Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: 4.11.2013 Druh výstupu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Život na Zemi.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Potravní vazby rostlin a živočichů
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Potravní vztahy.
Potravní vazby rostlin, hub a živočichů
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Rostliny - význam a jejich dělení.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Podmínky života na Zemi
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Potravní pyramida, potravní řetězec
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Přírodní společenstvo - skály a hory Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum:
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Přírodní společenstvo - mokřady Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Fotosyntéza Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): 06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Oceány Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu: prezentace, animace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
Rostliny.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Živé organismy.
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu: prezentace, animace Školní rok: 2013/2014 Základní škola a mateřská škola, Tupesy, příspěvková organizace , Tupesy 112 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. anotace výstupu: Prezentace slouží k výkladu a zapojení žáků prostřednictvím animací. Žáci doplňují chybějící pojmy.

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI Mgr. Alena Hrušková

Proč mohl vzniknout život na Zemi? vhodná vzdálenost Země od Slunce kamenná planeta teploty nejsou ani příliš vysoké ani nízké voda ve 3 skupenstvích (převažuje kapalné) ovzduší brání velkým výkyvům teplot a chrání nás před škodlivým zářením i před menšími meteority

Vyjmenuj ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA na Zemi: 1) SVĚTLO 2) TEPLO 3) VODA 4) VZDUCH 5) ŽIVINY

Jak členíme přírodu na Zemi ? Co tvoří neživou přírodu? Co tvoří živou přírodu?

PŘÍRODA NEŽIVÁ neústrojné látky (minerální látky) ŽIVÁ ústrojné látky (cukry, tuky, bílkoviny)

KOLOBĚH LÁTEK V PŘÍRODĚ V půdě jsou ve vodě rozpuštěné neústrojné látky (živiny pro rostliny). Rostliny čerpají kořeny z půdy neústrojné látky. Chemickým dějem (fotosyntézou) rostliny přeměňují neústrojné látky na ústrojné látky.

FOTOSYNTÉZA oxid uhličitý + voda cukr + kyslík + voda neústrojná látka ústrojná látka světlo zeleň listová

ZELEŇ LISTOVÁ = CHLOROFYL Co je to chlorofyl?

Jaké jsou 2 podmínky fotosyntézy? světlo zeleň listová

Která místa Země jsou bohatá na chlorofyl? Obsahují i oceány chlorofyl?

Vyčerpávají se (ztrácí se) látky z přírody?

Látky kolují v přírodě potravními řetězci díky potravním vztahům mezi organismy. KOLOBĚH LÁTEK V PŘÍRODĚ

králík liška hrobařík POTRAVNÍ ŘETĚZEC VÝROBCI KONZUMENTI ROZKLADAČI ZELENÁ ROSTLINA BÝLOŽRAVCI MASOŽRAVCI VŠEŽRAVCI MRCHŽROUTI PŮDNÍ BAKTERIE VÝROBCI KONZUMENTI ROZKLADAČI

VÝROBCI Kdo jsou výrobci? Co si umí vyrobit? Jak se nazývá děj, kterým vyrábí? Kterou základní živinu vyrábí tímto dějem? ZELENÉ ROSTLINY ÚSTROJNÉ LÁTKY FOTOSYNTÉZA CUKR

KONZUMENTI Neumí si vyrobit živiny (neprovádí fotosyntézu) Proto musí živiny přijímat potravou (cukry, tuky, bílkoviny)

ROZKLADAČI Rozkládají odumřelá těla organismů Vytváří humus Půdní bakterie – mění ústrojné látky na neústrojné látky

Čím se živí? Býložravci – živí se rostlinami př. kráva, zajíc, srnec Masožravci – loví živočichy př. liška, rys, lev Všežravci – živí se rostlinami i živočichy př. prase, medvěd, člověk Mrchožrouti – živí se uhynulými živočichy př. hrobařík, sup Půdní bakterie – mění ústrojné látky na neústrojné látky

Zdroje: Obrázek 1: Obrázek 2: Obrázek 3: Obrázek 4: Obrázek 5:

Zdroje: Obrázek 6: Obrázek 7: Obrázek 8: Obrázek 9: Obrázek 10:

Zdroje: Obrázek 11: mages)_(washDA0094).jpg?uselang=cs Obrázek 12: Obrázek 13: Obrázek 14: Obrázek 15:

Zdroje: Obrázek 16: Obrázek 17: Obrázek 18: s.jpg?uselang=cs Obrázek 19: Obrázek 20: g/640px-Plesniv%C3%BD_chl%C3%A9b_%282%29.jpg?uselang=cs Obrázek 21: