Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana přírody a životního prostředí Jak chráníme vodu, ovzduší, půdu. Třídění odpadu. Mgr. Monika Frolcová
Anotace: Žák se zamýšlí nad pojmem životní prostředí a co pro něj může udělat. Způsoby, jak můžeme chránit přírodu – ochrana vody, vzduchu, třídění odpadu. Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Enviromentální výchova Druh učebního materiálu: prezentace Power Point
CO JE TO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ? JAK SE MŮŽEME PODÍLET NA OCHRANĚ PŘÍRODY?
Co se ti vybaví pod pojmem ochrana přírody? odpadky čističky kontejnery OCHRANA PŘÍRODY
Jsme součástí přírody a jsme na ní závislý. Dýcháme vzduch, přijímáme vodu a potravu. V přírodě získáváme energii a suroviny pro výrobu. I přesto všechno ji ničíme. Máme chráněné rostliny a živočichy a musíme chránit i přírodní zdroje. Každý z nás může přispět!
Musíme nacházet takové zdroje energie, při jejichž užívání nedochází ke znečišťování ovzduší. Nahrazujeme tepelné a jaderné elektrárny slunečními, větrními a vodními. Auta jsou vybavena katalyzátory výfukových plynů, doma nespalujeme odpady z gumy a umělých hmot – kouř obsahuje jedovaté látky. h?v=Y11MjUUvKeE h?v=Y11MjUUvKeE
Vodu chráníme tím, že nepoužíváme umělá hnojiva, půdu správně obděláváme. Je potřeba budovat čistírny odpadních vod v továrnách, městech i na vesnicích. DO POTOKŮ A ŘEK NEVYHAZUJEME ŽÁDNÝ ODPAD!!! Auta neumýváme u potoků, řek a rybníků. atch?v=jxpHg4CCOUs atch?v=jxpHg4CCOUs
Orná půda ubývá z důvodu staveb dálnic, továren, rozšiřováním měst a vesnic. Půdu chráníme správným obděláváním, používáním přirozených hnojiv. NEBEZPEČNÉ JE VYVÁŽENÍ ODPADŮ DO PŘÍRODY!!!
Kontejnery na: papír, sklo (čiré a barevné), plasty Ke každému kontejneru napiš alespoň 5 odpadků, které tam patří.
ŠTEFEK, Petr Nova hut Ostrava.jpg [online]. 11.ledna [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. [cit ]. Dostupný na WWW:. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:. [cit ]. Dostupný na WWW:.