Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Únor 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – vzorce Téma: Procvičení vzorců.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Kdo jsem – živočichové Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 8. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV53 Název školy.
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Tercie Rovnice Rovnice – slovní úlohy postup na konkrétním příkladu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ kružnice opsaná trojúhelníku
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Výpočet procentové koncentrace roztoku
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Jednoduché úrokování Tematická oblast
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sčítání a násobení výrazů
Početní operace v oboru přirozených čísel
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MATEMATIKA Procenta II.
Pojem kvadratické funkce, její graf
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_66.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1184 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Výpočty z chemických vzorců
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Transkript prezentace:

Procenta Slovní úlohy

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Slovní úlohy řešené rovnicí s procenty Metodický list (anotace): Řešení slovních úloh na procenta 3 různými způsoby: přes 1 %, trojčlenkou a vzorcem.

Slovní úlohy s procenty Možnosti řešení a) Úsudkem b) Trojčlenkou c) Přechodem přes 1 % d) Vzorcem

Řešíš tři typy úloh: 1) Určuješ základ pro část danou procenty. 2) Určuješ část ze základu vyjádřenou procenty 3) Určuješ kolik procent tvoří daná část celku. 26% 24% 17% 16% 9% 8%

Určení základu Základ je to, co je dané stanovené, určené. Základ je vždy 100 %. Př. Urči x, jestliže víš, že 25 % je 15 Kč procenta část určujeme základ

Určení základu

d) přechodem přes 1 % 25% je 15 Kč 1% je 15 : 20 = 0,6 100% = 0, = 60 Kč

nebo d) vzorcem z = č : p. 100 z = 15 : z = 0, z = 60 Kč Celek tedy tvoří 60 Kč.

a) úsudkem:

Určení části Ve škole je celkem 645 žáků, 40 % z nich jsou chlapci. Kolik je ve škole chlapců?

Ve škole je 258 chlapců.

c) přechodem přes 1% 1 % z 645 je 645 : 100 = 6,45 6, = 258 chlapců Ve škole je 258 chlapců.

nebo použij d) vzorec č = z. p : 100 č = : 100 č = : 100 č = 258 Chlapců bylo celkem258.

Určení počtu procent Ve škole je 645 žáků z toho je 258 chlapců. Kolik % tvoří počet chlapců?

b) trojčlenkou

d) vzorcem p = č : z. 100 p = 258 : p = 40 Zde se přidává značka pro procenta, tedy 40%. Chlapců je 40 %.

z p č.

Zdroje vlastní 8&hl=cs&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=FsADUffhGePx4QTuzYH4Bg&biw=1047&bih=488&sei=GMADUeGhKeb44QSc2oHQBA#um=1&hl=cs&client=firefox- a&tbo=d&rls=org.mozilla:cs%3Aofficial&tbm=isch&sa=1&q=procenta+grafy&oq=procenta+grafy&gs_l=img j c.1.Ms4D66ph7OY &bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv ,d.bGE&fp=a73ecb f7b&biw=1047&bih=488&imgrc=hk0pVTWEQV7awM%3A%3BhGQFaPWWE9dmTM%3Bhttp%253A%252F%25 2Fwww.techportal.cz%252Fimages%252Fe-noviny%252Fenpc%252F2010%252Fenpc_2010_10_gr03.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.techportal.cz%252F9%252F1%252Fcorel-draw- graf-cid236577%252F%3B250%3B250