BENEFIT7 Lenka Šulanová Oddělení řízení grantových schémat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 3.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 6. února 2014.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1 Lesná - Workshop pro příjemce Administrace projektu ( projektová část ) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace Seminář pro žadatele Ústí nad Labem, 14. února 2012.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro žadatele z OPŽP
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Projektová žádost a přílohy
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 2
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OP
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář pro žadatele Ústí nad Labem
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Program na podporu lesních ekosystémů
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

BENEFIT7 Lenka Šulanová Oddělení řízení grantových schémat

registrace přihlášení

Registrační formulář

Potvrzení registrace, aktivace

Přihlášení do systému

Založení nové žádosti založení nové žádosti

Seznam formulářů

Výběr konkrétní výzvy

Vyplňování webové žádosti Typy záložek  Navigace  Operace se žádostí  Datová oblast žádosti (slouží k vyplňování vlastního textu žádosti) Záložky vyplňujte postupně, některé jsou provázané a data se mezi nimi načítají

Přístup k žádosti

Vyplňování webové žádosti Barevné rozlišení polí  Žlutá – povinná  Šedá bez orámování – vyplňují se automaticky  Šedá s orámováním – nepovinná Rozevírací seznam = nabídka/číselník Nápověda k oknu

Datová oblast žádosti Data na záložkách je nutné ukládat průběžně u jednotlivých záložek

Identifikace žádosti

Projekt

Žadatel projektu Žadatelem mohou být právnické osoby a další subjekty, které splňují následující podmínky:  Sídlo žadatele je na území ČR (je-li v Praze, musí být projekt realizován jinde než v Praze);  Sdružení a asociace škol nebo NNO musí mít subjekt vzdělávání nebo vědeckou a výzkumnou činnost jako hlavní nebo vedlejší činnost (stanovy, zřizovací listina);  Podnikající subjekt musí doložit oprávnění podnikat v oblasti vzdělávání nebo vědecko-výzkumné činnosti;  Podnikající subjekt, asociace a sdružení škol nebo NNO byly založeny dříve než před dvěma lety od data odevzdání žádosti;  Žadatel je přímo zodpovědný za přípravu a řízení projektu a nepůsobí pouze jako prostředník;  Typ žadatele je uveden ve výzvě.

Žadatel projektu Nesplnění podmínek oprávněnosti žadatele:  Je v úpadku podle zákona č. 182/2006, o úpadku a způsobech jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů; je proti němu vedena exekuce, výkon rozhodnutí nebo je v likvidaci;  Nesplňuje podmínky bezdlužnosti vůči veřejné správě a zdravotním pojišťovnám;  Nesplňuje podmínky oprávněných žadatelů;  Podnikající subjekt, sdružení a asociace škol nebo NNO nebyly založeny dříve než před dvěma lety od data odevzdání žádosti;  Podnikající subjekt nedoloží oprávnění podnikat v oblasti vzdělávání nebo vědecko-výzkumné činnosti;  Sdružení a asociace škol nebo NNO nemá subjekt vzdělávání nebo vědeckou a výzkumnou činnost jako hlavní nebo vedlejší činnost.

Žadatel projektu 2 1

Žadatel projektu – plátce/neplátce DPH

Adresa žadatele  Zadávají se dvě adresy – oficiální adresa a adresa pro doručování (i pokud jsou shodné): nejprve zadat jeden typ adresy, uložit, tlačítkem Nový záznam zadat druhý typ a opět uložit nebo Kopírovat záznam (změnit pouze typ adresy a uložit)

Osoby žadatele  Statutární zástupce/i – pokud mají společné podpisové právo, uvádí se všichni a zaškrtne se společné podpisové právo  Kontaktní osoba Musí se uvést obě funkce, pokud je to jeden člověk, mohu zaškrtnout současně obě funkce.

Partner projektu PARTNERSTVÍ – spolupráce různých subjektů s odlišnými zkušenostmi při přípravě a realizaci projektu (hlavní část realizuje příjemce) -Nesmí být založeno na zabezpečení běžné administrace projektu, nesmí nahrazovat poskytování běžných služeb na trhu (účetní služby, IT vzdělávání, nákup techniky) Kritéria oprávněnosti – stejná jako u žadatele (území ČR, subjekt uvedený ve výzvě, není v úpadku, bezdlužnost) Dva druhy partnerství:  bez finančního příspěvku  s finančním příspěvkem

Partner projektu Při uzavírání partnerství v případě škol a školských zařízení nutné postupovat v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. (§ 32a, odstavec 5). NOVĚ: Pokud uzavře příjemce pracovně právní vztah se zaměstnancem partnera na totožnou činnost, jakou má partner v projektu, nemůže stejnou činnost vykazovat v rámci partnerství, tzn. že náplň činnosti tohoto pracovně právního vztahu není partnerstvím. Pokud by totožná činnost byla vykazována jak partnerem, tak daným pracovníkem, jednalo by se o porušení pravidel partnerství = nezpůsobilé výdaje (PRK, Nesrovnalost) Řešení: a) nevytvářet partnerství b) partnerství s finančním příspěvkem

Partner projektu v Benefit7  Zdůvodnění zapojení partnera do projektu (jaký má toto partnerství přínos, proč konkrétně tento partner, proč nelze realizovat formou dodávky od dodavatele)  Popis zapojení partnera (způsob jeho zapojení v příslušných aktivitách, podrobněji rozepsat na záložce Popis realizace klíčové aktivity)  Zkušenosti partnera s řízením a realizací projektů RLZ  Zkušenosti s prací s cílovou skupinou  Partner projektu, Adresa partnera, Osoby partnera – podobné jako u žadatele

Popis projektu Vyplňuje se:  Cíle projektu  Zdůvodnění potřebnosti  Popis cílové skupiny  Zapojení a motivace cílové skupiny  Přínos pro cílovou skupinu  Rizika projektu  Popis opatření na eliminaci rizik  Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF  Popis přidané hodnoty projektu, v čem je inovativní  Vazby na jiné projekty  Vnitřní postupy řízení a organizace  Podporované aktivity

Území dopadu a realizace filtr Dopad – územní působnost, tj. záměrné působení projektu na určité cílové území (územní jednotky musí být stejné úrovně)

Území dopadu a realizace Realizované investice NUTS 3 – podíl plánovaných výdajů projektu v % vztahujících se k NUTS 3 = Liberecký kraj = 100 % Realizace – místo, kde je projekt fyzicky realizován

Klíčové aktivity  Název klíčové aktivity – v přímé vazbě na podporované aktivity uvedené v příslušné výzvě (aktivity týkající se projektového řízení jsou pouze doplněním v rámci popisu a nikoliv samostatné aktivity – na záložce Popis projektu, pole Vnitřní postupy a řízení organizace)  ESF způsobilé výdaje  Křížové financování (z ERDF)  Podrobný popis realizace klíčové aktivity

Klíčové aktivity  Výstup klíčové aktivity  Organizace zajišťující klíčovou aktivitu – Vybere se z číselníku (zde je žadatel a partneři)

Harmonogram aktivit Vyplňuje se pro jednotlivé aktivity a jednotlivé roky Postup:  Rok  Výběr klíčové aktivity  Zaškrtnout příslušné měsíce  Uložit záznam  Opakovat pro všechny aktivity

Realizační tým  Výběr typu pozice (manažerské či administrativní x odborné)  Název Pozice  Název subjektu (ten, kdo pracovníka zaměstná)  Forma (pracovní smlouva/DPP/ DPČ)  Úvazek (pracovní smlouva např. 100 nebo 50%; DPČ či DPP počet hodin za měsíc)  Jednotka (počet hodin nebo %)  Sazba (výše hrubé mzdy, u pracovní smlouvy měsíční, u DPČ/DPP hodinová)  Jednotka (za hodinu x za měsíc)  Pracovní náplň

Rozpočet projektu  V jednotlivých kapitolách lze přidávat libovolný počet řádků  Neplátce DPH uvádí cenu včetně DPH

Rozpočet projektu – nepřímé náklady Zadáte procento NN (16/18 %) stanové na základě částky připadající na přímé náklady bez křížového financování (položka rozpočtu 08.01) Položky spadající do nepřímých nákladů jsou neaktivní, číslování kapitol rozpočtu v Benefit7 neodpovídá číslování uvedenému v PPŽ a PPP. Při následujících změnách rozpočtu kontrolovat položku 08.01!

Přehled financování  Příjmy projektu – příjmy, které vznikají v době realizace projektu a odečítají se od způsobilých výdajů projektu (snižují celkovou výši realizace podpory); nevznikají-li příjmy, vyplňte 0,-  Soukromé spolufinancování – zde vyplňte 0,-  Rozpad financí – přepočítá podíly jednotlivých zdrojů a doplní další kolonky na této záložce

Harmonogram čerpání Předpokládaný plán žádostí o platbu (předpokládaná částka a datum předložení žádosti o platbu) Postup:  První ŽoP = záloha ve výši 25 % z celkových způsobilých výdajů projektu – první měsíc realizace projektu  Druhá ŽoP – tři měsíce od podpisu smlouvy (následný interval by měl být tříměsíční)  Poslední ŽOP – maximálně do dvou měsíců po termínu data ukončení projektu na záložce Projekt  Součet všech plateb se musí rovnat celkovým způsobilým výdajům projektu

Horizontální témata  Vybrat vliv na rovné příležitosti a udržitelný rozvoj z číselníku  Popsat a zdůvodnit vliv – např. konkrétně jaká aktivita podpoří rovné příležitosti, o kterou aktivitu udržitelného rozvoje se jedná.

Kategorizace pomoci  Výběr hospodářské činnosti – č. 18 Vzdělávání  Výběr typu území – město x vesnice (města podle zákona č. 182/2000 Sb., o obcích)  Výběr prioritního téma  Prostředky z EU v Kč – musí se rovnat částce v poli Strukturální fond na záložce Přehled financování (85% CZVP)

Monitorovací indikátory  Vybírají se z rozevíracího seznamu, kam se automaticky načítají podle oblasti podpory – všechny MI (pokud není pro Váš projekt relevantní, zadáte nulovou hodnotu) !  Vyplňuje se plánovaná hodnota, kterou plánujete dosáhnout během realizace projektu a datum, kdy předpokládáte její dosažení  Vyplněním se žadatel zavazuje k jejich splnění

Výběrová řízení Navazuje na zaškrtávací pole Počítá projekt s výběrovým řízením? na záložce Projekt Vyplňuje se:  Název VŘ  Specifikace druhu zadavatele (veřejný, sektorový, dotovaný, osoba, která není zadavatelem dle zákona)  Druh VŘ podle předmětu (dodávky, služby, stavební práce)  Stav VŘ (VŘ zahájeno, ukončeno, plánováno, zrušeno)  Předpokládaná/skutečná hodnota celkem v Kč bez DPH  Postup při VŘ vybírá se ze seznamu  Předpokládané/skutečné datum zahájení a ukončení VŘ

Publicita  Dodržovat pravidla publicity uvedená v PPŽ a PPP  relevantní Způsob zajištění publicity se vybere z rozevíracího seznamu (Zvláštní tiskové a mediální zprávy, Propagační předměty, Internetové stránky projektu, Informační a komunikační materiál atd.)  Popíší se konkrétní opatření pro zajištění publicity

Další projekty  Projekty, které realizuje žadatel a které jsou financované z veřejných zdrojů (rozpočty obcí, krajů, státní rozpočet, fondy EU)  Realizované nebo připravované v době podání žádosti  Hodnocení projektů – synergie s ostatními OP = 1 bod

Přílohy projektu  Číslo přílohy  Název přílohy  Požadovaná příloha – pouze u povinných příloh, které jsou přednastavené, jinak nelze editovat  Počet listů – listy tištěné verze  Počet kopií – 1  Doložena – zaškrtnout  Nerelevantní  Datum schválení  Popis  Elektronická příloha Vkládat scany listinných příloh (tj. i s podpisy apod.) ! Velikost jedné přílohy max 4 MB Celková velikost max 20 MB (*pdf)

Kontrola, finalizace, tisk  Kontrola (proběhne automaticky při finalizaci)  Finalizace (klíč žádosti + klíč verze = unikátní kód „hash“) = shoda s tištěnou verzí - bez finalizace nelze žádost odevzdat - lze stornovat (a poté znovu fin.)  Tisk – žádost se vygeneruje ve formátu *pdf (+ Čestné prohlášení)

Formální podoba žádosti Předkládá se:  Ve formě finalizované žádosti v aplikaci Benefit7 (včetně příloh shodnými s listinnými)  Listinná podoba včetně příloh (1x)  Na CD ve formátu *.pdf (včetně příloh!) (1x) Listinná a elektronická verze žádostí se musí shodovat (včetně hashe)

Forma předkládání žádosti Žádost  Samotná žádost orazítkována a podepsána statutárním/i zástupci žadatele/partnera (je – li relevantní), nebo jinou osobou na základě plné moci  Vytištěná žádost sešitá/svázaná a přelepená páskou v levém horním rohu na přední i zadní straně  Páska označená z obou stran razítkem a podpisem statutárního zástupce žadatele (jinou osobou)

Forma předkládání příloh Přílohy – ve druhém svazku  Titulní list svazku příloh = Seznam příloh musí být podepsán stat. zástupcem (jinou osobou) a orazítkován  Na Seznamu příloh je uveden počet listů jednotl. příloh včetně seznamu příloh  Předkládají se v listinné podobě v originále (nebo úředně ověřené kopii) a nesmějí být starší tří měsíců k podání data žádosti  Dodržet řazení příloh tak, jak jsou zadané v Benefit7  Každá příloha označena pořadovým číslem podle Seznamu příloh  Listy musí být číslované  Vícestránková příloha pevně spojena  Všechny přílohy sešité/svázané v jednom svazku, přelepené páskou, která musí být z obou stran orazítkována a podepsána statutárním zástupcem (jinou osobou)

Forma předkládání příloh Povinné přílohy 1)Doklad o právní subjektivitě žadatele (druh požadovaného dokladu dle právního statutu stanoví PpŽ, kap. 4.1) 2) Prohlášení o partnerství – je-li relevantní (formulář je přílohou výzvy č. 3, k dispozici na webu) 3) Doklad o zařazení projektu do IPRM – projekt je součástí a v souladu s IPRM - vydávají příslušná města, tj. nositelé IPRM (Liberec – město nad 50. tis. obyv., ROP; Jablonec n. N. a Česká Lípa – město nad 20. tis. obyv., IOP) - IPRM musí být schváleno nejen radou a zastupitelstvem příslušného města, ale především řídícím orgánem daného OP

Obálka Žádost se předkládá v obálce, na které musí být uvedeno:  Přední strana: Krajský úřad Libereckého kraje Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů, oddělení řízení grantových schémat U Jezu 642/2a Liberec 2 Název a adresa žadatele Upozornění „NEOTVÍRAT“ pod adresou žadatele

Obálka  Zadní strana: Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo prioritní osy: 1 Číslo oblasti podpory: 1.1 x 1.2 x 1.3 Číslo výzvy: 03 Registrační číslo globálního grantu: OP 1.1: CZ.1.07/ OP 1.2: CZ.1.07/ OP 1.3: CZ.1.07/ Název globálního grantu Název oblasti podpory Obor (viz příloha č. 2 Výzvy) Název projektu

Místo předložení Krajský úřad Libereckého kraje Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů, oddělení řízení grantových schémat 14. patro, kancelář č U Jezu 642/2a Liberec 2

Nejčastější chyby  Různé verze žádostí (odlišný hash v listinné a elektronické verzi) = po každé finalizaci tisk/vypálení aktuální verze  Nedostatečná kontrola limitů rozpočtu – Benefit7 automaticky nehlídá limity kapitol/% nepřímých nákladů  Nesplnění formálních náležitostí předkládání žádosti: - chybějící podpisy, - chybné přílohy, - nesvázané přílohy, - chybějící razítka na přelepkách, - chybějící přílohy na CD, - předložené přílohy nejsou v požadovaném formátu.

Aktuálně  Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK KÚLK Přihlášky: Ing. Zuzana Nebřenská do  Workshop pro žadatele „Dokážu napsat projekt“ (Turnov, Hotel Karel IV.) Přihlášky: Ing. Petra Prokešová do

Další informace Kontaktní OŘGS Benefit7, administrativní stránka: Finanční stránka: OŠMTS Věcná stránka: