Číslo projektuCZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_12.
Advertisements

Koncepce péče o staré občany
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPrávní vztahy Datum vytvoření
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Náročné životní situace
Rozdíly mezi osobnostmi
Obecná a vývojová psychologie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_20.
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
(Presenium) Jiří Vítovec
Základy psychologie – úvod
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Vyrovnávání se stresem
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Ošetřování nemocných v terminálním stádiu
Socializace Kejřová.
Období dospívání Andrea Ječmenová 2012.
Pedagogika a psychologie
Příznaky nemoci Andrea Ječmenová 2012.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická psychologie Tematický okruhOntogeneze Název materiáluStáří Číslo materiáluVY_32_INOVACE_6.B_ZPSY_07(20) AutorAndrea Ječmenová Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace Prezentace Microsoft PowerPoint studentům přibližuje rozdělení lidského věku a vývoj člověka v jednotlivých etapách. Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele, lze použít i k opakování učiva. Cílem prezentace je studentům vštípit, co je ontogeneze a její důležitost při poznávání osobnosti.

Stáří – 60 let až do smrti neznamená automaticky, že každý šedesátník je starý člověk, protože zde hrají roli interindividuální rozdíly mezi jedinci Andrea Ječmenová 2012

Tělesná schránka pozvolna chátrá, projevují se následky předešlých nemocí, náročného stylu fyzické práce a špatného životního stylu => vznik civilizačních chorob polymorbidita markantní je zhoršení smyslového vnímání => především zraku a sluchu => omezení pracovní a zájmové činnosti, snížení schopnosti komunikace

Psychické změny krátkodobá paměť vykazuje značné zhoršení člověk se stále více stahuje do sebe, do svého vnitřního světa => ztráta zájmu o osudy lidí ve svém okolí velmi intezivní negativní reakce je na ovdovění => vznik sociální izolace, osamělosti přibývá neuróz => následek zvýšené citlivosti, zranitelnosti, stresů a ztrát špatná adaptace na jakékoliv změny zřetelně klesá inteligence => někdy poruchou pozdního stáří bývá demence důležitá je schopnost vyrovnat se se stářím

Rodinný život závisí na tom, jak se rodinný život utvářel během předcházejících období někdy nesnáze při vícegeneračním soužitím => problémy vyplývající z odlišných názoru na životní hodnoty a styl, na výchovu dětí na druhé straně, když vztahy fungují si obě strany navzájem vypomáhají, respektují a vzájemně se potřebují s postupující involucí stále více vzrůstá závislost stárnoucích lidí na jejich dětech

V posledních fázích ontogeneze se již často jedná o plnou fyzickou a psychickou závislost starých lidí na jejich nejbližším okolí

Kontrolní otázky a cvičení 1.Věkově vymezte stáří. 2.K jakým tělesným změnám dochází ve stáří? 3.Jaké změny provází psychiku? 4.Vyjmenujte nejvýraznější změny v sociální oblasti. 5.Jaký je rodinný život ve stáří?  Úkol Vyhledejte, jak má probíhat správná adaptace na stáří, životní možnosti seniorů, správný životní styl ve stáří. Vyhledejte sociální zařízení pro seniory, co seniorům nabízejí.  Pracujte s internetovými zdroji.  Písemně zpracujte.

Použité zdroje Kapitoly z psychologie pro zdravotnické pracovníky Mgr. Ivanka Bartošíková, Mgr. Vladimír Jičinský, Ph.Dr. Marta Jobánková, Ph.Dr. Jarmila Kvapilová ISBN , Vydal- IDV PZ 2000 Brno Psychologie a Pedagogika II pro SZŠ Ph.Dr. Věra Čechová, Ph.Dr. Alena Mellanova,Csc. Mgr. Hana Kučerová ISBN , Informatorium Praha 2004 Fotografie: Fotoarchiv autorky