Jihočeský koordinátor dopravy Příprava integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje Prezentace pro 23. ročník konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
model fungování a praxe
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Úřad práce České republiky
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
Prezentace pro setkání se starosty LK
Kód vzdělávacího materiálu:
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Optimalizace materiálového a informačního toku
Stavební uzávěra základní informace
Jednotný evropský železniční prostor
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
hejtman Pardubického kraje
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Logistický a výrobní proces ve firmě PENAM, a.s. Obhajoba diplomové práce autor diplomové.
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Možnosti přepravy turistů a cykloturistů vlaky
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Rychlá železnice, plány a realita
Obec Pstruží pro občany
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
1.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Rizika a negativní aspekty pro rozvoj IDS
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Liberalizace osobní železniční dopravy
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Život bez střeva , Praha.
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
Vítáme Vás v Luhačovicích
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Jihočeský koordinátor dopravy Příprava integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje Prezentace pro 23. ročník konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ dne , Ždár nad Sázavou

IDS Jihočeského kraje – historie o IDS České Budějovice-Hluboká n Vlt., dopravci DPM ČB, ČD, Jihotrans ( ), ukončeno o IDS Táborska – dopravci ČD a.s., Comett Plus, pásma A,B,C (od ), vzájemné uznávání časových jízdenek o IDS Jindřichův Hradec – jeden dopravce ČSAD J.Hradec, integrace VLD + MHD (od 2014) o Koaliční smlouva ze dne na období 2012 – 2016, část doprava a dopravní obslužnost – rozvoj IDS Jihočeského kraje o Memorandum Jihočeského kraje o podpoře technických oborů VŠTE v Č. Budějovicích - 10/2013 o Smlouva o spolupráci mezi Jikordem a VŠTE – 12/2013 o Vznik společného pracoviště (JIKORD + VŠTE Č. Bu) –

Zpracované dokumenty o Studie „Posouzení efektivity zavedení IDS v Jihočeském kraji“ - analýza současného stavu veřejné dopravy v Jihočeském kraji (rozsah dopravní obslužnosti, souběhy, posouzení stávající kapacity – návrh na 35 malokapacitních busů) - návrh na zavedení IDS v Jihočeském kraji (organizační model, tarifní řešení, technická specifikace, finanční zhodnocení, úhrada dopravní obslužnosti měst přísl. městy) „Oponentní posudek ČVUT Praha“ po vypořádání připomínek - vedení JK - 06/2015 o „Prováděcí projekt IDS Českobudějovicka“ – vedení JK 08/ 2015 – rozhodnutí o zavedení IDS v tomto vybraném území na bázi papírových jízdenek o

Zpracované dokumenty o Dodavatel „Metodiky měsíčního rozúčtování tržeb z přestupních jízdních dokladů mezi dopravce zapojené v IDS Jihočeského kraje“ – zpracováno do 01/2016 na základě VŘ o Riziková analýza zavedení IDS Českobudějovicka- 02/2016, rozhodnutí o prodeji časových jízdenek pouze v předprodej- ních místech o „Tarif IDS Jihočeského kraje včetně územního a technologického rozsahu“ a Harmonogram zavedení a loga IDS Jihočeského kraje - schválen RK 3/2016 o Grafický manuál loga IDS Jihočeského kraje – 4/2016

Výběrová řízení Probíhající výběrová řízení (schválená RK): Dodavatel softwaru na vyhledávání tarifních zón, konstrukci ceny, prodej a tisk časových kuponů na předprodejních místech – otevírání obálek s nabídkami dne Dodavatel softwaru a následné realizace měsíčního rozúčtování tržeb z přestupních jízdních dokladů mezi dopravce zapojené v IDS Jihočeského kraje (opakované VŘ) – otevírání obálek s nabídkami dne Dodavatel označníků zastávek autobusových dopravců – realizací VŘ a následnou montáží pověřena SÚS Jihočeského kraje

Označník zastávek IDS Označník zastávek IDS JK: dopravní značka I4Jb + logo IDS JK

Základní principy o Původní myšlenka – čipové karty jako nosič jízdného, odstoupeno od Jihočeské karty, výhledově zvažováno použití bezkontaktních bankovních karet o V první fázi IDS papírové časové jízdenky pro pravidelné zákazníky na 7,30 a 90 dnů s tarifním zvýhodněním + průkaz IDS (personifikace), jízdné se odvíjí od počtu projetých zón o Plné zapojení MHD v Českých Budějovicích, vlaků ČD včetně rychlíků (České Budějovice – Zliv a České Budějovice – Velešín) o Umožnění přestupů bez nutnosti pořízení dalšího dokladu v zaintegrované oblasti, zrychlení odbavení o Tarif: zónový, podle katastrů obcí (zóna zahrnuje jednu či více sousedících obcí - dle velikosti katastru, 10 – 15 km) o Zachován kilometrický tarif dopravců pro jednotlivé jízdy

IDS Českobudějovicka Pro pilotní projekt byla vybrána oblast Českobudějovicka (okolí Č. Budějovic ohraničené významnými městy se spádovostí do krajského města) centrální a spádová oblast Jihočeského kraje nejvyšší hustota osídlení několikanásobný počet vyjíždějících a zejména dojíždějících cestujících oproti ostatním městům do oblasti vstupují páteřní železniční tratě, zajíždí sem většina autobusových dopravců + MHD č. Budějovice vyhodnocení pilotního projektu (minimálně po roce provozu) – rozhodnutí o rozšíření IDS JK do dalších oblastí Jihočeského kraje

Územní rozsah Bezprostřední okolí Českých Budějovic s nejsilnějšími přepravními vztahy v rámci Jihočeského kraje

Dopravci IDS Českobudějovicka o České dráhy, a. s. o GW BUS a. s. (dříve ČSAD JIHOTRANS) o ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a. s. o COMETT PLUS, s. r. o. o Dopravní podnik města České Budějovice, a. s. o Zajišťují více jak 90% dopravní obslužnosti zvolené oblasti o 5 železničních tratí, 60 linek VLD, 22 linek MHD o Do systému zahrnuto 12 dosud komerčních autobusových linek smluvních dopravců (stabilita systému), z toho 4x ucelené linky o 327 zastávek pro VLD, 128 zastávek MHD, 77 společných zastávek pro VLD a MHD, 34 železničních stanic a zastávek, celkem zahrnuto zapojení 566 zastávek

CENÍK VYBRANÝCH ČASOVÝCH JÍZDENEK Plné (obyčejné) jízdné 100 % Počet projetých zón bez MHD 7 denní30 denní90 denní všechny zóny IDS bez MHD Cena za zónu s MHD (přičte se k ceně za ostatní zóny ) zóna (včetně zóny 101)

Ceník – konstrukce a slevy Konstrukce tarifu: o zónový tarif pro jednotlivou jízdu (v první etapě nebude aplikován) o 7 denní jízdenka – předpoklad 8,5 jízd v týdnu o 30 denní jízdenka – předpoklad 30 jízd v měsíci o 90 denní jízdenka – předpoklad 80 jízd během čtvrt roku o Zákonem stanovené slevy: o Děti 6 – 15 let: maximálně 50% obyčejného jízdného o ZTP, ZTP/P: maximálně 25% obyčejného jízdného o Žáci do 15 let: maximálně 37,5% obyčejného jízdného o Studenti 15 – 26 let, důchodci nad 65 let: maximálně 75% obyčejného jízdného o Jihočeská krajská jednodenní jízdenka JIKORD plus bude v plném rozsahu platná i v IDS Českobudějovicka

Jízdenka JIKORD plus o zavedena od s cílem umožnit cestujícím seznámení s výhodností integrované jízdenky o možnost uplatnění na všech spojích veřejné dopravy smluvních dopravců na území Jihočeského kraje s částečným přesahem do sousedních krajů na železnici, na lince WA 15 Telč – Raabs an der Thaya (Rakousko) o platnost 1 den (den nástupu si vypíše cestující) s přesahem do 3 hodin dne následujícího dne o využití - pracovní den – 1 dospělý a 1 dítě do 15 let - víkendy a svátky – 1 dospělý + 3 děti do 15 let o cena 250,- Kč/1 jízdenku o tisk, distribuci a vyúčtování zajišťuje společnost JIKORD

Porovnání cen dle km a zónového tarifu Trasa České Budějovice – Zliv (modelový příklad) Současné ceny dle km tarifu (obyčejné jízdné bez slev) Cena dle navrhovaného zónového tarifu vlakautobus vlakautobus Cena / 1 cesta [Kč] týden - 10 cest [Kč] Cena / 1 cesta [Kč] týden - 10 cest [Kč] 7 denní Počet zón dle návrhu Úspora za týden [Kč] Výhodnost při n- té cestě Úspora za týden [Kč] Výhodnost při n- té cestě [Kč] ,4936,7 měsíc - 42 cest 30 denní úspora za měsíc [Kč] / výhodnost ,851623,6 1/4 rok cest 90 denní úspora za 1/4 rok [Kč] / výhodnost , ,9

Související problematika IDS: komerční linková doprava o v současné době jsou v JčK v provozu 4 významné komerční regionální autobusové linky a některé spoje na dalších linkách, které zajišťují dopravní obslužnost kraje o v rámci IDS je navrhováno zařadit do závazku veřejné služby všechny nedotované spoje v regionální dopravě v zaintegrovaném území o spoje obsluhují silné přepravní vztahy v regionu (např. Český Krumlov – České Budějovice) o nezbytné pro jednotnost systému, úhradu protarifovací ztráty, stabilitu jízdních řádů, odstranění souběhů, omezení souběhu komer. linek o návrh na převod těchto spojů do ZVS od 12. června 2016

Přínosy integrace Přínosy integrace: o Předplatní jízdenky ve veřejné dopravě o Celkové snížení časového jízdného (90 denní – úspora min. 20 % ceny) – udržet si pravidelné cestující o Možnost neomezeně kombinovat vlak x autobus x MHD o Možnost lépe optimalizovat veřejnou dopravu, návaznosti a souběhy o Jednodušší odbavení cestujících, uznávání předplatních kupónů MHD ve vlacích a autobusech v rámci katastrálních území měst s MHD o Další očekávané přínosy integrace: o Zvýšené využití veřejné dopravy o Vyšší podíl tržeb ve veřejné dopravě ve vztahu k nákladům o Snížení objemu individuální dopravy (zatím v krajském městě) o Kladný ohlas u veřejnosti (viz IDS v Jindřichově Hradci)

Děkuji za pozornost.