přijeli podívat, jestli mají ještě domov.

Zatímco neštěství v JV Asii přitahovalo pozornost…

… zemětřesení v Kašmíru nebylo tématem diskuse

České TV zpravodajství poskytovalo podobný obrázek, vlna solidarity se znovu nenastartovala

…britská média, opět to samé

…Německo

V případě Kašmíru média nezvládla dostatečně informovat a napomoci solidární reakci

Dnešní agenda – měkké faktory v lokalizaci a image – média a jejich vliv – analýzy: média & percepce Měkké faktory v lokalizaci – role médií

Analýzy: média & percepce ČR.

Objevuje se nová disciplina: meditoriální rozvoj Podíl regionů na celkovém objemu regionálního zpravodajství pořadu ČT – Události v letech 2007 – 2011 v porovnání s podílem na populaci ČR; zdroj: Media Tenor Analýzy: média & percepce

Analyses: media & perception Mentální mapy

Analýzy: média & percepce

Vnější vnímání regionů jako místa pro život pozitivnínejednoznačný nebo respondenti s nedostatkem informací negativní TNS-Aisa 2010 Analýzy: média & percepce

Praha (A) = Hlavní město, Pražský hrad, Karlův most, kultura, metro, prezident, … Středočeský (S) = Praha, David Rath, Karlštejn, Vltava, … Jihočeský (C) = rybníky, České Budějovice, Šumava, Český Krumlov, Budvar, Lipno, … Plzeňský (P) = pivo, Pilsner Urquell, Právnická fakulta, Plzeň, průmysl, … Karlovarský (K) = lázeňství (lázně, oplatky, prameny), Ruové, MFF, KV, Becherovka Ústecký (U) = Ústí nad Labem, Labe, Romové, průmysl/ nepříznivý dopad, … Liberecký (L) = Ještěd, lyže, Babylon, ZOO, Liberec, hokej, kopce… Královéhradecký (H) = safari Dvůr Králové, Hradec Králové Pardubický (E) = perník, Velká pardubická, hokej, Pardubice Vysočina (J) = příroda, kopce, Jihlava, Miloš Zeman, D1, nestálé počasí Jihomoravský (B) = vinařství, Brno, zemědělství, folklór Olomoucký (M) = tvarůžky, Olomouc, Zoo Svatý Kopeček Moravskoslezský (T) = Ostrava, doly, vinařství, Beskydy Zlínský (Z) = Tomáš Baťa, Zlín, obuvnictví, hokej, … Klíčové mentální asociace respondentů/ TNS Aisa 2010

ČR v mezinárodních médiích – vývoj intezinty v roce 2009 Obamův pražský projev zviditelnil ČR v roce 2009 Obama‘s Prague speech and the EU were the keys to Czech volume on the international agenda in 2009, but the extreme volume drop in the second half of the year will have not supported the perception of the country for tourists, investors or journalists. Calender Weeks 2009 týdenní intenzity

Czech Rep. in global media – Eastern European benchmarks Poland challenges for regional leadership 2009 Overall visibility and tonality

Czech Rep. in global media – Image driver trend 2009 Czech topic agenda shrinks after Obama The news flow out the Czech Republic was largely centred on the Obama speech and the EU in the first half of 2009, and moved towards a connection with the DDR on German television in the second half. Number of reports 2009 H1 Image Drivers 2009 H2 Image Drivers

Czech Rep. in global media Politicians projecting the image for German TV 2009 Persons in German TV news

Analýzy: média & percepce

Zkuste uhádnout, které země se nejčastěji objevují v českém zpravodajství! Proč?

Podíl zahraničního zpravodajství v českých TV relacích (2007 – 2011) Analýzy: média & percepce

Zahraniční země v Událostech ČT 2007 – 2011, počet reportáří Zahraniční země & téma: párové položky Analýzy: média & percepce

Osobnosti v zahraničním zpravodajství Událostí ČT, 2007 – 2011, počet reportáží Analýzy: média & percepce

summary Měkké faktory souvisí s emocemi Měkké faktory lokalizace mají blízko k benefitům používaným v marketingové terminologii V případě municipalit marketingový přístup má také své místo Samotný produkt (municipalita) a mediální obraz jsou klíčovými atributy k posilování image lokality

Prezentace vznikla v rámci projektu „Inovace výuky regionálního rozvoje“ OP VK - CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Inovace výuky regionálního rozvoje CZ.1.07/2.2.00/