Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Vzhled prezentace - šablony
Zoner Callisto.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Inovace bez legrace CZ / /01
INKSCAPE Vektorová grafika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – Logické operace – křivky.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Vkládání kreslených útvarů
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Od návrhu k hotové kartě
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Malování - nástroje grafického editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 0 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

Corel DRAW Práce s tvarem Základní tvar a jeho změny Konstrukce složitějších tvarů Změna šířky obrysu Rotace, práce s uzly Nástroj Ruční režim, úprava čáry Výběr tvarů a jejich sloučení

CorelDRAW nabízí sadu nástrojů pro vytváření vektorových grafických objektů určených k vytištění a zobrazení online Před započetím práce si nastavíme pracovní plochu tak, abychom měli k dispozici nejpoužívanější nástroje a nabídky

Piktogramy jsou stylizované obrázky nebo nákresy, které na první pohled něco symbolizují. Společný styl je důležitým prvkem pro jednotnou linii celé řady určené pro konkrétní situaci. Sport, zdravotnictví, orientace ve městě, kancelář, hotel…Značky většinou obsahují barvu podkladu a jednu další barvu. Zákazy mohou mít třetí kontrastní barvu. Všechna tato doporučení záleží na konkrétním užití piktogramu. Základní funkce procvičíme společným zhotovením jednoduché grafické značky

Základní tvar a jeho změny Z okna nástrojů vybereme obdélník při podržení klávesy Ctrl nakreslíme čtverec. Barvu výplně změníme klepnutím levého tlačítka myši na paletku barev, změnu barvy obrysu měníme pravým tlačítkem. Změnu tvaru čtverce, zaoblení rohů provedeme nástrojem tvar tak, že uchopíme libovolný roh čtverce a tažením myší tvarujeme. Levé tlačítko myši podržíme.

Konstrukce složitějších tvarů Podle zvoleného nástroje se mění i panel vlastností Chcete-li upravovat každý roh, či stranu samostatně musíte objekt převést na křivky. Následně se změní i nabídka v panelu vlastností.

Změna šířky obrysu Vyberte nástroj elipsa, s podržením klávesy Ctrl nakreslete kruh, s paletky barev zvolte barvu obrysu (výplně) a na panelu vlastností nastavte šířku obrysu.

Rotace, práce s uzly Nakreslete obdélník, nástrojem pro rotaci ho otočte do požadované polohy, zaoblete rohy,pomocí nabídky ZMĚNIT PŘEVÉST>NA KŘIVKY dokončete tvar

Nástroj Ruční režim, úprava čáry Při výběru tohoto nástroje máte možnost v panelu vlastností zadávat tloušťku čáry, měnit její typ, odebírat a přidávat uzly a tím nastavovat průběh křivky. Můžete také měnit zakončení čáry nebo ji posunem uzlu prodloužit či zkrátit.

Výběr tvarů Pokud máte všechny části obrázku klepněte na nástroj výběr a editace a tažením myši tvary označte Výběr tvarů můžete označit jednotlivě se stisknutou klávesou Shift Spojte tvary dohromady použitím nabídky ZMĚNIT>SESKUPIT Nyní můžete výsledný objekt kopírovat, zvětšovat i zmenšovat beze změn

Nyní dokážeme vytvořit libovolný piktogram z této řady

Kontrolní otázky a úkoly Obrázek ve vektorové grafice chápeme jako… Jaký je nejnižší nakreslitelný objekt ? Vyhledej na internetu různé styly a možnosti v návrzích piktogramů. Samostatně navrhni a zhotov aspoň čtyři piktogramy jednotného stylu.