Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Nauka o podniku Seminář 7..
Logistické náklady Ivan Gros
Optimalizace stavu zásob
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Logistika Ing. Jan Pivoňka.
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 22. PŘEDNÁŠKA Logistika a jakost.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. Únor PŘEDNÁŠKA Typové systémy.
LOGISTICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Vybrané metody analýzy
Nákup ( kap. 12).
MARKETINGOVÝ MIX.
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
VÝZNAM ZÁSOB v logistických řetězcích
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 3/14.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
úvod pojetí a obsah marketingu
3 Simulace řízení informačního a materiálového toku - logistická hra
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Vyřizování objednávek – objednávkový cyklus, formy objednávek
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Pracovní list – logistika a její nové trendy Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
FUNKCE DOPRAVY V LOGISTICE Logistická doprava  Dopravní systém, který vyhovuje logistickému řízení oběhových procesů, označujeme jako logistickou dopravu.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Návrh logistiky skladového hospodářství ve vybraném podniku
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Webové portály LDS/MDS
Distribuční politika klíčová slova
IAS 2 ZÁSOBY.
IAS 2 ZÁSOBY.
Transkript prezentace:

Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser

Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci zboží  Druhy skladů v distribučním řetězci  Distribuční náklady  Otázky a úkoly

Definice distribuční logistiky Distribuce zboží se zabývá odbytem hotových výrobků. Je spojovacím článkem mezi výrobou a zákazníkem. Jejím cílem je dát k dispozici správné zboží ve správné době na správné místo ve správném množství i kvalitě a současně vytvořit optimální poměr mezi určitým souborem dodacích služeb, které je schopen podnik poskytovat, nebo je zákazníkem požadován, a vznikajícími náklady. Jde tedy o to, aby odbytové cesty byly optimálně obslouženy a podniky získaly zlepšenými dodacími službami výhody vůči konkurenci. Při jejich plánování a řízení je nezbytné přihlížet požadavkům odběratelů, kteří většinou požadují poskytování dodatečných služeb týkajících se skladování, nebo přípravy sortimentu. Zákazníci ve snaze snižovat náklady usilují o snížení zásob. Proto požadují dodávky menších množství zboží v kratších intervalech, které jsou však maximálně sladěny s jejich potřebami. Tomu musí být přizpůsobena strategie dodávek.

Řízení distribuce Řízením distribuce rozumíme souhrn činností, které spočívají v plánování a usměrňování distribučních řetězců. Tato činnost musí být založena na dokonalém získávání a poskytování objektivních informací o dané činnosti, které jsou součástí logistických informačních systémů. Při realizaci distribuce zboží se uskutečňují následovné základní činnosti:  tvorba distribuční struktury a plánování činnosti jednotlivých podsystémů  zpracování objednávek,  zařazování jednotlivých výrobků do distribuce a zvažování nákladů.

Základní činnosti, které se realizují při distribuci zboží Distribuční strukturu vytváří soubor organizačních jednotek a externích zprostředkovatelů, jejichž prostřednictvím jsou výrobky, nebo služby prodávány. Jejich vzájemně navazující činnost při distribuci zboží pak vytváří distribuční řetězce. V distribučních řetězcích je nutno zajišťovat řadu následovných činností :  kompletaci zboží, (kompletaci zboží spojenou s montáží, přebalením, polepením štítky, EAN kódy nebo popisy, dále s tím související přípravu zkompletovaného zboží dle objednávek).  přepravu,  skladování,  manipulaci  a komunikaci. Doprava plní v distribučním procesu vyrovnávací funkci a je s počtem skladů v nepřímé úměrnosti. Když bude málo skladů (centrální skladovací systém), bude vyžadován větší podíl dopravy (měřeno ujetými kilometry). Při velkém počtu skladů bude naopak doprava výrazně nižší.

Druhy skladů v distribučním řetězci Provozní sklady jsou umístěny v daných výrobních jednotkách a používají se pro krátkodobé vyrovnávání požadovaného množství zboží v místě výroby. Centrální sklady jsou nadřazené provozním skladům, je jich poměrně málo a mají široký sortiment požadovaného množství zboží v místě vyráběné produkce. Doplňují nadřazené sklady a v případě centralizované distribuce se zde připravuje objednané zboží k expedici pro zákazníky. Regionální sklady vytvářejí pohotovostní (vyrovnávací zásoby) pro odbyt v určitém regionu skládajícího se z více dílčích prodejních oblastí. Expediční (odbytové) sklady jsou nejnižším stupněm skladové hierarchie a jsou decentralizovány v odbytových oblastech. Dělí se zde výrobky objednané odběrateli a připravují se pro zásobování zákazníků. Obsahují většinou jen produkty se značným odbytem.

Společnost DB Schenker v rámci rozšiřování své logistické sítě postaví v Pardubicích nový terminál, který bude sloužit mimo jiné jako evropské distribuční centrum pro několik významných nadnárodních firem.

Distribuční náklady Jedním z nejdůležitějších kritérií pro plánování a řízení distribuce jsou distribuční náklady. Distribuční náklady zahrnují:  dopravu do distribučních skladů a mezi nimi (návoz zboží)  distribuci zboží k zákazníkům (rozvoz zboží)  náklady na udržování zásob a vedení skladů.

Distribuční náklady a co je ovlivňuje? Mezi jednotlivými složkami distribučních nákladů platí následovné vztahy a z nich vyplývající skutečnosti:  celkové dopravní náklady klesají při zajištění potřebné přepravy zboží většími expedičními množstvími (např. tun) jednotlivých dodávek,  náklady na skladování stoupají při větších množstvích současně dodávaného zboží, zvláště u zboží s malým odběrem,  celkové náklady na návoz zboží do distribučních skladů s jejich rostoucím počtem úměrně stoupají, ale současně  výrazně klesají rozvozové náklady k zákazníkům (krátké rozvozové vzdálenosti),  při rostoucím počtu distribučních skladů rychle rostou celkové skladovací náklady.

Distribuční náklady – příklad

Otázky a úkoly 1. Co znamená pojem distribuční logistika? 2. Které základní činnosti se realizují při distribuci zboží? 3. Které druhy skladů se mohou vyskytovat v distribučním řetězci? 4. Co zahrnují distribuční náklady? 5. Jaké vztahy mezi nimi platí?