Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka 800 260 500 Ministerstvo životního prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

Dobrý den Ing. Kateřina Nousková
Seminář k ukončování projektů FS Vzorové obsahy 10. června 2008 Praha RNDr. Alois Kopecký, ŘO FS Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
DOTACE MŠMT Investice 2011.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Schválením žádosti projekt nekončí
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
…pro vodu, vzduch a přírodu OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Nejčastější chyby v žádostech Veronika Maršálková Referent Odboru příjmu žádostí a krajských.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Centrum pro regionální rozvoj ČR
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
Seminář k ukončování projektů FS Státní fond životního prostředí ČR Praha,
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Valná hromada Svazku vodovodů a kanalizací Ivančice Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice B.M. Kuldy 20, Ivančice IČ DIČ CZ
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Administrace projektů po akceptování.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
zelená linka: Provozování vodohospodářské infrastruktury – Podmínky přílohy č. 6 OPŽP.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 2/ /11/2010 Ing. Iva Cahelová Ing. Kateřina Gřondilová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Integrovaný plán rozvoje města Hodonín Seminář pro žadatele
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Administrace projektů po akceptování.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Schválením žádosti projekt nekončí
Provozování vodohospodářské infrastruktury
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Schválením žádosti projekt nekončí ……
Obsah Představení Prioritních os 2, 3 a 5
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu a nejčastější chyby žadatelů Prioritní osa 6.
Schválením žádosti projekt nekončí
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu Prioritní osa 6
Schválením žádosti projekt nekončí
Schválením žádosti projekt nekončí ……
Setkání regionálních výrobců
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu a nejčastější chyby žadatelů Prioritní osa 6.
Schválením žádosti projekt nekončí
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Chytré obce Výzva č. 12/2016 Likvidace nepotřebných vrtů
Administrace projektů po akceptování žádosti o podporu a nejčastější chyby žadatelů Prioritní osa 6.
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Schválením žádosti projekt nekončí …… (projekty PO7 – 43. výzva)

2 Program semináře  Popis hlavních bloků administrace projektů  Podklady pro vydání RoPD (a uzavření smlouvy)  Monitorování, Závěrečné vyhodnocení akce (ZVA) přestávka, občerstvení  Veřejné zakázky a nejčastější pochybení  Financování, předkládání žádostí o platbu

3 Popis hlavních bloků administrace projektů  Příjem žádostí  Akceptace žádostí  Rozhodnutí Řídícího orgánu o schválení nebo neschválení žádosti – Registrační list  Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace  Financování a realizace  Závěrečné vyhodnocení akce  Následný monitoring, udržitelnost projektu

4 Nejdůležitější dokumenty, zdroje informací   Implementační dokument, účinný od  Konsolidovaná verze směrnice MŽP č. 12/2012 ve znění dodatku č. 2  Příloha č. 1 Směrnice MŽP č. 12/2012 – Doklady požadované k RoPD  Příloha č. 2 Směrnice MŽP č.12/2012 – Doklady požadované k ZVA  Závazné pokyny pro žadatele a příjemce podpory  Informační systém BENE-FILL

Další kroky po vydání RL  Veřejná zakázka  Doložení nezbytných dokladů k vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace  Vydání RoPD  Vlastní realizace, financování stavby  Ukončení realizace projektu  ZVA  Následný monitoring 5

6 Veřejné zakázky  Podrobněji v dalším bloku  Závazné pokyny pro žadatele  Zákon o zadávání VŘ

Bene-fill 7

8 Vyplňování v Bene-fillu V Benefillu se vyplňuje podle nápověd v dané odrážce, například: Vyplňte formulář “Veřejná zakázka” stiskněte tlačítko “Uložit”. Zakázka se poté objeví v tabulce “Seznam evidovaných veřejných zakázek”. Poté kliknutím na popisky (podtržený text) ve sloupci “Akce” této tabulky vkládejte další požadované údaje (výsledek veřejné zakázky, jednání hodnotící komise atd.). Vedle popisku “Detail” se v tabulce zpravidla objevuje popisek akce, která má být provedena (např. “Zanesení SoD”). Sloupec “Schvalovací proces” může obsahovat dva druhy textu: “Čeká na jiného uživatele” - v tomto případě se čeká na akci pracovníka Fondu, nebo “Čeká na vaše vyjádření” – v tomto případě se čeká na Vaši akci. Po kliknutí na tento text se objeví schéma schvalovacího procesu s popisem úkolu, který musíte splnit. Po zpracování zadaného úkolu najdete pod schématem schvalovacího procesu tlačítko, kterým potvrdíte splnění řešeného úkolu. Schvalovací proces se následně posune k dalšímu úkolu.

VEŘEJNÉ ZAKÁZKY 9

10 Příprava podkladů pro vydání RoPD  Seznámit se s podmínkami Registračního listu (RL)  Podklady doložit do 6 měsíců od vydání RL tj. do

11 Doklady předkládané k RoPD – Příloha č.1 Směrnice č. 12/2012  Projektová dokumentace, je-li pro projekt relevantní  Aktuální prohlášení o plátcovství DPH  Smlouvy o dílo včetně dodatků, položkového rozpočtu a harmonogramu prací  Smlouva/y na zpracování projektové dokumentace případně další projektové přípravy, resp. objednávka a faktura za provedené práce – pokud žadatel žádá o podporu na projektovou přípravu – je-li pro projekt relevantní.

12 Doklady předkládané k RoPD – Příloha č.1 Směrnice č. 12/2012  Doklady prokazující dodržení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (na realizaci investice, odborný dozor, projektovou přípravu) případně dodržení podmínek stanovených v Závazných postupech pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze strukturálních fondů, nespadajících do režimu zákona, které jsou shrnuty v Závazných pokynech pro žadatele a příjemce podpory v OPŽP.

13 Doklady předkládané k RoPD – Příloha č.1 Směrnice č. 12/2012  Doklad o technickém a autorském dozoru nad stavbou pokud podléhá zákonu č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění – doložení oprávnění/kvalifikace fyzické osoby provádějící odborný dozor nad realizací stavby.  Smluvní doklady o autorském a technickém dozoru nad stavbou, včetně dokladů prokazujících dodržení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (pokud žadatel žádá o podporu na náklady s tím spojené).

14 Doklady předkládané k RoPD – Příloha č.1 Směrnice č. 12/2012  Kupní smlouva/y v případě nákupu nemovitostí/ pozemku.  Stavební povolení s nabytím právní moci nebo ohlášení stavby včetně případného souhlasu s provedením ohlášené stavby dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění – pokud je relevantní.  Aktualizace realizačních termínů.

15 Doklady předkládané k RoPD – Příloha č.1 Směrnice č. 12/2012  Aktualizace Finanční analýzy (popř. provozní ztráty) – u projektů generujících příjem ve smyslu nařízení Rady (ES) č. 1083/2006, v tištěné a elektronické verzi na CD, včetně popisu  Kopie smluv o zřízení a vedení účtů, které budou používány při administraci žádostí o platbu (tj. účet, na který bude poskytována podpora a účty používané k úhradě faktur).  Doklady prokazující zajištění vlastních zdrojů.  Doklady nutné pro zajištění pohledávek (viz příloha č. 4.9) – Pokyny pro zajištění pohledávek SFŽP ČR.

16 Podklady pro vydání RoPD  Do IS BENE-FILL zanést všechna výběrová řízení spojená s realizací opatření, definici objektů pro jednotlivé zakázky a finanční harmonogram  Nutné pečlivě vyplnit přílohy rozhodnutí v IS BENE- FILL  Poté je zaslat na SFŽP ke kontrole jak v elektronické tak tištěné podobě  Údaje uvedené v elektronické podobě se musí shodovat s tištěnou podobou  Veškeré dokumenty musí být aktuální, kompletní a podané k odsouhlasení

17 Podklady pro vydání RoPD – Bene-fill

18 Příprava podkladů pro RoPD – největší problémy  Vleklý proces schvalování zadávacích dokumentací (formální a věcné nedostatky, nerespektování specifických podmínek pro administraci OPŽP).  Předložení nekompletních podkladů k průběhu výběrového řízení.  Velmi dlouhý proces postupného dodávání podkladů ze strany žadatelů.  Změny realizace v průběhu přípravy akce s dopadem na splnění účelu dotace.  Nevyplněný IS BENE-FILL.

19 Realizace stavby  Po dodání všech podkladů je vydáno RoPD  Vlastní realizace stavby a její financování  Kontrola realizace (soulad se stavebním povolením, zadávacími podmínkami), včetně kontroly na místě  Kontrola fakturace, jejího věcného plnění

Monitorování  Průběžné monitorovací zprávy (PMZ)  Závěrečné vyhodnocení akce (ZVA)  Závěrečná monitorovací zpráva (ZMZ) 20

21 Průběžné monitorovací zprávy  Průběžné monitorovací zprávy v IS BENE- FILL  Četnost 1x za 4 měsíce od vydání RL  Žadatel je upozorněn automaticky na zadaný v systému  Vyplnění v Bene-fillu, schválení PM, následně odeslání v písemné podobě

22 Závěrečné vyhodnocení akce  Podklady k ZVA podle přílohy č. 2 směrnice 12/2012  Termín pro předložení uveden v RoPD, zpravidla 12 měsíců  Výzva k předložení podkladů prostřednictvím IS BENE-FILL  Příjemce v IS BENE-FILL vyplní údaje o povinných dokladech ZVA a všechny podklady k ZVA zašle v papírové podobě

23 Závěrečné vyhodnocení akce - doklady  Aktuální prohlášení o plátcovství DPH  Aktualizace Finanční analýzy (popř. provozní ztráty)  Protokol o předání staveniště - pokud je relevantní, u nestavebních projektů jiný relevantní doklad o zahájení realizace  Protokol o předání a převzetí dokončené stavby, u nestavebních projektů jiný relevantní doklad o ukončení realizace.  Předávací protokoly - v případě nákupu movitého majetku.

24 Závěrečné vyhodnocení akce - doklady  Doklad o povolení užívání stavby k trvalému provozu, u nestavebních projektů jiný relevantní doklad o uvedení zařízení do trvalého provozu  Aktualizovaný následný plán činnosti subjektu ve vazbě na zrealizovaný předmět podpory – příjemce uvede plán činnosti na dobu 5 let, dále uvede všechny budoucí plánované aktivity na dobu 1 kalendářního roku následně po dokončení projektu OPŽP - nerelevantní u projektů zaměřených na odborné materiály a pomůcky pro EVVO.

25 Závěrečné vyhodnocení akce - doklady  Provozní smlouvu – u projektů stavebního charakteru, a to pouze pokud příjemce není provozovatelem.  Doklady prokazující dodržení zákona o zadávání veřejných zakázek v platném znění pro zadávací řízení na provozovatele – u projektů stavebního charakteru, a to pouze pokud příjemce není provozovatelem.  Formulář ZVA – vratky, odvody, jiné příjmy a smluvní sankce u projektu OPŽP – je vyplňován a předkládán spolu se Závěrečnou monitorovací zprávou

26 Po realizaci projektu  Podrobný plán činnosti na nový kalendářní rok po dobu 20ti let od předložení podkladů k ZVA a Výkaz činnosti subjektu související s předmětem podpory po dobu 20ti let od předložení podkladů k závěrečnému vyhodnocení akce – příjemce předkládá na konci každého kalendářního roku (k 31. prosinci každého roku po dobu 20ti let následně od předložení podkladů k závěrečnému vyhodnocení akce) aktualizovaný následný plán činnosti po dobu 20ti let od ukončení akce – nerelevantní u projektů na odborné materiály a pomůcky pro EVVO

27 Monitorování – následný monitoring  Plnění podmínek pro provozování (finanční nástroje, výkonové ukazatele)  Kontrola stálosti a udržitelnosti operací (udržitelnost projektu, vlastnictví předmětu podpory po dobu min. 5/20 let, cíl a účel projektu)

28 Děkuji za pozornost Ing. Monika Špačková Odbor projektů a příjmu žádostí Státní fond životního prostředí České republiky, Kaplanova 1931/1, Praha 11, korespondenční a kontaktní adresa: Olbrachtova 2006/9, Praha 4, tel.: zelená linka