BENEFIT7 Lenka Šulanová Oddělení řízení grantových schémat
registrace přihlášení
Registrační formulář
Potvrzení registrace, aktivace
Přihlášení do systému
Založení nové žádosti založení nové žádosti
Seznam formulářů
Výběr konkrétní výzvy
Vyplňování webové žádosti Typy záložek Navigace Operace se žádostí Datová oblast žádosti (slouží k vyplňování vlastního textu žádosti) Záložky vyplňujte postupně, některé jsou provázané a data se mezi nimi načítají
Přístup k žádosti
Vyplňování webové žádosti Barevné rozlišení polí Žlutá – povinná Šedá bez orámování – vyplňují se automaticky Šedá s orámováním – nepovinná Rozevírací seznam = nabídka/číselník Nápověda k oknu
Datová oblast žádosti Data na záložkách je nutné ukládat průběžně u jednotlivých záložek
Identifikace žádosti
Projekt
Žadatel projektu Žadatelem mohou být právnické osoby a další subjekty, které splňují následující podmínky: Sídlo žadatele je na území ČR (je-li v Praze, musí být projekt realizován jinde než v Praze); Sdružení a asociace škol nebo NNO musí mít subjekt vzdělávání nebo vědeckou a výzkumnou činnost jako hlavní nebo vedlejší činnost (stanovy, zřizovací listina); Podnikající subjekt musí doložit oprávnění podnikat v oblasti vzdělávání nebo vědecko-výzkumné činnosti; Podnikající subjekt, asociace a sdružení škol nebo NNO byly založeny dříve než před dvěma lety od data odevzdání žádosti; Žadatel je přímo zodpovědný za přípravu a řízení projektu a nepůsobí pouze jako prostředník; Typ žadatele je uveden ve výzvě.
Žadatel projektu Nesplnění podmínek oprávněnosti žadatele: Je v úpadku podle zákona č. 182/2006, o úpadku a způsobech jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů; je proti němu vedena exekuce, výkon rozhodnutí nebo je v likvidaci; Nesplňuje podmínky bezdlužnosti vůči veřejné správě a zdravotním pojišťovnám; Nesplňuje podmínky oprávněných žadatelů; Podnikající subjekt, sdružení a asociace škol nebo NNO nebyly založeny dříve než před dvěma lety od data odevzdání žádosti; Podnikající subjekt nedoloží oprávnění podnikat v oblasti vzdělávání nebo vědecko-výzkumné činnosti; Sdružení a asociace škol nebo NNO nemá subjekt vzdělávání nebo vědeckou a výzkumnou činnost jako hlavní nebo vedlejší činnost.
Žadatel projektu 2 1
Žadatel projektu – plátce/neplátce DPH
Adresa žadatele Zadávají se dvě adresy – oficiální adresa a adresa pro doručování (i pokud jsou shodné): nejprve zadat jeden typ adresy, uložit, tlačítkem Nový záznam zadat druhý typ a opět uložit nebo Kopírovat záznam (změnit pouze typ adresy a uložit)
Osoby žadatele Statutární zástupce/i – pokud mají společné podpisové právo, uvádí se všichni a zaškrtne se společné podpisové právo Kontaktní osoba Musí se uvést obě funkce, pokud je to jeden člověk, mohu zaškrtnout současně obě funkce.
Partner projektu PARTNERSTVÍ – spolupráce různých subjektů s odlišnými zkušenostmi při přípravě a realizaci projektu (hlavní část realizuje příjemce) -Nesmí být založeno na zabezpečení běžné administrace projektu, nesmí nahrazovat poskytování běžných služeb na trhu (účetní služby, IT vzdělávání, nákup techniky) Kritéria oprávněnosti – stejná jako u žadatele (území ČR, subjekt uvedený ve výzvě, není v úpadku, bezdlužnost) Dva druhy partnerství: bez finančního příspěvku s finančním příspěvkem
Partner projektu Při uzavírání partnerství v případě škol a školských zařízení nutné postupovat v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. (§ 32a, odstavec 5). NOVĚ: Pokud uzavře příjemce pracovně právní vztah se zaměstnancem partnera na totožnou činnost, jakou má partner v projektu, nemůže stejnou činnost vykazovat v rámci partnerství, tzn. že náplň činnosti tohoto pracovně právního vztahu není partnerstvím. Pokud by totožná činnost byla vykazována jak partnerem, tak daným pracovníkem, jednalo by se o porušení pravidel partnerství = nezpůsobilé výdaje (PRK, Nesrovnalost) Řešení: a) nevytvářet partnerství b) partnerství s finančním příspěvkem
Partner projektu v Benefit7 Zdůvodnění zapojení partnera do projektu (jaký má toto partnerství přínos, proč konkrétně tento partner, proč nelze realizovat formou dodávky od dodavatele) Popis zapojení partnera (způsob jeho zapojení v příslušných aktivitách, podrobněji rozepsat na záložce Popis realizace klíčové aktivity) Zkušenosti partnera s řízením a realizací projektů RLZ Zkušenosti s prací s cílovou skupinou Partner projektu, Adresa partnera, Osoby partnera – podobné jako u žadatele
Popis projektu Vyplňuje se: Cíle projektu Zdůvodnění potřebnosti Popis cílové skupiny Zapojení a motivace cílové skupiny Přínos pro cílovou skupinu Rizika projektu Popis opatření na eliminaci rizik Popis realizace plánovaných aktivit po ukončení financování z ESF Popis přidané hodnoty projektu, v čem je inovativní Vazby na jiné projekty Vnitřní postupy řízení a organizace Podporované aktivity
Území dopadu a realizace filtr Dopad – územní působnost, tj. záměrné působení projektu na určité cílové území (územní jednotky musí být stejné úrovně)
Území dopadu a realizace Realizované investice NUTS 3 – podíl plánovaných výdajů projektu v % vztahujících se k NUTS 3 = Liberecký kraj = 100 % Realizace – místo, kde je projekt fyzicky realizován
Klíčové aktivity Název klíčové aktivity – v přímé vazbě na podporované aktivity uvedené v příslušné výzvě (aktivity týkající se projektového řízení jsou pouze doplněním v rámci popisu a nikoliv samostatné aktivity – na záložce Popis projektu, pole Vnitřní postupy a řízení organizace) ESF způsobilé výdaje Křížové financování (z ERDF) Podrobný popis realizace klíčové aktivity
Klíčové aktivity Výstup klíčové aktivity Organizace zajišťující klíčovou aktivitu – Vybere se z číselníku (zde je žadatel a partneři)
Harmonogram aktivit Vyplňuje se pro jednotlivé aktivity a jednotlivé roky Postup: Rok Výběr klíčové aktivity Zaškrtnout příslušné měsíce Uložit záznam Opakovat pro všechny aktivity
Realizační tým Výběr typu pozice (manažerské či administrativní x odborné) Název Pozice Název subjektu (ten, kdo pracovníka zaměstná) Forma (pracovní smlouva/DPP/ DPČ) Úvazek (pracovní smlouva např. 100 nebo 50%; DPČ či DPP počet hodin za měsíc) Jednotka (počet hodin nebo %) Sazba (výše hrubé mzdy, u pracovní smlouvy měsíční, u DPČ/DPP hodinová) Jednotka (za hodinu x za měsíc) Pracovní náplň
Rozpočet projektu V jednotlivých kapitolách lze přidávat libovolný počet řádků Neplátce DPH uvádí cenu včetně DPH
Rozpočet projektu – nepřímé náklady Zadáte procento NN (16/18 %) stanové na základě částky připadající na přímé náklady bez křížového financování (položka rozpočtu 08.01) Položky spadající do nepřímých nákladů jsou neaktivní, číslování kapitol rozpočtu v Benefit7 neodpovídá číslování uvedenému v PPŽ a PPP. Při následujících změnách rozpočtu kontrolovat položku 08.01!
Přehled financování Příjmy projektu – příjmy, které vznikají v době realizace projektu a odečítají se od způsobilých výdajů projektu (snižují celkovou výši realizace podpory); nevznikají-li příjmy, vyplňte 0,- Soukromé spolufinancování – zde vyplňte 0,- Rozpad financí – přepočítá podíly jednotlivých zdrojů a doplní další kolonky na této záložce
Harmonogram čerpání Předpokládaný plán žádostí o platbu (předpokládaná částka a datum předložení žádosti o platbu) Postup: První ŽoP = záloha ve výši 25 % z celkových způsobilých výdajů projektu – první měsíc realizace projektu Druhá ŽoP – tři měsíce od podpisu smlouvy (následný interval by měl být tříměsíční) Poslední ŽOP – maximálně do dvou měsíců po termínu data ukončení projektu na záložce Projekt Součet všech plateb se musí rovnat celkovým způsobilým výdajům projektu
Horizontální témata Vybrat vliv na rovné příležitosti a udržitelný rozvoj z číselníku Popsat a zdůvodnit vliv – např. konkrétně jaká aktivita podpoří rovné příležitosti, o kterou aktivitu udržitelného rozvoje se jedná.
Kategorizace pomoci Výběr hospodářské činnosti – č. 18 Vzdělávání Výběr typu území – město x vesnice (města podle zákona č. 182/2000 Sb., o obcích) Výběr prioritního téma Prostředky z EU v Kč – musí se rovnat částce v poli Strukturální fond na záložce Přehled financování (85% CZVP)
Monitorovací indikátory Vybírají se z rozevíracího seznamu, kam se automaticky načítají podle oblasti podpory – všechny MI (pokud není pro Váš projekt relevantní, zadáte nulovou hodnotu) ! Vyplňuje se plánovaná hodnota, kterou plánujete dosáhnout během realizace projektu a datum, kdy předpokládáte její dosažení Vyplněním se žadatel zavazuje k jejich splnění
Výběrová řízení Navazuje na zaškrtávací pole Počítá projekt s výběrovým řízením? na záložce Projekt Vyplňuje se: Název VŘ Specifikace druhu zadavatele (veřejný, sektorový, dotovaný, osoba, která není zadavatelem dle zákona) Druh VŘ podle předmětu (dodávky, služby, stavební práce) Stav VŘ (VŘ zahájeno, ukončeno, plánováno, zrušeno) Předpokládaná/skutečná hodnota celkem v Kč bez DPH Postup při VŘ vybírá se ze seznamu Předpokládané/skutečné datum zahájení a ukončení VŘ
Publicita Dodržovat pravidla publicity uvedená v PPŽ a PPP relevantní Způsob zajištění publicity se vybere z rozevíracího seznamu (Zvláštní tiskové a mediální zprávy, Propagační předměty, Internetové stránky projektu, Informační a komunikační materiál atd.) Popíší se konkrétní opatření pro zajištění publicity
Další projekty Projekty, které realizuje žadatel a které jsou financované z veřejných zdrojů (rozpočty obcí, krajů, státní rozpočet, fondy EU) Realizované nebo připravované v době podání žádosti Hodnocení projektů – synergie s ostatními OP = 1 bod
Přílohy projektu Číslo přílohy Název přílohy Požadovaná příloha – pouze u povinných příloh, které jsou přednastavené, jinak nelze editovat Počet listů – listy tištěné verze Počet kopií – 1 Doložena – zaškrtnout Nerelevantní Datum schválení Popis Elektronická příloha Vkládat scany listinných příloh (tj. i s podpisy apod.) ! Velikost jedné přílohy max 4 MB Celková velikost max 20 MB (*pdf)
Kontrola, finalizace, tisk Kontrola (proběhne automaticky při finalizaci) Finalizace (klíč žádosti + klíč verze = unikátní kód „hash“) = shoda s tištěnou verzí - bez finalizace nelze žádost odevzdat - lze stornovat (a poté znovu fin.) Tisk – žádost se vygeneruje ve formátu *pdf (+ Čestné prohlášení)
Formální podoba žádosti Předkládá se: Ve formě finalizované žádosti v aplikaci Benefit7 (včetně příloh shodnými s listinnými) Listinná podoba včetně příloh (1x) Na CD ve formátu *.pdf (včetně příloh!) (1x) Listinná a elektronická verze žádostí se musí shodovat (včetně hashe)
Forma předkládání žádosti Žádost Samotná žádost orazítkována a podepsána statutárním/i zástupci žadatele/partnera (je – li relevantní), nebo jinou osobou na základě plné moci Vytištěná žádost sešitá/svázaná a přelepená páskou v levém horním rohu na přední i zadní straně Páska označená z obou stran razítkem a podpisem statutárního zástupce žadatele (jinou osobou)
Forma předkládání příloh Přílohy – ve druhém svazku Titulní list svazku příloh = Seznam příloh musí být podepsán stat. zástupcem (jinou osobou) a orazítkován Na Seznamu příloh je uveden počet listů jednotl. příloh včetně seznamu příloh Předkládají se v listinné podobě v originále (nebo úředně ověřené kopii) a nesmějí být starší tří měsíců k podání data žádosti Dodržet řazení příloh tak, jak jsou zadané v Benefit7 Každá příloha označena pořadovým číslem podle Seznamu příloh Listy musí být číslované Vícestránková příloha pevně spojena Všechny přílohy sešité/svázané v jednom svazku, přelepené páskou, která musí být z obou stran orazítkována a podepsána statutárním zástupcem (jinou osobou)
Forma předkládání příloh Povinné přílohy 1)Doklad o právní subjektivitě žadatele (druh požadovaného dokladu dle právního statutu stanoví PpŽ, kap. 4.1) 2) Prohlášení o partnerství – je-li relevantní (formulář je přílohou výzvy č. 3, k dispozici na webu) 3) Doklad o zařazení projektu do IPRM – projekt je součástí a v souladu s IPRM - vydávají příslušná města, tj. nositelé IPRM (Liberec – město nad 50. tis. obyv., ROP; Jablonec n. N. a Česká Lípa – město nad 20. tis. obyv., IOP) - IPRM musí být schváleno nejen radou a zastupitelstvem příslušného města, ale především řídícím orgánem daného OP
Obálka Žádost se předkládá v obálce, na které musí být uvedeno: Přední strana: Krajský úřad Libereckého kraje Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů, oddělení řízení grantových schémat U Jezu 642/2a Liberec 2 Název a adresa žadatele Upozornění „NEOTVÍRAT“ pod adresou žadatele
Obálka Zadní strana: Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo prioritní osy: 1 Číslo oblasti podpory: 1.1 x 1.2 x 1.3 Číslo výzvy: 03 Registrační číslo globálního grantu: OP 1.1: CZ.1.07/ OP 1.2: CZ.1.07/ OP 1.3: CZ.1.07/ Název globálního grantu Název oblasti podpory Obor (viz příloha č. 2 Výzvy) Název projektu
Místo předložení Krajský úřad Libereckého kraje Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů, oddělení řízení grantových schémat 14. patro, kancelář č U Jezu 642/2a Liberec 2
Nejčastější chyby Různé verze žádostí (odlišný hash v listinné a elektronické verzi) = po každé finalizaci tisk/vypálení aktuální verze Nedostatečná kontrola limitů rozpočtu – Benefit7 automaticky nehlídá limity kapitol/% nepřímých nákladů Nesplnění formálních náležitostí předkládání žádosti: - chybějící podpisy, - chybné přílohy, - nesvázané přílohy, - chybějící razítka na přelepkách, - chybějící přílohy na CD, - předložené přílohy nejsou v požadovaném formátu.
Aktuálně Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK KÚLK Přihlášky: Ing. Zuzana Nebřenská do Workshop pro žadatele „Dokážu napsat projekt“ (Turnov, Hotel Karel IV.) Přihlášky: Ing. Petra Prokešová do
Další informace Kontaktní OŘGS Benefit7, administrativní stránka: Finanční stránka: OŠMTS Věcná stránka: