1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 4. výzva, 3.2) 22. 5. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁDOST O PLATBU A JEJÍ POVINNÉ PŘÍLOHY ŽÁDOST O PLATBU A JEJÍ POVINNÉ PŘÍLOHY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje.
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Postup při vyplňování žádosti o platbu v Benefit7 EX-POST.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Pokyny pro zpracování monitorovacích zpráv
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Benefit7+ - vyplňování Monitorovacích zpráv (MZ) se žádostí o platbu
Ukončení realizace projektů
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Seminář na téma Závěrečná monitorovací zpráva Oblast podpory 3.2 Informace k finanční části Krajský úřad Jihočeského kraje Martin Plucha.
PŘÍLOHY MONITOTROVACÍ ZPRÁVY Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva BENEFIT7.
Jana Böhmová Monitorovací zpráva v aplikaci Benefit7 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část realizace projektu Seminář pro příjemce
Ing. Petra Kalinová Finanční část monitorovací zprávy.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva v BENEFIT7 Základní dokument – EMZ v BENEFIT7 platnost k
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro příjemce Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část 2. výzva února 2011 Ústí nad Labem.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 3. výzva, 3.2)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 4. výzva PO 1)
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Procesy a pravidla finančního řízení (dle Příručky.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva, 2. GG PO 1)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva BENEFIT7 část
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Workshop pro příjemce – 3. výzva Tato prezentace je spolufinancována.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 2. výzva 2 GG PO 1)
Markéta Lisová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Finanční část monitorovací zprávy a Žádost o platbu OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Jana Hadravová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OP VK Financování grantových projektů (GP) v rámci globálních.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Pracovní skupina TP OP VK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
ELEKTRONICKÁ Monitorovací Zpráva A PŘÍLOHY
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Setkání regionálních výrobců
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Doporučené body monitorovací zprávy (MZ) pro příjemce
Transkript prezentace:

1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 4. výzva, 3.2)

2 Obsah: 1.Monitorovací zpráva 2.Rozpočet a změny rozpočtu v průběhu realizace projektu 3.Finanční přílohy monitorovací zprávy 4.Žádost o platbu

3 1) Monitorovací zpráva Monitorovací zpráva – předkládá se jednou za 3 měsíce, do 30 kalendářních dnů od ukončení monit. období, předkládá se v pákových pořadačích (šanonech) včetně všech příloh, nikoli v EURO deskách! MZ a její přílohy dokládat v tištěné podobě podepsané a také v elektronické podobě na CD!! na CD doložit MZ a přílohy č. 1, 2, 3B, 4, 5, 8, 9, 11, 13, 19, 23, Finanční část MZ A) Průběžná MZ – pravidelná, každé 3 měsíce B) Mimořádná MZ – v případě, že příjemce již vyčerpal min. 80 % všech poskytnutých záloh může podat mimořádnou MZ (např. za 2 měsíce)

4 1) Monitorovací zpráva Monitorovací období – období, za které se předkládá monitorovací zpráva, období 3 měsíců (v případě průběžných MZ) Příklad: projekt začíná  monitorovací období je od do  všechny přímé výdaje uhrazeny z projektového bankovního účtu (projektové pokladny) v tomto období musí být uvedeny v Soupisce účetních dokladů - MZ se dokládá nejpozději do 30 kalendářních dní od ukončení monitorovaného období (dle uvedeného příkladu nejpozději do ) - závěrečná MZ se dokládá do 2 měsíců od ukončení projektu

1) Monitorovací zpráva (Elektronická MZ) Bod 5. Harmonogram čerpání před finalizací žádosti o platbu je nezbytné upravit v monitorovací zprávě záložku Harmonogram čerpání (aktualizovat sloupec „Žádost o platbu – plán“ do souladu s aktuálně předkládanou ŽoP, následně se snažit co nejpřesněji odhadnout následující ŽoP) Bod 9. Podstatné / nepodstatné změny v případě změny rozpočtu, vždy popsat a zdůvodnit provedené změny. 5

1) Monitorovací zpráva (Elektronická MZ - Harmonogram čerpání) 6 Před finalizací ŽoP je nezbytné upravit sloupec „Žádost o platbu – plán“ v souladu s aktuálně předkládanou ŽoP a co nejpřesněji odhadnout výši následujících žádosti. Po finalizaci Žádosti o platbu již tuto záložku nelze editovat.

7 1) Monitorovací zpráva Odevzdání MZ: při odeslání MZ uvést na obálku „Neotvírat monitorovací zpráva“ Adresa: Krajský úřad Ústeckého kraje, Odbor strategie, přípravy a realizace projektů, Oddělení grantů EU pro vzdělávání, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem nezapomenout napsat na obálku odesílatele (název organizace realizující daný projekt, neuvádět jméno fyzické osoby jako odesilatele!) Kontrola MZ – po kontrole MZ zprostředkujícím subjektem obdrží příjemce připomínky, do 5 pracovních dnů je nutné doložit opravy v tištěné podobě podepsané, elektronicky na CD a hlavně nezapomenout také opravit (vyměnit) v šanonech v projektové dokumentaci PŘÍJEMCE!!

2) Rozpočet a změny rozpočtu v průběhu realizace projektu v průběhu realizace projektu je nutné vždy vycházet z rozpočtu, který byl schválen poskytovatelem podpory a je přílohou smlouvy příp. dodatku ke smlouvě v průběhu realizace projektu není možné celkový rozpočet projektu navýšit!!! není možné navyšovat položky rozpočtu, popř. kapitoly rozpočtu, které ponížila výběrová komise. je nutné dodržovat procentní limity kapitol a limit křížového financování - i po změně rozpočtu!!! - Kapitola 3: 25 % / Kapitola 5: 49 % / Kapitola 7: 20 % - Křížové financování: 25 % z celkových vyúčtovaných způsobilých výdajů na konci realizace projektu, stanoveno výzvou 8

2) Nepodstatné změny rozpočtu (bez souhlasu poskytovatele) přesun v rámci jedné kapitoly rozpočtu mezi jednotlivými kapitolami do výše 15 % objemu způsobilých výdajů kapitoly, ze které jsou finanční prostředky přesouvány VYJÍMKA u kapitoly 1 může být přesunem navýšena pouze do výše 15% objemu této kapitoly !!! u jednotlivých kapitol nesmí dojít po změně rozpočtu k překročení % limitů kapitol (křížového financování) změny rozpočtu popsat a zdůvodnit v textu monitorovací zprávy (bod 9. Podstatné/ nepodstatné změny) s nepodstatnou změnou doložit vždy přílohu č. 9 - Přepracovaný rozpočet projektu 3 v 1!!! 9

2) Podstatné změny rozpočtu (se souhlasem poskytovatele) přesun mezi kapitolami vyšší než 15 % původního objemu kapitoly, ze které jsou finanční prostředky přesouvány navýšení objemu způsobilých výdajů Kapitoly č. 1 Osobní výdaje o více než 15 % navýšení položek Křížového financování změna rozpočtu, které mají za důsledek vzájemnou změnu celkové výše investičních a neinvestičních prostředků 10

2) Podstatné změny rozpočtu (se souhlasem poskytovatele) příjemce má povinnost předložit poskytovateli podpory Žádost o schválení podstatné změny, ve které změny uvede a zdůvodní realizace podstatné změny před souhlasem poskytovatele nebo bez jeho souhlasu je porušením rozpočtové kázně v případě podstatných změn se uzavírá DODATEK ke smlouvě (změny musí být odsouhlaseny partnery příjemce) 11

12 3) Finanční přílohy MZ -> Pro příjemce -> Monitorovací zpráva -> Přílohy el. MZ pro oblast podpory 3.2Přílohy el. MZ pro oblast podpory 3.2 Příloha č. 3B – Přehled čerpání veřejné podpory Příloha č. 4 – Žádost o platbu Příloha č. 5 – Soupiska účetních dokladů Příloha č. 6 – Kopie účetních dokladů Příloha č. 7 – Kopie výpisu z účtu projektu, příp. pokladní kniha projektu Příloha č. 8 – Přehled čerpání způsobilých výdajů Příloha č. 9 – Přepracovaný rozpočet projektu verze 3 v 1 Příloha č. 13 – Rozpis mzdových výdajů real. týmu projektu Příloha č. 14 – Služební cesty zahraniční Příloha č. 18 – Sestava z úče. programu (Výpis z hl. knihy, úče. deníku) Příloha č. 19 – Přehled čerpání mzdových nákladů Příloha č. 23 – Přehled čerpání nepřímých nákladů v MO Příloha – Finanční část MZ

13 3) Pokyny k vybraným přílohám I. Příloha č. 5 – Soupiska účetních dokladů obsahuje všechny účetní doklady (z přímých nákladů), které nárokujete k proplacení v dané MZ v případě partnerů s finančním příspěvkem nutno doložit celkovou soupisku za monitorovací období, dílčí soupisku za jednotlivé partnery člení se dle jednotlivých položek (kapitol) rozpočtu, dále se člení na příjemce a partnery sloupec „Datum uskutečnění výdaje“ (uvádět datum úhrady z projektového účtu nebo samostatné pokladny projektu) na soupisku uvádět přesné označení dokladů z účetnictví příjemce a partnerů v případě, že bude na faktuře více položek rozpočtu, je nutné v soupisce uvést samostatně každou položku

14 3) Pokyny k vybraným přílohám II. Příloha č. 6 – Kopie účetních dokladů nedokládat kopie účetních dokladů hrazených z NN účetní doklad musí obsahovat identifikaci projektu, doporučujeme zřídit projektové razítko se zkráceným názvem a registračním číslem projektu a účetní doklady otisknout tímto razítkem k MZ se dokládají pouze kopie účetních dokladů s částkou přesahující Kč (doklady do 5 tis. Kč ale musí být uvedeny na soupisce účetních dokladů, při kontrole MZ mohou být tyto doklady vyžádány k provedení namátkové kontroly) pokud je pro projekt nárokována pouze část celkové hodnoty účetního dokladu, je rozhodující výše této nárokované částky k fakturám dodávat předávací protokoly (i za služby), k fakturám nad 10 tis. Kč v případě, že není uzavřena kupní smlouva nebo smlouva o dílo dokládat objednávku k fakturám dokládat zúčtovací doklady – košilky (včetně 2 podpisů) u hotovostních výdajů se účetními doklady myslí výdajové pokladní doklady včetně prvotních dokladů úhrady (např. paragon)

15 3) Pokyny k vybraným přílohám III. Příloha č. 7 – Výpis z účtu projektu -do MZ dokládat kopie výpisu z bankovního projektového účtu za celé monitorovací období -každý výdaj ve výpise označit pořadovým číslem ze soupisky účetních dokladů (příloha č. 5) -označit nepřímé náklady (NN) ve výpise z bankovního projektového účtu -při souhrnných refundacích dokládat interní účetní doklady -v případě, že příjemce zřídil projektovou pokladnu, doložit pokladní knihu / deník (pozor na denní limit v projektové pokladně ,- Kč!!!)

16 3) Pokyny k vybraným přílohám IV. Příloha č. 8 – Přehled čerpání způsobilých výdajů projektu do přílohy je nutné rozpracovat jednotlivé podpoložky, tak jak jsou uvedené ve schváleném rozpočtu projektu (je nezbytné přidávání nových řádku, poté je nutné zkontrolovat funkčnost přednastavených vzorců a případně je upravit) Časté chyby: –není rozpracován na jednotlivé podpoložky –v příloze byly odstraněny vzorce –sloupec „Platný rozpočet (schválený či upravený příjemcem v Kč)“ není upraven dle dodatku/přepracovaného rozpočtu –nevyplněn sloupec Pořadová čísla účetních dokladů na soupisce –do řádku 10.1 se vyplňují schválené NN (ze schváleného rozpočtu, ze soupisky účetních dokladů)

17 3) Pokyny k vybraným přílohám V. Příloha č. 9 Přepracovaný rozpočet projektu 3 v 1 přikládá se k MZ v případě nepodstatné změny rozpočtu projektu do přílohy je nutné rozpracovat jednotlivé podpoložky uvedené ve schváleném rozpočtu projektu (příloha Smlouvy o realizaci GP popř. dodatek k této smlouvě) provedené změny zdůvodnit a popsat v monitorovací zprávě bod 9. Podstatné / nepodstatné změny Časté chyby: - přesun z kapitoly byl vyšší než 15 % CZV (podstatná změna rozp.) - v příloze byly odstraněny vzorce - není rozpracován na jednotlivé podpoložky - při provedení nepodstatné změny rozpočtu sledovat % limity jednotlivých kapitol a křížového financování

4) Žádost o platbu žádost o platbu se předkládá vždy s každou Monitorovací zprávou, výjimku tvoří pouze monitorovací období, kdy neproběhl žádný výdaj z projektového účtu (Žop se nedokládá) v žádosti o platbu se uvádějí způsobilé výdaje projektu včetně příslušného podílu nepřímých nákladů výše prostředků vyúčtovaných v žádosti o platbu se může maximálně rovnat výši poslední poskytnuté zálohové platby zvýšené o nevyužité prostředky předcházejících zálohových plateb !!!!! 18

19 typ žádosti – ex- ante lze zahrnout pouze výdaje za dané monitorovací období (oblast podpory neodečítají se přijaté úroky) dokládat v listinné podobě podepsanou včetně razítka i v el. podobě na CD nahrát povinné přílohy: Monitorovací zprávu a přílohy č. 3B, 5, 8, 9, 11, 13, 19, 23 pro provedení oprav musí poskytovatel vrátit k dopracování – následně příjemce provede storno finalizace žlutá pole jsou povinná, šedá pole nepovinná; 4) Žádost o platbu

20 4) Žádost o platbu v IS Benefit I Po přihlášení do aplikace Benefit7 (dále jen B7) si ve sloupci Navigace zvolte Konto projektů. Vyberte projekt, u kterého budete zadávat žádost o platbu (dále jen ŽoP) a v levém menu stiskněte Žádost o platbu. V horní přehledové tabulce se Vám zobrazí přehled dosud administrovaných ŽoP, včetně jejich stavů. Upozornění!: Žádost o platbu není možné finalizovat, nejsou-li všechny předchozí ŽoP ve stavu dle MONIT7+ „Proplacena příjemci“.

21 4) Žádost o platbu v IS Benefit II Nová Žádost o platbu se vytvoří přes tlačítko NOVÝ ZÁZNAM. Před začátkem práce je nutné žádost uložit (tlačítko ULOŽIT) Údaje o projektu se automaticky vyplní z MONIT7+ po kliknutí na tlačítko Načíst data z MONIT7+

22 4) Žádost o platbu v IS Benefit III žlutá pole jsou povinná, šedá pole nepovinná Ex – ante Příjemce vybere z nabídky číslo projektového bank. účtu je-li relevantní vybere příjemce číslo bank. účtu zřizovatele Příslušné pořadí finančního plánu (první/nejnižší volná položka) Komentář k žádosti o platbu (např. monitorované období)

23 4) Žádost o platbu v IS Benefit IV Uvedou se celkové výdaje = ŽoP příloha č. 5: Celkem – Žádost o platbu V jaké struktuře požadujete proplatit žádost o platbu. Investice x Neinvestice

24 4) Žádost o platbu v IS Benefit V Celkové způsobilé výdaje skutečně vyúčtované v daném monitorovacím období dle skutečného členění na INV. a NEINV. Výdaje připadající na křížové financování vyúčtované v MO dle skutečného členění na INV. a NEINV. Vyúčtování výše investičních a neinvestičních prostředků v daném MO

25 4) Žádost o platbu v IS Benefit VI Nevyplňuje se Výše NN schválených ze soupisky účetních dokladů

26 4) Žádost o platbu v IS Benefit VII Finalizace ŽoP, ŽoP se převede do Monit 7+, po finalizaci není možné provádět žádné úpravy Před finalizací zde nahrát povinné přílohy k ŽoP Před samotnou finalizací proveďte kontrolu ŽoP prostřednictvím operace Kontrola. Tisk ŽoP po finalizaci

27 4) Žádost o platbu v IS Benefit VIII V případě, že bude ŽoP vrácena k dopracování, pro provedení oprav, musí příjemce provést „Storno finalizace“, ŽoP opravit a následně nutno opět „Finálně uložit“ STORNO FINALIZACE

28 Děkuji za pozornost Ing. Martin Málek